Skärm med vit eller metallic 'bezel'...?

Permalänk

Skärm med vit eller metallic 'bezel'...?

¡Hola!

Jag har ett litet problem (med min fru).
Jag har precis köpt en ny skärm (Benq XL2430T) som jag är väldigt nöjd med (även om jag bara har haft den i 2 dagar).
Sedan kom min fru hem och sade att den måste bort för den är för ful och att hon bara accepterar skärmar med vita eller kanske metallic kanter (bezels).
Jag har ägnat en del tid åt att försöka hitta en sådan men det är inte så enkelt.
Har ni några tips (och då menar jag inte tips på att byta ut frugan, bara att jag sitter här och skriver en lördagkväll borde indikera att det inte är ett alternativ).
Jag jobbar mest med skärmen (kodar) och spelar lite spel (bordelands) så jag har inte så jättehöga krav men jag ser helst att den inte är allt för dyr.

Permalänk
Inaktiv

Sätt ner foten. Gillar du skärmen och du har köpt den för att du ska använda den, varför ska hon blanda sig i?

Permalänk

Asus mx279h är fin att titta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk

Eizo säljer många av sina modeller i vitt/grått.

Denna t.ex., ny modell med ultratunna ramar
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2834720

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Benq XL2430T är en fantastisk skärm. Förlåt, men jag måste verkligen säga att det är frugan som är problemet i detta fall. Jag har ärligt talat aldrig någonsin hört om något sådant här problem partners emellan förut, d.v.s. att den ena partnern börjar ställa krav och ultimatum p.g.a. den jävla designen på din bildskärm. Jag menar, hela situationen är ju helt absurd!

Säg åt henne att du gillar skärmen och inte tänker byta, och så är det bra med den saken?

Permalänk

ställ krav tillbaks typ att hon får skaffa nya whatever tebax i x färg? för att du inte gillar färgen.

tippar att hon ev kommer lämna din skärm ifred och inse hur dumt det lät... känns som de kvittar vad skärmen har för färg inne på kontoret?...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Frugan är ju arkitekt och noga med hur det ser ut hemma, hon är ganska tolerant för att vara arkitekt
Arbetsrummet är ett genomgångsrum snarare än ett rum i sig.
Jag försöker just nu prokrastinera så att hon vänjer sig.

Permalänk
Medlem

Skärmen är ju mer än 90% svart när den är avstängd iaf.

Jag kan dock förstå att man vill ha en vit baksida på skärmen eller i övrigt en design som tilltalar. Men färgen på ramen är enligt mig en ickefråga.

Jag studerar till arkitekt och det råder en klassisk och ologisk applefeber i dessa sammanhang.

edit: Som ovan nämnt har Eizo gråvita plastskal till många av sina modeller.
Denna https://www.dustinhome.se/product/5010810724/flexscan-ev2455-... är en bra skärm. Brukade ligga på 2900:- För mig står just nu ett helt galet pris men det måste vara tokfel.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N