Permalänk
Medlem

Kompatibel Kylare till BitFenix Comrade

Hej,

Håller på och letar efter en ny kylare till min CPU och de flesta säger att 212 Evo är den bästa för priset. Vad jag vill veta innan jag köper en, passar den i mitt chassi? Visa säger att den gör det och andra säger nej, vad är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misbah:

Hej,

Håller på och letar efter en ny kylare till min CPU och de flesta säger att 212 Evo är den bästa för priset. Vad jag vill veta innan jag köper en, passar den i mitt chassi? Visa säger att den gör det och andra säger nej, vad är rätt?

För att kunna svara på frågan måste vi veta vilket chassi du har.
212 Evo är 159 mm hög. Det är bara att öppna lådan och ta fram linjalen

Visa signatur

Stationär: W10 | Define R5 | ASUS Z170-A | i7 6700K | Hyper 212 Evo | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 32GB | ASUS Strix GTX 970 | 950 Pro 256GB | 850 Evo 250GB | WD Black 3TB | EVGA G2 850W
2-1: SP4 | i5 | 8MB | 256GB
Ljud: Denon PMA-50 | Wharfedale Diamond 121 | HD540 Gold | Bose SoundTrue Ultra | Porta Pro | MDR 10RC | Auralex Mopads

Permalänk
Medlem

@larszse: Jätte svårt och veta. Jag tror att den blir 1-2mm för hög.

Permalänk
Medlem

Läs här (6e kommentaren)

Citat:

After scouring the internet for an answer, I didnt find a definitive answer so I purchased a hyper 212 plus. Unfortunately I had to learn the hard way, the cooler does not fit in a bitfenix comrade. The copper tips at the top are just slightly too long to clear the door, with some force it will fit but the door will be raised slightly when closed. The worst part is, I decided to clip the top to make it fit, HUGE MISTAKE. Apparently the cooler contains some type of vapor that liquefies when heated or the other way around, in short, the cooler finally fit BUT it stopped cooling properly and is now useless, the CPU reached 90c during full load!!

Kort och gott: nej kylaren kommer ej att gå in.

Rekommenderar denna istället Pure rock

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Jag läste också recensionen, hehe. Pure Rock låter som ett bra alternativ, trots att 212 Evo är billigare och bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misbah:

@Pamudas: Jag läste också recensionen, hehe. Pure Rock låter som ett bra alternativ, trots att 212 Evo är billigare och bättre.

Bättre? Nej nu vette tusan. Pure rock är i sweclockers vinterdator av en anledning

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: En vinterdator kräver mindre pga av kylan. Tror knappast att den är bättre än 212 Evo, dessutom har 212 fått betydligt mer omdömen etc.

Permalänk
Medlem

@Misbah: 212 Evo lanserades 2012, Pure Rock lanserades i år och presterar bättre.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misbah:

@Pamudas: En vinterdator kräver mindre pga av kylan. Tror knappast att den är bättre än 212 Evo, dessutom har 212 fått betydligt mer omdömen etc.

Nu är det inte en vinterdator i den bemärkelsen utan snarare "bäst pris/prestanda" just nu.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80