Permalänk
Skrivet av Finurliig:

980 har väl 4Gb minne? När jag spelar BF4 på ultra med den här upplösningen registreras en maximal minneanvändning på 4,5 GB. Det du beskriver låter lite som när jag hade 780Ti i SLI (kort med 3 Gb minne); bilden kunde frysa en halv sekund då och då: och hacka. Det inträffade typiskt när det var mycket som rörde sig på skärmen: ex när en jet kraschade intill mig: flera tanks som rörde sig i närheten etc. Är det nåt sånt du upplever?

EDIT: nej, efter uppgraderingen till 980Ti SLI så flyter allt perfekt. Har haft någon enstaka driverkrasch, men det kan hända nån gång ibland oavsett hårdvara och drivisar.

Skrivet av EyeNEye:

Hmm eftersom du ligger på 3GB så borde det inte vara några problem. :/

Prova att stäng av HT (Hyperthreading) i BIOS. Vet att BF4 hade problem med det tidigare. Kan även vara problem med "Unparked cpu cores" dvs. energisparläge (typ).

Behöver inte vara grafikkorten som strular, utan CPU som fått tuppjuck.

Skrivet av segafreaktwo:

Följer denna tråd! Hoppas på svar från Paladin!

skitmysko nu alltså, körde alla era tips, inget hjälpte. När jag kollar i afterburner så droppar FPS och frametime spikar exakt 1 gg i minuten, dvs som en klocka. 22:00, 22:01, 22:02 osv osv. Har aldrig varit med om något liknande... nu är jag redigt konfunderad, är det lagg kopplat till någon slag kurva eller vad är det som händer..... har även provat min gamla skärm och där funkar allt jättefint.

Är det någon som har något tips till mitt minutlag på denna skärm?

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Personligen vill jag veta att skärmen inte har några defekter, den kostar trots allt 13000 kr. Men jag får leta reda på hjälp någon annanstans. Ska väl finnas på OCN för jag har läst det där förut men kan inte hitta nålen i höstacken igen. =(

Skrivet av eucalyptus:

Förstår inte vrf blue banding ens är uppe på tapeten, ett problem som är borta sedan länge och inte ens existerat på den stora marknaden. Det var bara Tysklandsbatchen tidig oktober som led av besväret.

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

skitmysko nu alltså, körde alla era tips, inget hjälpte. När jag kollar i afterburner så droppar FPS och frametime spikar exakt 1 gg i minuten, dvs som en klocka. 22:00, 22:01, 22:02 osv osv. Har aldrig varit med om något liknande... nu är jag redigt konfunderad, är det lagg kopplat till någon slag kurva eller vad är det som händer..... har även provat min gamla skärm och där funkar allt jättefint.

Är det någon som har något tips till mitt minutlag på denna skärm?

Exakt en gång i minuten, alltså? Alltså bundet till tid, och inte till någon specifik situation med belastning av grafikkorten?

Hmm.... har du några bakgrundsprocesser som tex program med funktioner som "kolla A och gör B en gång per minut" , som låser systemet medan det väntar på ett svar från dig?
Jag skulle prova att stänga av alla bakgrundsprocesser som inte är nödvändiga för systemet och testa en gång till: värt ett försök, tror jag.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

Exakt en gång i minuten, alltså? Alltså bundet till tid, och inte till någon specifik situation med belastning av grafikkorten?

Hmm.... har du några bakgrundsprocesser som tex program med funktioner som "kolla A och gör B en gång per minut" , som låser systemet medan det väntar på ett svar från dig?
Jag skulle prova att stänga av alla bakgrundsprocesser som inte är nödvändiga för systemet och testa en gång till: värt ett försök, tror jag.

halleluja!!!
började fundera lite och sökte på lagg exakt en gång i minuten. Gissa vad det var
Det inbyggda jäkla wifikortet. Tydligen har någon MS uppdatering dragit på det, och detta resulterade i att det blev lagg på x34:an. skitmysko... så när jag diseabla wifi broadcom nånting så försvann lagget. Fy fan va gott, nu kan jag äntligen njuta av min skärm

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

halleluja!!!
började fundera lite och sökte på lagg exakt en gång i minuten. Gissa vad det var
Det inbyggda jäkla wifikortet. Tydligen har någon MS uppdatering dragit på det, och detta resulterade i att det blev lagg på x34:an. skitmysko... så när jag diseabla wifi broadcom nånting så försvann lagget. Fy fan va gott, nu kan jag äntligen njuta av min skärm

Se på fan, då var man rentav till lite hjälp här. Kul!

Nu ska jag grilla helikoptrar i Lancang dam en stund. Kom till biergarten om du vill fightas lite

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

Se på fan, då var man rentav till lite hjälp här. Kul!

Nu ska jag grilla helikoptrar i Lancang dam en stund. Kom till biergarten om du vill fightas lite

yes, tackar!

frugan vill kolla på film nu, men jag dyker nog upp på biergarten snart .)

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Jag kör med två 780 Ti och 3440x1440. Max grafik i alla spel och 100 Hz. Ligger i princip konstant på 100 FPS i bf4. Enda spelet som inte orkar med på långa vägar som jag testat än så länge är Anno 2205, men det är ruskigt tungdrivet. Byter inte några grafikkort förrän tidigast till nästa generation ☺

Helnöjd med skärmen, har inte nånting alls att klaga på. Skulle väl möjligtvis vara den onödigt krångliga menyn då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk

hmmm, verkar som jag har problemet med att halva skärmen är mörk efter att man väcker den från vila (som det har rapporterats om). nån som vet om det finns någon lösning på detta?
det går ju att fixa med att slå av och på skärmen men för 13k så vill man ju få en skärm som funkar som den ska.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

fast jag har ju varit medlem i över 2 år
och postat två bilder på min x34... jag kan inte heller återskapa felet, det hände endast en gång när jag varit borta från datorn ett par timmar. Vill heller inte skicka in min skärm då mitt ex har minimalt med BLB. Så överlag är jag jäkligt nöjd, undrar mest om nån har nått tips på just detta.

Tagit bort citat /moderator
Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

20151115_125901_resized by xxxPaladinxxx, on Flickr

och här är fenomenet där delar av högersidan inte tänds upp efter hibernate (har hänt 2 ggr hittils). Det är ju enkelt ordnat genom att trycka på power 2 ggr men lite störande...

20151115_122324_HDR_resized by xxxPaladinxxx, on Flickr

Tagit bort citat /moderator
Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

@xxxPaladinxxx:

Tusen tack. Får föregå med samma goda exempel själv:

Över till ämnet: Den finns exakt EN issue med X34:an som har bekräftats av Acers representanter: det rör sig om just detta;

EDIT: Detta har jag läst på acers användarforum: och det skrevs av en av acers representanter, så jag vet att det stämmer.

Om man ställer in skärmen på en lägre brightnessinställning (i regel under 50), så har vissa användare noterat att bakgrundbelysningen på skärmen inte tänds när datorn/skärmen vaknar från sleep mode i windows. Trycker man då på startknappen på skärmen 2 ggr så tänds belysningen över hela skärmen, och allt fungerar som vanligt.
Acers reps har bekräftat att de har kunnat reproducera det här felet: och har meddelat att de ersätter sådana skärmar utan diskussion.
Jag har läst om det här själv, och suttit och försökt reproducera felet på mitt eget ex, men inte lyckats, oavsett brightnessinställning, överklock eller inte, oavsett hur många gånger jag försöker. Det tycks bara vara vissa ex som är påverkade.

Det här är faktiskt lite intressant: en sådan här bugg, som bara uppträder i en mycket specifik situation, dvs:

1) med vissa brightnessinställningar
2) i en mycket specifik situation (wake-from-sleep)

...är faktiskt en sak som skulle kunna passera betatestning och kvalitetskontroll även på ett större företag utan att bli upptäckt. Sånt händer tyvärr i princip alla tillverkare då och då; och det är kanske något man får vara beredd på om man ligger i startgroparna och vill ha de första exemplaren av en ny pryl.
Otur, får man säga, men Acer har ju meddelat att de ersätter sådana ex: så de verkar ju sköta sina åtaganden bra.

Jag hade nog tyckt att det var en mindre bugg som inte påverkade mitt användande negativt, så även om min hade haft den här grejen hade jag ryckt på axlarna åt det.
Men det är upp till var och en: det är din skärm, och du som ska bli nöjd. Tycker du att det är allvarligt störande: byt den. Det ska inte vara några problem, hursomhelst.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

@xxxPaladinxxx:

Tusen tack. Får föregå med samma goda exempel själv:

http://ladda-upp.se/files/2015/b172043.jpg

Över till ämnet: Den finns exakt EN issue med X34:an som har bekräftats av Acers representanter: det rör sig om just detta;

EDIT: Detta har jag läst på acers användarforum: och det skrevs av en av acers representanter, så jag vet att det stämmer.

Om man ställer in skärmen på en lägre brightnessinställning (i regel under 50), så har vissa användare noterat att bakgrundbelysningen på skärmen inte tänds när datorn/skärmen vaknar från sleep mode i windows. Trycker man då på startknappen på skärmen 2 ggr så tänds belysningen över hela skärmen, och allt fungerar som vanligt.
Acers reps har bekräftat att de har kunnat reproducera det här felet: och har meddelat att de ersätter sådana skärmar utan diskussion.

Jag har läst om det här själv, och suttit och försökt reproducera felet på mitt eget ex, men inte lyckats, oavsett brightnessinställning, överklock eller inte, oavsett hur många gånger jag försöker. Det tycks bara vara vissa ex som är påverkade.

Det här är faktiskt lite intressant: en sådan här bugg, som bara uppträder i en mycket specifik situation, dvs:

1) med vissa brightnessinställningar
2) i en mycket specifik situation (wake-from-sleep)

...är faktiskt en sak som skulle kunna passera betatestning och kvalitetskontroll även på ett större företag utan att bli upptäckt. Sånt händer tyvärr i princip alla tillverkare då och då; och det är kanske något man får vara beredd på om man ligger i startgroparna och vill ha de första exemplaren av en ny pryl.
Otur, får man säga, men Acer har ju meddelat att de ersätter sådana ex: så de verkar ju sköta sina åtaganden bra.

Jag hade nog tyckt att det var en mindre bugg som inte påverkade mitt användande negativt, så även om min hade haft den här grejen hade jag ryckt på axlarna åt det.
Men det är upp till var och en: det är din skärm, och du som ska bli nöjd. Tycker du att det är allvarligt störande: byt den. Det ska inte vara några problem, hursomhelst.

ska fundera lite, som sagt så är det ganska enkelt fixat, och det verkar som jag fått en ganska bra build i övrigt... ska prata med Acer på måndag så får vi se vad de säger... det jag nog är mest orolig för är att detta blir värre och andra fel...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Hedersmedlem

@Finurliig *Tråd rensad*

Tråd rensat i enlighet med §1. Anmäl gärna olämpliga inlägg, men vänligen låt bli att trollförklara andra.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

@xxxPaladinxxx:

Tusen tack. Får föregå med samma goda exempel själv:

http://ladda-upp.se/files/2015/b172043.jpg

Över till ämnet: Den finns exakt EN issue med X34:an som har bekräftats av Acers representanter: det rör sig om just detta;

EDIT: Detta har jag läst på acers användarforum: och det skrevs av en av acers representanter, så jag vet att det stämmer.

Om man ställer in skärmen på en lägre brightnessinställning (i regel under 50), så har vissa användare noterat att bakgrundbelysningen på skärmen inte tänds när datorn/skärmen vaknar från sleep mode i windows. Trycker man då på startknappen på skärmen 2 ggr så tänds belysningen över hela skärmen, och allt fungerar som vanligt.
Acers reps har bekräftat att de har kunnat reproducera det här felet: och har meddelat att de ersätter sådana skärmar utan diskussion.
Jag har läst om det här själv, och suttit och försökt reproducera felet på mitt eget ex, men inte lyckats, oavsett brightnessinställning, överklock eller inte, oavsett hur många gånger jag försöker. Det tycks bara vara vissa ex som är påverkade.

Det här är faktiskt lite intressant: en sådan här bugg, som bara uppträder i en mycket specifik situation, dvs:

1) med vissa brightnessinställningar
2) i en mycket specifik situation (wake-from-sleep)

...är faktiskt en sak som skulle kunna passera betatestning och kvalitetskontroll även på ett större företag utan att bli upptäckt. Sånt händer tyvärr i princip alla tillverkare då och då; och det är kanske något man får vara beredd på om man ligger i startgroparna och vill ha de första exemplaren av en ny pryl.
Otur, får man säga, men Acer har ju meddelat att de ersätter sådana ex: så de verkar ju sköta sina åtaganden bra.

Jag hade nog tyckt att det var en mindre bugg som inte påverkade mitt användande negativt, så även om min hade haft den här grejen hade jag ryckt på axlarna åt det.
Men det är upp till var och en: det är din skärm, och du som ska bli nöjd. Tycker du att det är allvarligt störande: byt den. Det ska inte vara några problem, hursomhelst.

stämmer, nu när jag körde brightness 50 så uppstod inte detta fenomen....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

@xxxPaladinxxx:

jag testade just en gång till: drog ner belysningen ända till 20: (körde 25 förra gången) och gjorde en video av det: men icke, det funkar precis som det ska. Video nedan.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Skrivet av Finurliig:

@xxxPaladinxxx:

jag testade just en gång till: drog ner belysningen ända till 20: (körde 25 förra gången) och gjorde en video av det: men icke, det funkar precis som det ska. Video nedan.

https://youtu.be/Q7mzk-7sKTo

med min händer det bara om det gått en stund, kortaste var 20 minuter, och man behöver inte sleepa datorn, det räcker med skärmen.funderar ändå på att skita i det och behålla skärmen, allt annat funkar ju bra

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

@xxxPaladinxxx:

ok, ska sätta den i sleep mode över natten och se vad som händer imorron bitti. Ska bli intressant

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Efter lite pill med Nvidia Pendulum-demo så kan det konstateras att man har scanlines, kommer upp i Fallout 4 också (inte lika tydligt dock). Inte testat några fler titlar än dom. Jag ser dock bara scanlines om jag sätter ögonen centimeter från skärmen, så vet inte riktigt hur jag ska göra med att skicka tillbaks och så. Förhoppningsvis kommer Acer med ett officiellt uttalande snart angående detta problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@finurliig hur gick det med sleepmode på din skärm?

Jag snackade med Acer i morse och de kunde göra en prioritetsservice på skärmen vilket brukar ta 5 dagar. Det lät inte så farligt, och extremt bra kundbemötande.
Så nu vet jag inte, ska jag skicka in den för detta lilla fel eller behålla den då det verkar vara en bra panel i övrigt....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd återigen rensad*

Samma anledning som tidigare.
Vänligen lägg ner trollanklagelserna och anmäl inlägg som ni anser vara olämpliga.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

@finurliig hur gick det med sleepmode på din skärm?

Jag snackade med Acer i morse och de kunde göra en prioritetsservice på skärmen vilket brukar ta 5 dagar. Det lät inte så farligt, och extremt bra kundbemötande.
Så nu vet jag inte, ska jag skicka in den för detta lilla fel eller behålla den då det verkar vara en bra panel i övrigt....

Låter tryggt: du får väl fundera lite. Jag skulle inte vilja vara utan den alls, så jag hade nog struntat i det.... Jag testade sleep mode över natten: och den vaknade som den skulle. Ska testa inatt igen för säkerhets skull, men allt verkar ok. återkommer med rapport.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Hmm
Vad ger Geforce Experience er för "optimerade inställningar" på Star Wars Battlefront?
Jag får low på typ allt haha
Kan det verkligen stämma?:p

Permalänk

Tjena, ni kan plocka bort mig från listan. Fick problem med att skärmen tappade kontakt via DP lite då och då, och tillsammans med mitt wake up problem bestämde jag mig för att skicka tillbaka den.
Måste dock säga att när den funkade var det den grymmaste skärm jag ägt, jättefin bildkvalité tillsammans med 100 Hz och G-Sync. Dock behöver Acer få ordning på sin kvalitetskontroll om de ska sälja skärmar i denna prisklass.
Sitter nu på en Asus Swift PG279Q, och verkar ha fått ett riktigt bra ex då jag inte upplever några problem alls. Vem vet, när Acer fått bukt med sin QC så kanske jag kommer tillbaka

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Jo, skärmen är brutalt vacker och har alla dimensioner som man vill ha. Men det är egentlingen inte Acer som har problem utan AOC(de som tillhandahåller skärmarna till både Acer och Asus).

Vi såg samma sak med de första 1440p, 144 Hz 27" skärmarna. Både Acer och Asus hade, återigen, samma leverantör(AOC) och båda hade skärmar som led av liknande problem. Nu ser vi samma sak.

Efter någon revision så är de flesta 1440p/144Hz/27" skärmar riktigt bra idag. Det tar ett år eller två innan tekniken verkligen mognar. Vi bör se samma sak här.

Jag tror att denna generation av ultrawides är den med flest barnsjukdomar. Finurliig verkar ha fått ett relativt bra ex, men många andra har problem med scanlines och mycket annat. Betalar man 13 papp så ska det inte finnas på kartan.

Å andra sidan, köper man en X34 eller motsvarig skärm med Freesync så befinner man sig på the bleeding edge av ny teknik. Man är väldigt early adopter helt enkelt och så är det med all ny teknik, man får acceptera att mycket kan gå fel. För oss andra med en något lägre budget så inväntar vi nya revisioner som bör komma under 2016, samt nya GPUer från Pascal/Artic familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jo, skärmen är brutalt vacker och har alla dimensioner som man vill ha. Men det är egentlingen inte Acer som har problem utan AOC(de som tillhandahåller skärmarna till både Acer och Asus).

Vi såg samma sak med de första 1440p, 144 Hz 27" skärmarna. Både Acer och Asus hade, återigen, samma leverantör(AOC) och båda hade skärmar som led av liknande problem. Nu ser vi samma sak.

Efter någon revision så är de flesta 1440p/144Hz/27" skärmar riktigt bra idag. Det tar ett år eller två innan tekniken verkligen mognar. Vi bör se samma sak här.

Jag tror att denna generation av ultrawides är den med flest barnsjukdomar. Finurliig verkar ha fått ett relativt bra ex, men många andra har problem med scanlines och mycket annat. Betalar man 13 papp så ska det inte finnas på kartan.

Å andra sidan, köper man en X34 eller motsvarig skärm med Freesync så befinner man sig på the bleeding edge av ny teknik. Man är väldigt early adopter helt enkelt och så är det med all ny teknik, man får acceptera att mycket kan gå fel. För oss andra med en något lägre budget så inväntar vi nya revisioner som bör komma under 2016, samt nya GPUer från Pascal/Artic familjen.

Det är LG.display som tillverkar panelerna...

Modell: LG.Display LM340WU2-SSA1 AH-IPS panel

Ingen i Sverige som påpekat scan lines, antingen har ingen upptäckt dem eller så har vi inte fått några.

Tror inte priserna på dessa kommer pressar så hårt, kanske runt 10K, men inte under. Det är en one of the kind modell tillsammans med uppkommande Asus version så att ta ut en saftig prislapp är något fabrikanterna är medvetna om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Det är LG.display som tillverkar panelerna...

Modell: LG.Display LM340WU2-SSA1 AH-IPS panel

Ingen i Sverige som påpekat scan lines, antingen har ingen upptäckt dem eller så har vi inte fått några.

Tror inte priserna på dessa kommer pressar så hårt, kanske runt 10K, men inte under. Det är en one of the kind modell tillsammans med uppkommande Asus version så att ta ut en saftig prislapp är något fabrikanterna är medvetna om.

På hardforum.com så är det många som påpekar scanlines, men det kanske är Nordamerika-relaterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

På hardforum.com så är det många som påpekar scanlines, men det kanske är Nordamerika-relaterat?

Precis. De allra flesta rapporterna pekar mot USA.

Det är ju olika batcher som skickas ut - och alla är inte påverkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxPaladinxxx:

Tjena, ni kan plocka bort mig från listan. Fick problem med att skärmen tappade kontakt via DP lite då och då, och tillsammans med mitt wake up problem bestämde jag mig för att skicka tillbaka den.
Måste dock säga att när den funkade var det den grymmaste skärm jag ägt, jättefin bildkvalité tillsammans med 100 Hz och G-Sync. Dock behöver Acer få ordning på sin kvalitetskontroll om de ska sälja skärmar i denna prisklass.
Sitter nu på en Asus Swift PG279Q, och verkar ha fått ett riktigt bra ex då jag inte upplever några problem alls. Vem vet, när Acer fått bukt med sin QC så kanske jag kommer tillbaka

Varje gång jag alt-tabbar, startar eller avslutar ett spel som använder g-sync så kommer "DP" bilden från skärm-idu:n upp. Precis som när man byter source. Det är egentligen inte irriterande men det känns lite svajjigt, men din skärm kanske tappade helt under gameplay?

Skrivet av eucalyptus:

Precis. De allra flesta rapporterna pekar mot USA.

Det är ju olika batcher som skickas ut - och alla är inte påverkade.

Jag har scanlines på mitt exemplar, syns väl under Nvidia pendulum -demot och ganska mycket mindre i Fallout 4, dock inte testat fler speltitlar. Hur är ditt exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYthos:

Varje gång jag alt-tabbar, startar eller avslutar ett spel som använder g-sync så kommer "DP" bilden från skärm-idu:n upp. Precis som när man byter source. Det är egentligen inte irriterande men det känns lite svajjigt, men din skärm kanske tappade helt under gameplay?

Jag har scanlines på mitt exemplar, syns väl under Nvidia pendulum -demot och ganska mycket mindre i Fallout 4, dock inte testat fler speltitlar. Hur är ditt exemplar?

Vart kommer ditt exemplar ifrån?

Har ej kunnat testa något mer seriöst på min då nya datorn ej är uppe ännu.

Endast testat BLB vilket jag är väldigt nöjd med. Hade betydligt mycket mycket mer glow/blb på förra IPS laptopen.

Samt nu när man kollar film slipper man ju black bars = inga svarta kanter som blb/glow kan synas extra på

Men skärmen tar något enoooormt mycket plats. Jag älskar designen, lite därav jag köpte den. Men att skärmen är längst fram på den 30cm lång foten är väldigt tråkig. Ska bredda skrivbordet till 75-80cm, är idag endast 60...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Vart kommer ditt exemplar ifrån?

Har ej kunnat testa något mer seriöst på min då nya datorn ej är uppe ännu.

Endast testat BLB vilket jag är väldigt nöjd med. Hade betydligt mycket mycket mer glow/blb på förra IPS laptopen.

Samt nu när man kollar film slipper man ju black bars = inga svarta kanter som blb/glow kan synas extra på

Men skärmen tar något enoooormt mycket plats. Jag älskar designen, lite därav jag köpte den. Men att skärmen är längst fram på den 30cm lång foten är väldigt tråkig. Ska bredda skrivbordet till 75-80cm, är idag endast 60...

Min kommer från alternate.de, tycker min BLB är helt okej också. Den syns i ett nedsläckt rum visst, men inte när man använder den på riktigt.

Yepp skärmen är ett riktigt jävla as i storlek, det syns inte på bilder men irl... wow liksom, själv har jag ett ganska djupt hörn-skrivbord så jag har inga problem med att det blir lite för intimt