Ny 4k Ips skärm (Dell UltraSharp UP3216Q)

Permalänk
Medlem

Ny 4k Ips skärm (Dell UltraSharp UP3216Q)

Nu har Dell kommit ut med sin nya ultrasharp. Denna verkar intressant som ersättare till min U3011, jag ska dock vänta till nvidia pascall kommer för att se hur det kortet presterar i spel i 4k.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390683

Permalänk
Medlem

Om denna har flimmerfri bakgrundsbelysning och får OK testresultat så är det inte omöjligt att det blir nästa skärm (idag 30" Dell).
Svårt att gå ifrån 16:10 men för en 32" 4K så kommer det nog att gå ändå

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Om denna har flimmerfri bakgrundsbelysning och får OK testresultat så är det inte omöjligt att det blir nästa skärm (idag 30" Dell).
Svårt att gå ifrån 16:10 men för en 32" 4K så kommer det nog att gå ändå

Har du kollat upp om den har flimmerfri bakgrundsbelysning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Har du kollat upp om den har flimmerfri bakgrundsbelysning?

Verkar inte finnas några tester gjorda på denna ännu och hittar ingen info om PWM på någon annan sida.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

8/12 -15 skall den tydligen finnas inne i någon av butikerna på prisjakt. Runt 11.000:-
Frågan är vilka skillander det är på denna och Benq bl3201pt. Skall till att beställa ny i veckan och vet inte riktigt om det är värt att vänta på Dell:en.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Behöver du skärm nu så är ju Benq:n som du nämner ett schysst val. Den använder inte PWM så du slipper flimret.

Jag har dock ännu inte hittat någon test av DELL:en så det är svårt att säga vilken som är bättre.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Dell har väl bättre garanti? Har man en död pixel får man en ny skärm. Sedan är det 3 års garanti på skärmen och är det något fel inom den perioden får man en ny skärm, dem andra tillverkarna lagar skärmen vid fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blir Benq-varianten. Det finns för lite info och tester av Dell. Den kanske är bättre på alla sätt men Benq har varit med ett litet tag och är en såpass bra skärm att jag inte går på någon nit åtminstone.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det blir Benq-varianten. Det finns för lite info och tester av Dell. Den kanske är bättre på alla sätt men Benq har varit med ett litet tag och är en såpass bra skärm att jag inte går på någon nit åtminstone.

Får jag fråga varför du föredrar Ips framför va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Får jag fråga varför du föredrar Ips framför va?

Skickades från m.sweclockers.com

För mina behov är IPS den bästa helt enkelt. Har och har haft de övriga paneltyperna i alla dess varianter både på jobbet och hemma.
Oled som jag har på telefon och en av plattorna hade varit att föredra, men det finns inte till konsumentpriser ännu tyvärr.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K