Hej!
Jag är kund hos Trygg Hansa och har alldeles precis blivit behjälpt med ett försäkringsärende där min panel gick sönder på min laptop p.g.a. en olycka. Deras partner är Timrå Data & Service vilket genomförde panelbytet.
När jag skickade min bärbara dator där så tog jag original-emballaget + det skyddsemballage som tillverkaren använder i (för att få datorn orörlig samt stötdämpande), dessutom körde jag lite extra tidningspapper m.m. för ytterligare skydd.
När jag fick den i retur så plockade jag upp den hos den lokala postombudet. Enligt KOLLI:nr så hade paketet skiftat sisådär 3-4 punkter (på- och avlastning). När jag får lådan i retur så känner jag att datorn är helt rörlig i paketet: vinklar jag den till höger så åker datorn dit och vice versa.
När jag kommer hem och öppnar paketet så är den inte bara rörlig utan det existerar inget emballage förutom pappkartongen som den skickats i, ingenting. Ni vet det skyddstyget som ligger mellan display och tangentbord? Det låg under datorn för "dämpning" - vet ej om jag skulle skratta eller gråta...
Nåväl. Så vitt jag vet fungerar allting "nu". Men det är ju just det: "nu". Det är ju oerhört känsliga och små kompononter i en tight laptop. Hur vet jag att det inte är något som har skakats/stötts och som ligger i "närheten" till vara trasigt? Att livslängden minskat på min bärbara dator?
Andra tips? Vad ska jag göra?
Emballaget följer inte ens postens rutiner, där känsliga saker ska packas ordentligt.
https://goo.gl/photos/62zCd6jVUQsnAJc18
https://goo.gl/photos/Vx8XUzgaycBEt8jA9
https://goo.gl/photos/1yTYXfWdfdpyBk4j6
Länk till bilder jag tog ovan.