Hårddisken visas som full när den inte är det.

Permalänk
Medlem

Hårddisken visas som full när den inte är det.

Hej!
Jag har ett problem/en fundering varför datorn säger att min nya SSD hårddisk är full då det är under hälften av mängden GB då man kollar vilka mappar som är lagrade på den.
Är dålig på att förklara så därför har jag länkat en bild så ni kan se själva vad jag menar.
Jag har tryckt in så dolda filer och mappar är med när jag kollat innehållet på disken.
Undrar om det är något fel på hårddisken eller om det finns en förklaring till detta fenomen då tanken var att en 120GB SSD skulle räcka till de program och spel jag har. Just nu har jag bara W7, League of Legends och CS:GO installerat på den.
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att bildlänken inte fungerar så här är adressen.
http://postimg.org/image/yj2e8h5yn/

Permalänk
Medlem

Enligt din bild så har du 111 GB totalt utrymme och 102 GB använt vilket är ca 9 GB ledigt. Av dina använda filer så är det 49,1 GB vilket ger 61,9 GB ca 60 GB ledigt utrymme vilket är en differens på 52,9 GB. Om du har en hiberfil.sys på 16 GB och en swapspace på 32 GB så är 48 av dessa 60 dolt utrymme vilket ger ca 12 GB ledigt, eftersom Windows återställningspunkter och backuper från uppdateringar tar en hel del går kalkylen ihop.

Kolla att du även visar skyddade systemfiler, då visa dolda filer inte räcker för att se alla filer.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon