Permalänk

Min SSD funkar va?

http://imgur.com/azAWcmb

Måste vara korrekt installerad om jag kan se den såhär i BIOS?
Men snubben på elgiganten sa att jag bara kunde byta laptopens hårddisk mot en SSD för operativsystemet "satt på moderkortet"
det låter ju helt CP, att jag inte kan boota är väl för att där inte är nått å läsa in

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Operativsystemet finns inte på moderkortet. Däremot sitter licensenyckeln inprogrammerat i moderkortet. Så det du behöver är ett installationsmedia, fick du med någon Windows skiva när du köpte datorn? I såna fall skall du använda den för att ominstallera.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallehamez:

http://imgur.com/azAWcmb

Måste vara korrekt installerad om jag kan se den såhär i BIOS?
Men snubben på elgiganten sa att jag bara kunde byta laptopens hårddisk mot en SSD för operativsystemet "satt på moderkortet"
det låter ju helt CP, att jag inte kan boota är väl för att där inte är nått å läsa in

1. Lita aldrig på en försäljare från elgiganten

3. Du måste installera windows från ett usb till den nya SSD'n alternativt klona din gamla installation, dock så rekommenderar jag att du gör en ren installation från ett USB minne.

4. på fotot ser interfacet rätt gammalt ut, hur gammal är din laptop? det kan finnas risk att du måste installera från CD.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma problem/ämne, se §3.3 i reglerna.

Fortsätt i befintlig tråd.

Fortsätter du skapa fler trådar trots tillsägelser riskerar du avstängning.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro