Xbox One får stöd för över hundra 360-titlar den 12 november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Läste nånstans att WIIU kan emuleras nu med på PC, men ljudet saknades.

Jag läste liknande och sen såg ett svar från en utvecklare om att det i princip är omöjligt även om 10 år :S

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s0sdaf:

Jaa!! Mirror's Edge!!!

Finns ju redan till alla plattformar?

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Finns ju redan till alla plattformar?

Vet inte vad du menar med "alla" men spelet finns till 360/PS3/PC och snart kommer det gå att spela på Xbox One också
Det nya spelet däremot (som släpps i Maj 2016) kommer till XBO/PS4/PC

Hursomhelst tycker jag att spelet är en av de bästa någonsin och därför är det jättebra att det kommer att bli spelbart på ett till system då jag ofta blir sugen på att spela det och detta underlättar ju bara!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Polaren har en Xbox One (o han vill få mig ti att lira Call of Duty me han....) Finns det nåt Xbox 360 lir som är som Twisted Metal lr Vigilante 8?

Jäkla bra att detta kom!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Vilka 20+ spel är intressanta på ps4? Har själv inte sett många spel som intresserar mig ännu den här generationen, hos någon av tillverkarna. Har varken en xbox one eller en ps4.

Men däremot är det ju mycket bra att One blir bakåtkompatibel, det betyder ju att de med games with gold får 4 spel i månaden om man har en one.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

Läste nånstans att WIIU kan emuleras nu med på PC, men ljudet saknades.

Kan och kan.. https://www.youtube.com/watch?v=9XxChNqv9bI

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Längtar sjuuuukt mycket till skate 3! Har saknat det sedan jag köpte mitt Xbox One och sålde mitt 360. Hoppas på att det inte tar länge innan det stöds!

Permalänk

jag var nära på att köpa ps4 men nu när man kan spela gammla 360 spel så köpte jag direkt XBOX ONE då man har endell spel

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

båda konsolerna är rejält klena jämfört med dagens datorer så att gå på hårdvaran innanför skalet är idioti, man ska gå på funktion, spelutbud och vilken kontroll som känns bäst i handen och inte vilken konsol som pumpar ut mest pixlar, båda konsolerna är låsta vid samma fps oftast ändå.

Nej hårdvaran funderar man inte riktigt på när man väljer en konsol, förutom handkontollerna. Man utgår ifrån vilka spel som finns och som man vet ska komma till just den konsol man kikar på.

Även om nu också konsolerna har börjat komma i ett par olika modeller så är det ju i stort sett utseendet och lagringsutrymmet som särskiljer dem. Väljer man PC så finns det ju lite fler modeller, och sedan också möjligheter att byta ut komponenterna till sådana med bättre prestanda.

Så vill man spela Halo-spelen t.ex. måste man skaffa sig en XBOX.

Jag själv klarar inte av att spela med PS4:ans handkontroll så länge så jag ska nog skaffa en XBONE framöver.