Permalänk
Medlem

Lite köpråd, tack! :)

Hejsan hej!

Sitter och letar efter ny skärm då min nuvarande har börjat glappa riktigt ordentligt i elkontakten i själva skärmen, antar att nånting kommer att gå snett inom snar framtid med detta glappande och sprakande.
Dock kan jag inte bestämma mig för vilken skärm jag ska skaffa, antingen blir det en AOC G2770PF som har 144hz, Freesync och snabb responstid. Annars så tittar jag även på skärmar med IPS paneler, typ Acer H277H.

Jag har inte direkt någon speciell favoritgenre när det gäller spel, jag spelar allt möjligt från typ Farcry spelen till The Witcher, The Elder Scrolls, allt möjligt! Freesync och hög refresh rate är ju nice att ha i fps-spel, men en IPS panel skulle ju å andra sidan förmodligen ge en trevligare upplevelse i t.ex fantasy-spel såsom The Elder Scrolls eller Witcher som inte är lika "tävlingsinriktade" dom de flesta fps-spelen.

Just nu sitter jag på en BenQ nåntingnånting 24" TN skärm så i princip det mesta lär ju vara en uppgradering. Hur pass stor skillnad gör Freesync och hög refresh rate överlag i spel som inte är snabba fps-spel? Känner ju inte för att skippa vad som kan vara en riktigt bra spelupplevelse vad gäller färgåtergivning för features som kanske bara gynnar mig i en handfull spel.