AMD bundlar Star Wars: Battlefront med Radeon R9 Fury

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Star Wars: Battlefront med Radeon R9 Fury

Grafikkortsmakaren AMD slår på stora trumman för lanseringen av Star Wars: Battlefront, som från och med idag skickas med vid köp av ett Radeon R9 Fury.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi bundle!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för att det fuskas så förbannat mycket hade detta varit riktigt lockande... för visst är det samma motor som Battelfield 3 & 4?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hjälpsam

Vilka återförsäljare är dessa "medverkande återförsäljare"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hade det inte varit för att det fuskas så förbannat mycket hade detta varit riktigt lockande... för visst är det samma motor som Battelfield 3 & 4?

Samma motor ja.
Upplevt mycket fusk? Jag har spelat BF4 professionellt och har mer eller mindre aldrig upplevt fusk på publika servrar. De enda gången jag sett fusk är på oskyddade servrar.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Samma motor ja.
Upplevt mycket fusk? Jag har spelat BF4 professionellt och har mer eller mindre aldrig upplevt fusk på publika servrar. De enda gången jag sett fusk är på oskyddade servrar.

Samma här. Lite fusk fast mycket fuskanklagande i BF spel. Dåliga spelare som måste hitta en ursäkt antar jag. Om det inte är nätkoden är det fuskare.

Permalänk
Medlem

@CreX: Jag spelade ganska mycket BF3, och där fuskades det ganska mycket på de publika servrarna.

EDIT: Okej, mycket kanske är lite att ta i, men jag stötte på folk lite då och då som fuskade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CreX:

Samma motor ja.
Upplevt mycket fusk? Jag har spelat BF4 professionellt och har mer eller mindre aldrig upplevt fusk på publika servrar. De enda gången jag sett fusk är på oskyddade servrar.

Är du administratör på din egna server och hur många kastar du i så fall ut varje vecka? Hur många fuskare har du tagit på bar gärning som fuskar diskret? Lirar du mycket på offentliga servrar och hur mycket tid spenderar du med att bevaka spelare i första perspektiv?

Det kan vara så att du inte ser många fuskare för du inte aktivt letar efter dem. Sen kan det även vara det motsatta. Kort och gott så är det svårt att avgöra hur många som fuskar i ett spel, speciellt när man utgår i från ens egna upplevelser.

Själv så föredrar jag hellre statistik på hur många som har blivit tagna på bar gärning i korrelation med antalet aktiva spelare. Andra spel så som cs:go sägs ha mer fuskare, men det kan bero på att man spenderar mer tid med att se spelare i första perspektiv, eller att det helt enkelt finns bättre vertyg och system för att sätta dit fuskare.

Permalänk

Angående BF4 och fusk = http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

Rätt lamt att säga att BF4 inte har fuskare. "NÄ men jag har inte sätt någon som fuskar, alltså då finns det ju inte liksom några fuskare ba" Jag är BF spelare sedan 2002 och har sisådär 12000h i BF serien. Ja det förekommer fuskare på alla servrar i BF4! BTW så har jag tappat räkning på alla fuskare jag stött på genom åren.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Hade varit bättre att bundla med Fallout 4.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

När spelet kostar 99:- ska jag köpa det, just nu är det inte värt 699:-...

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem

Och jag fick ett ospelbart Batman skitspel när jag köpte mitt STRIX 980Ti

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

När spelet kostar 99:- ska jag köpa det, just nu är det inte värt 699:-...

Ännu mindre de där ~1300:- med säsongspaketet.
Vilken jäkla industri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Nu snackar vi bundle!

Kvittar nog tyvärr för ett redan överprisat grafikkort i 6500-kronorsklassen+.

Synd att de inte kunde dela med sig till 390/390X som är de lite mer prisvänliga korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Angående BF4 och fusk = http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

Rätt lamt att säga att BF4 inte har fuskare. "NÄ men jag har inte sätt någon som fuskar, alltså då finns det ju inte liksom några fuskare ba" Jag är BF spelare sedan 2002 och har sisådär 12000h i BF serien. Ja det förekommer fuskare på alla servrar i BF4! BTW så har jag tappat räkning på alla fuskare jag stött på genom åren.

Nästan 1000h timmar spelat och runt ~67.000 kills ... Tror vi sammanlagt sett tio riktiga fuskare (dom går inte missa).
Dåliga spelare ser tyvärr "fusk" överallt, majoriteten av dessa är lagg eller glitches

1½ år gammal och det var exakt samma käbbel om fuskare då, så fort man drar lite snygga kills så klagar n00bsen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

Nästan 1000h timmar spelat och runt ~67.000 kills ... Tror vi sammanlagt sett tio riktiga fuskare (dom går inte missa).
Dåliga spelare ser tyvärr "fusk" överallt, majoriteten av dessa är lagg eller glitches

1½ år gammal och det var exakt samma käbbel om fuskare då, så fort man drar lite snygga kills så klagar n00bsen
https://www.youtube.com/watch?v=g8jcrdJwFA8

På 1000h hinner man inte se mycket Vet mycket väl att många nobish skriker fusk i tid och otid. Men fusk förekommer dagligen. Du såg min länk va? Ang. hur många som har bannats i BF4...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

På 1000h hinner man inte se mycket Vet mycket väl att många nobish skriker fusk i tid och otid. Men fusk förekommer dagligen. Du såg min länk va? Ang. hur många som har bannats i BF4...

Tror nästan samtliga i våran dåvarande clan, blev bannade minst en gång på felaktiga grunder..
Overlays eller felaktiga configs. PB är ett skämt (90% är felaktiga om du frågar mig)

Dom ha la säkert bundlat ut bf4 för en hundralapp eller något, inte en chans att folk med alla DLC (premium) fuskar i den utsträckningen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt kortet hade jag sålt min CD-key pronto.

Mitt intresse för battlefront dog rätt snabbt när det kom fram hur nedbantat det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Samma motor ja.
Upplevt mycket fusk? Jag har spelat BF4 professionellt och har mer eller mindre aldrig upplevt fusk på publika servrar. De enda gången jag sett fusk är på oskyddade servrar.

Ja, det är ju precis vad jag skriver. Trodde jag var rätt så tydlig...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Verkar bättre än Nvidia's bundle. Men spelet i sig är sjukt lackluster om man jämför med de gamla Battlefront titlarna. Extremt snyggt spel, tyvärr har de botchat hela fordons biten samt alla olika modes som gjorde Battlefront I & II klassiker.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kvittar nog tyvärr för ett redan överprisat grafikkort i 6500-kronorsklassen+.

Synd att de inte kunde dela med sig till 390/390X som är de lite mer prisvänliga korten.

R9 Fury ligger ofta strax över 5000kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är du administratör på din egna server och hur många kastar du i så fall ut varje vecka? Hur många fuskare har du tagit på bar gärning som fuskar diskret? Lirar du mycket på offentliga servrar och hur mycket tid spenderar du med att bevaka spelare i första perspektiv?

Det kan vara så att du inte ser många fuskare för du inte aktivt letar efter dem. Sen kan det även vara det motsatta. Kort och gott så är det svårt att avgöra hur många som fuskar i ett spel, speciellt när man utgår i från ens egna upplevelser.

Själv så föredrar jag hellre statistik på hur många som har blivit tagna på bar gärning i korrelation med antalet aktiva spelare. Andra spel så som cs:go sägs ha mer fuskare, men det kan bero på att man spenderar mer tid med att se spelare i första perspektiv, eller att det helt enkelt finns bättre vertyg och system för att sätta dit fuskare.

Senaste 30 dagar i CSGO har det bannats 60-65k konton. Och 194 i Battlefield. Så ja, det finns fuskare i CSGO. Dock vet jag inget om de bådas spelarbaser, så kan inte sätta en siffra på hur stor andel det är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Senaste 30 dagar i CSGO har det bannats 60-65k konton. Och 194 i Battlefield. Så ja, det finns fuskare i CSGO. Dock vet jag inget om de bådas spelarbaser, så kan inte sätta en siffra på hur stor andel det är!

CSGO: Current players 571,100 players - Peak today 589,040 players
Battlefield 4: Current 88,895 players

Personligen har jag inte stött på många cheaters i BF4, ett par på flera hundra timmar så jag tycker inte att det är något problem där, samma med CSGO. Får hoppas att det är bra antifusk-system i Battlefront.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Avstängd

gott tillfälle att köpa ett fury.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Angående BF4 och fusk = http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

Rätt lamt att säga att BF4 inte har fuskare. "NÄ men jag har inte sätt någon som fuskar, alltså då finns det ju inte liksom några fuskare ba" Jag är BF spelare sedan 2002 och har sisådär 12000h i BF serien. Ja det förekommer fuskare på alla servrar i BF4! BTW så har jag tappat räkning på alla fuskare jag stött på genom åren.

Off:
sen när bärjade pbbans fungera ibf3 eller bf4, den banar ju t.ex personer som har för hög ping, sen om man kontaktar ggc så släpper inte de pb bannen eftersom man hade en pb ban, pb däremot var tvungna att släppa då de gjort fel. Och EA säger det är inte vårt ansvar att kolla om folk fuskar eller inte det är Even Balance fel.

Bf3, bf4 i ett nötskal.
Ot:
På SW battle betan så dag 2 och 3 så kom det mer och mer fuskare. De dödade folk oberoende av vad de stog på kartan. Precis som i bf3 då man vart spawn knivad, varje gång man spawnade. Sen bar det var endra runda i SW:B som det kom upp kontinuerligt 2-3 personer per gång.
Player **** and player *** are fearfight baned
Player x killed player y
Pkayer x and z are far fight banned.
Vart bara mer och mer.
Men jag ser fram mot spelet. La ner ca 15h på öppna betan.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenkul:

När spelet kostar 99:- ska jag köpa det, just nu är det inte värt 699:-...

Därför är det bra att Kinguin och andra sidor finns, man spar mycket för pengarna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forsgren:

Senaste 30 dagar i CSGO har det bannats 60-65k konton. Och 194 i Battlefield. Så ja, det finns fuskare i CSGO. Dock vet jag inget om de bådas spelarbaser, så kan inte sätta en siffra på hur stor andel det är!

Det är väl 6.5-8k som åkte dit enligt http://www.vac-ban.com/ban-history.html eller missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

R9 Fury ligger ofta strax över 5000kr.

Misstog mig visst, sökte på "R9 Fury" via Google och tryckte på första prisjakt länken...Var visst Fury X.
Nåja, 5000kr är mycket pengar också för många.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Är du administratör på din egna server och hur många kastar du i så fall ut varje vecka? Hur många fuskare har du tagit på bar gärning som fuskar diskret? Lirar du mycket på offentliga servrar och hur mycket tid spenderar du med att bevaka spelare i första perspektiv?

Det kan vara så att du inte ser många fuskare för du inte aktivt letar efter dem. Sen kan det även vara det motsatta. Kort och gott så är det svårt att avgöra hur många som fuskar i ett spel, speciellt när man utgår i från ens egna upplevelser.

Själv så föredrar jag hellre statistik på hur många som har blivit tagna på bar gärning i korrelation med antalet aktiva spelare. Andra spel så som cs:go sägs ha mer fuskare, men det kan bero på att man spenderar mer tid med att se spelare i första perspektiv, eller att det helt enkelt finns bättre vertyg och system för att sätta dit fuskare.

Har också och göra med anticheat och hur populärt spelet är. Antalet spelare i CS Go är garanterat många gånger fler än antalet är i BF4 och därför finns det fler fusk till CS Go. VAC uppdateras inte allt för ofta och därför är det enklare för fusk att hålla sig "Undetected" under en längre tid.

Skrivet av DunderHoken:

Angående BF4 och fusk = http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

Rätt lamt att säga att BF4 inte har fuskare. "NÄ men jag har inte sätt någon som fuskar, alltså då finns det ju inte liksom några fuskare ba" Jag är BF spelare sedan 2002 och har sisådär 12000h i BF serien. Ja det förekommer fuskare på alla servrar i BF4! BTW så har jag tappat räkning på alla fuskare jag stött på genom åren.

Nu var ju inte diskussionen om det fanns fuskare eller inte i BF4 utan hur utbrett det var. Det finns fusk i alla spel och jag skulle nog gissa att skulle det finnas en lista över Vacbannade spelare på samma sätt som PB publicerar sina så skulle du nog behöva timmar bara för att scrolla igenom den. När det kommer till hur utbrett fuskandet är kan man faktiskt använda sig själv som en viss form av punkt. Om fuskandet är väldigt utbrett så är chanserna väldigt stora att du möter på dessa.

Skrivet av Stenkul:

När spelet kostar 99:- ska jag köpa det, just nu är det inte värt 699:-...

Köp inte från Steam då? I stan t.ex. kostar BF4 499:- och då är inte Gamestop heller det billigaste.

Skrivet av fermia:

Och jag fick ett ospelbart Batman skitspel när jag köpte mitt STRIX 980Ti

För mig var det klart spelbart när jag fick det med mitt GTX 970. Fick även med mig Witcher 3.

Skrivet av DunderHoken:

På 1000h hinner man inte se mycket Vet mycket väl att många nobish skriker fusk i tid och otid. Men fusk förekommer dagligen. Du såg min länk va? Ang. hur många som har bannats i BF4...

Men nu snackar vi om ett spel som varit ute i flera år. Ingen förnekar att BF4 har problem med fuskare men om det vore så utbrett som vissa vill få det till så skulle man märka fuskare betydligt oftare. Sedan att du verkar försöka sätta normen över hur många timmar man måste spela för att upptäcka fuskare är ju bara komiskt. 1000h i ett spel är väldigt mycket oberoende vilket spel det är. Det är sammanlagt ungefär 41,5 dygn totalt i speltid..

Skrivet av leafbranch:

Misstog mig visst, sökte på "R9 Fury" via Google och tryckte på första prisjakt länken...Var visst Fury X.
Nåja, 5000kr är mycket pengar också för många.

Men då är inte Fury-serien tänkt till "den stora massan" utan är precis som GTX 980Ti och Titan tänkt till entusiaster. Det är helt enkelt ett nischat kort som existerar solom för att visa ny teknik.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag är har bara spelat lite wow online men klarar inte av denna typ av spel. Varje gång jag spelar är alla för duktiga och man dör direkt då blir det verkligen inte kul. Jäkla synd då jag tycker det ser väldigt snyggt ut/skön känsla.