Rainbow Six Siege får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Rainbow Six Siege får systemkrav

Ubisoft rivstartar vintern med Tom Clancy's Rainbow Six Siege, vars officiella systemkrav talar om att ett påkostat bygge från 2012 räcker för att uppfylla rekommendationerna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar faktiskt kul ser fram emot detta!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Snusfri

Hoppas det har något gemensamt med de tidigare spelen än bara namnet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer väl antagligen kräva Uplay och således vara i princip hopplöst att försöka spela, däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Kommer väl antagligen kräva Uplay och således vara i princip hopplöst att försöka spela, däremot.

Har inte haft några problem med Uplay eler Origin sista tiden. Bara störande att ha olika klienter för olika spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Kommer väl antagligen kräva Uplay och således vara i princip hopplöst att försöka spela, däremot.

mm Köpte Anno 2070 på steam förra helgen och fick installera om Uplay 3 gånger innan spelet lyckades starta fattar inte varför spel säljs på steam när de kräver annan skit för att starta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff: Spelade detta under BETA.

Var då väldigt länge sedan då jag hade så kul som när jag spelade detta med vänner.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

mm Köpte Anno 2070 på steam förra helgen och fick installera om Uplay 3 gånger innan spelet lyckades starta fattar inte varför spel säljs på steam när de kräver annan skit för att starta.

Ja det stör jag mig också på. Det är sjukt irriterande. Hoppas fler och fler utvecklare går över mot DRM-fritt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

mm Köpte Anno 2070 på steam förra helgen och fick installera om Uplay 3 gånger innan spelet lyckades starta fattar inte varför spel säljs på steam när de kräver annan skit för att starta.

Möjligtvis att dom säljer fler kopior den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

@BrottOchStraff: Spelade detta under BETA.

Var då väldigt länge sedan då jag hade så kul som när jag spelade detta med vänner.

Har inte spelat något sånt spel sen typ SWAT4, och det var sjukt kul

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Deras grundläggande systemkrav är nästan exakt mitt första datorbygge för ~ 6år sedan, Phenom II och 5870 var bra grejer!

Permalänk
Medlem

Yes! Äntligen!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Längtar!!

Hoppas jag inte blir lika besviken som jag blev av black ops 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Möjligtvis att dom säljer fler kopior den vägen.

Jo men köper man via steam vill man ju använda spelet genom steam som är hyffsat fungerande nu för tiden inte genom en mjukvara som knappt fungerar. Men jag får ta och läsa mer noggrant innan jag köper spel så jag i alla fall är beredd på att avsätta en helg. Men å andra sidan ju fler kunder som använder uplay desto bättre lär det bli Steam var ju rätt kass i starten det med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Geeks Gaming

Längtar så mycket för att detta ska släppas! Bryr mig inte om buggarna från betan är kvar, gameplayet finns där, det är bra nog!

Kommer lira från dag ett! HYPE!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirade hela betan och kan säga att deras dev team har varit väldigt community "nära" och läst nästan varje tråd på www.reddit.com/r/rainbow6 och tagit till sig feedbacken

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt med systemkraven till spel, känns som de alltid skrivs på en lunchrast av praktikanten.
Ett 460 är för det första inte ens i närheten av en 5870, gissar att det ska vara ett 5850 möjligtvis.
Sen är ju frågan vart de hittade en Phenom 2 X4 945, den är ju bara ca 7 år gammal.
7år i CPU världen i min ungdom hade fanskapet inte ens orkat starta operativsystemet, Fyfan för Intels monopol.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är intressant att dom ökar från 30 till 47 gig hdd.
kommer det komma olika installationer?

Förövrigt så är jag sjukt intresserad av detta spel, dom har brytt sig om community och betan var riktigt bra. Dock så är jag fortfarande lite tveksam till att det inte kommer så mycket kartor till en början vilket gör det ganska lätt att lära sig dom utantill vilket kommer krävas om man skall spela det eftersom man kan skuta genom väggar osv på vissa ställen.

Kanske blir det som tar över efter CS?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har inte spelat något sånt spel sen typ SWAT4, och det var sjukt kul

Exakt vad jag kände!
Jag ordnade tom. SWAT4 att spela tills RB6S släpps, men de har stängt ned Gamespy ..

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Tycker det är intressant att dom ökar från 30 till 47 gig hdd.
kommer det komma olika installationer?

Förövrigt så är jag sjukt intresserad av detta spel, dom har brytt sig om community och betan var riktigt bra. Dock så är jag fortfarande lite tveksam till att det inte kommer så mycket kartor till en början vilket gör det ganska lätt att lära sig dom utantill vilket kommer krävas om man skall spela det eftersom man kan skuta genom väggar osv på vissa ställen.

Kanske blir det som tar över efter CS?

Jag tror inte att det attraherar ens nästan samma målgrupp som spelar CS, vilket jag tycker är bra.
Däremot till skillnad från många andra spel så ser jag helt klart potential för en kompetitiv scen.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

@BrottOchStraff: Origin är faktiskt en bra serviceplatform. Brukar inte ha nå problem och de problem som uppstår har bara varit user-generated och supporten har fortfarande varit till mycket god hjälp.

Uplay har fortfarande inte hjälpt mig med mina support tickets angående Heroes VI och jag kan än idag inte spela de spelet.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Siege verkar intressant, efter att hak ollat på en massa gameplay när betan var igång.

Skrivet av BrottOchStraff:

Har inte haft några problem med Uplay eler Origin sista tiden. Bara störande att ha olika klienter för olika spel.

Håller med om allt du säger. Jag gillar Origin och UPlay men det blir för rörigt med en massa klienter till olika spel.

Steam önskade jag var den enda tjänsten som fanns.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Då borde jag kunna lira detta med rekommenderade inställningar, har en 2400 och ett 380 4GB (dvs nästan 2500K och 7970)

Frågan är ju dock hur långt det hjälper? Är intresserad av spelet men frågan är hur bra det kommer lira

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

@SwedenVirre: kommer funka utmärkt
körde med min amd 7850K i 4.5ghz och 290 i 2560x1080 med high settings ultra fanns inte under beta perioden jag testade men det flöt på riktigt bra ändå

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Då vet man att man kan spela det då, såg rätt schysst ut faktiskt. Är nog inte omöjligt att se detta spel i e-sporten inom en snar framtid.

Skrivet av Bloodstainer:

@BrottOchStraff: Origin är faktiskt en bra serviceplatform. Brukar inte ha nå problem och de problem som uppstår har bara varit user-generated och supporten har fortfarande varit till mycket god hjälp.

Uplay har fortfarande inte hjälpt mig med mina support tickets angående Heroes VI och jag kan än idag inte spela de spelet.

Då kan du inte ha använt Origin länge. EA support är hopplösa när det gäller att fixa problem. Ju fortare fler inser detta, desto bättre. Undviker både client och utgivare som pest än idag.

Permalänk

@zin: har använt Origin i mer än 2år. Mycket bättre support än både Steam och Uplay. Origin support svarade inom 2h och hade live chat och gav ut gratisspel som kompensation för problem som uppstått och de löste problem väldigt fort.

Jag förstår inte hur du menar med att de har dålig support. Du har tydligen inte varit i kontakt med Valve eller Ubisoft.

Valve tog mer än 5 månader att svara på min support ticket och de hjälpte inte till utan gav bara en "thank you for contacting support, your problem should be solved by restarting your router and making sure your firewall is turned off." Vilket inte ens hade någonting med problemet att göra.

Ubisoft tog bort 4 tickets och svarade inte på några mail och den enda hjälpen jag fick var "That's not a service we're currently offering but we're sad to see you're having a difficult experience with our game."

EA har för tillfället den bästa supported. Blizzard brukade ha bra men den har blivit sämre och sämre.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Kanske nästan blir att köpa ytterligare en hårddisk med alla dessa spel som tar upp mot 50GB styck. Har en handfull spel installerade och bara dem har upp över 400GB.

Skrivet av Bloodstainer:

@zin_90: har använt Origin i mer än 2år. Mycket bättre support än både Steam och Uplay. Origin support svarade inom 2h och hade live chat och gav ut gratisspel som kompensation för problem som uppstått och de löste problem väldigt fort.

Jag förstår inte hur du menar med att de har dålig support. Du har tydligen inte varit i kontakt med Valve eller Ubisoft.

Valve tog mer än 5 månader att svara på min support ticket och de hjälpte inte till utan gav bara en "thank you for contacting support, your problem should be solved by restarting your router and making sure your firewall is turned off." Vilket inte ens hade någonting med problemet att göra.

Ubisoft tog bort 4 tickets och svarade inte på några mail och den enda hjälpen jag fick var "That's not a service we're currently offering but we're sad to see you're having a difficult experience with our game."

EA har för tillfället den bästa supported. Blizzard brukade ha bra men den har blivit sämre och sämre.

EA har snabb support eftersom den är live. Detta behöver inte betyda att kvalitén är bra. De brukar ge ut gratis rabattkoder mm till missnöjda kunder i hopp om att man fortsätter använda deras tjänster. Ubisoft support är rätt kass, men jag skulle faktiskt säga att den är bättre än EA's. Har inte haft många problem med Steam support, men kan hålla med om att den är lite långsam. Blizzard support är ungefär lika långsam sist jag spelade ett sådant spel, vilket var kanske upp till ett år sedan.

Om jag skulle ranka alla spelklienter och support så hamnar EA games längst ner. Jag är en person som ser igenom all BS när det kommer till kundsupport, eftersom jag har haft bred egenskap i detta område. Snabb support innebär endast att kunden får chansen att skriva av sig och kanske få hjälp med problemet, dessutom har EA flera nivåer av support som tar minst tre veckor att svara dig om grundläggande support inte kunde lösa problemet. Har fått mitt ärende skickad dit ett par gånger och löst problemen själv innan de ens svarade tillbaka... kan inte precis säga det om varken Steam, Ubisoft, Blizzard mm.

Är jättekul att du är nöjd iaf och jag hoppas det varar länge, eftersom EA släpper rätt skoj spel. Dessvärre slutade jag spela deras spel runt 2011/2012 p.g.a. bristande seriositet i supporten i ett känsligt ärende.

Permalänk

@zin: Har aldrig fått svar från Ubisoft support. Total bojkottar alla deras skit spel. Uplay får Origin att verka som en dröm-platform. Hur menar du med att snabb support är sämre än ingen support alls? Tycker du inte verkar veta vad du pratar om just nu. Valve och ubisoft svarar aldrig på support och har aldrig någonsin hjälpt till med någonting.

Kallar du Steam support "lite långsam"? Det finns dokumenterade fall som tagit mer än 5 månader och efter det har de fått ett automatiskt svar som lyder "Tack för att du använder Steam support" utan någon som helst hjälp och deras fall har blivit stängt. Origin har helst klart bäst kund support i kvalité, problemlösning och respekt för kunden. Den enda gången de inte kunnat lösa mitt problem gav de mig en full refund med pengarna tillbaka på kontot inom 3 dagar. Steam's månaders väntetid och Ubisoft icke-existerande hjälp kommer inte ens i närheten. Säga vad man vill om EA's business model och lack of beta-testande när det kommer till att släppa ofärdiga produkter. Men det är absolut inget fel på deras kundsupport.

Förtydligande: när EA gav mig spel via supporten var för att jag hade råkat skapa 2 konton med mina olika mails och ville använda Gmail och hade köpt spel på fel konto. Eftersom de inte kunde "merge:a" kontona så gav de mig spelen på både inklusive en hög andra spel. Spelet jag behövde flytta över gav Red Alert 3 och de gav mig i stort sett alla andra C&C spel med en bundle. Det var 100% ett user-generated problem som de inte hade behövt hjälpa till med och de gjorde de ändå. Ubisoft hjälper inte ens till när deras spel inte fungerar. Jag kan fortfarande inte spela Heroes VI online och deras support har ignorerat mail i över 1 års tid nu. Skamligt företag, förtjänar inte ett öre från mig.

edit: Tycker det är kul att du dömer EA's support från nästan 5 år sedan. Hade jag gjort desamma hade jag helt klart sagt att Blizzard's support var bäst. Men den har dykt i kvalité. Och om jag inte miss minner mig så var Origin helt klart en av de värsta DRM vid den tiden förutom kanske GFWL. Men tror inte ens Uplay fanns då.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X