Permalänk
Medlem

Kan inte få i mina nya RAM-minnen

Jag köpte nytt ett par nya Crucial Ballistix Sport 2 x 4GB. De är 240-pin, och det stöder mitt moderkort; Asus Z97-A. Jag har även ett par Kingston HyperX Savage 2 x 4GB som också är 240-pin och de passar utan problem.

Så jag testade sätta i RAM-minnena men när de sitter hela vägen ner går inte switcharna "stänga". De missar hålen i RAM-minnena om ni fattar vad jag menar. Antagligen är det något jag gör fel, men jag har ingen aning. Har aldrig monterat in RAM-minnen personligen.

Men det konstiga är att jag kan dra upp RAM-minnena lite grann (så de inte är helt nedtryckta) och DÅ går switcharna i utan problem. Ni har säkert stött på en annan amatör som gjort samma fel, för på papper ska RAM-minnena passa (och det gör de säkerligen när man sätter i dem rätt).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

man ska trycka ner till "switcharna" på sidan stänger sig själv med en rejäl kraft, kolla också noga på undersidan för DDR3 minnen är olika långa med en jack i mitten så se till att de är vända åt rätt håll.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

man ska trycka ner till "switcharna" på sidan stänger sig själv med en rejäl kraft, kolla också noga på undersidan för DDR3 minnen är olika långa med en jack i mitten så se till att de är vända åt rätt håll.

Jodå, de är på rätt håll, de märkte jag när jag kollade på dem innan.

Men nope, jag trycker för kung och fosterland men de går ner utan att switcharna stänger sig själva. Det går verkligen inte trycka ner dem hårdare utan att ha sönder saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Jodå, de är på rätt håll, de märkte jag när jag kollade på dem innan.

Men nope, jag trycker för kung och fosterland men de går ner utan att switcharna stänger sig själva. Det går verkligen inte trycka ner dem hårdare utan att ha sönder saker.

Tryck än lite hårdare Viss plast kan vara rejält seg!

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Tryck än lite hårdare Viss plast kan vara rejält seg!

Aa det var nog det, de gick i när jag tog i så händerna sved. De var väl lite sega antar jag, tack för hjälpen!