AMD bundlar Dirt Rally med Radeon R9 390 och R9 390X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag äger både Dirt 2 och 3 men spelat de max 15min(så räknar inte att jag spelat) gillade inte alls "stilen" jobbiga menyer o skit.

Dirt 1 och 2 hade riktigt roliga och lättkörda rallybitar 3:an hade dom utvecklat sönder tyvärr och det där om jobbiga menyer har jag hört talas om å förstår inte kritiken och om menyn är det som stör och inte körkänslan så "who cares". Köpte Dirt Rally tidigt som early access och spydde galla på hur det kändes då men som sagt det var länge sen nu och jag hoppas att dom lagt fokus på roligt och lättkört under utvecklingens gång så det inte blir ett spel för självplågare.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

ehhh wut? När presterar 390(x) som ett 980ti? I kalkylatorn?

Skrivet av dennisdvdr:

I din dröm kanske ett 390(x) presterar som ett gtx980ti

I vissa GPGPU laster presterar 390x bättre än 980ti tack vare sin högre FLOPS, minnesbandbredd & minnesmängd, speciellt DP där 390x presterar en faktor på över fyra gentemot 980ti. När det kommet till spel så är det en helt annan historia däremot.

Jag har inte heller någon aning om vad @darrenj menade, då jag antar att han inte menar GPGPU. Ville egentligen bara få fram att det faktiskt finns situationer där 390x överpresterar 980ti. Självklart finns det omvända situationer också då ett "klenar" nvidia kort överpresterar ett dyrare AMD kort.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Det var bara spontant utåt... engångs tanker Men prestanda mot pengar är R9 390 vääääldigt bra.
Jag köpt en 980ti för att vara lite "future proof" jag håll på bygga en 4K system

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Men vilka är med på detta då? Jag var in på Netonnet idag och frågade, de hade inte hört någonting. Kollat runt lite men jag ser ingen butik som skyltar med detta. Om kampanjen började igår så borde det väl stå någonstans?

Jag undrar precis samma sak då jag funderar på ett 390X. Kan inte hitta en enda återförsäljare som erbjuder denna bundling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Dirt 1 och 2 hade riktigt roliga och lättkörda rallybitar 3:an hade dom utvecklat sönder tyvärr och det där om jobbiga menyer har jag hört talas om å förstår inte kritiken och om menyn är det som stör och inte körkänslan så "who cares". Köpte Dirt Rally tidigt som early access och spydde galla på hur det kändes då men som sagt det var länge sen nu och jag hoppas att dom lagt fokus på roligt och lättkört under utvecklingens gång så det inte blir ett spel för självplågare.

Hoppas verkligen inte dom har försökt göra det mer lättkört, helt meningslöst med bilspel som kör åt en. Vill du ha ett arkad racing spel så finns ju fortfarande dirt 3.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk

@SimpLar: köpte in från Mindfactory.de.
Blev billigare än från sverige
gigabytekorten är intressanta med sina cirka 23 cm i längd och lite lägre 'än tex ASus-korten.
annars

Visa signatur

Gigabyte Z170MX-G5, Intel 6700K, Scythe Ninja, Super Flower Gold 850W, 32GB Geil White Dragon, Asus R9 Nano, Cooltek U3,
Ljud: Asus Essence STX II, Tannoy Reveal 802, Yamaha HS8, Tannoy HS10, XTZ W10.16, Nokia Monster Purity Pro BH-940
Bild: Acer XR 342CK, Philips BDM4065UC, Fujitsu 26 tum IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av oolllee:

Hoppas verkligen inte dom har försökt göra det mer lättkört, helt meningslöst med bilspel som kör åt en. Vill du ha ett arkad racing spel så finns ju fortfarande dirt 3.

Missförstå mig rätt inte ska spelet köra åt en men om man ska sitta som på nålar för att undvika tattarsladdar bara för man ser på styrningen då blir det inte så roligt, farten ska vara den avgörande faktorn till misstag inte att det ska vara svårkört men som sagt det var väldigt länge sen jag testade spelet nu och det kanske är riktigt bra nu och Dirt 3 sög kraftigt har jag ett minne av stelt som fan jämfört med 2:an som var über roligt.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Finns inget att tveka på kring Dirt Rally om man gillar rally. Det är deras (codemasters) bästa rally spel på väldigt länge, det fokuserar trots allt mer på realism än arcade, och vill vara autentiskt.
Det är utan tvekan det bästa rallyspelet överlag som släppts sedan Richard Burns Rally som alla entusiaster klamrat sig fast vid väldigt länge.

Dirt 3 var bland det sämsta jag kört.

Permalänk
Medlem

Nu är Netonnet och Inet med på tåget iaf.

https://www.netonnet.se/art/komponenter/justnu/amdspelpakopet

http://www.inet.se/kampanj/2496/amd-dirt-rally-bundle

Köpte mitt en dag innan kampanjen började. Undrar om jag orkar åka till Netonnet och tjata lite. Vet inte om jag ens kommer spela det.