AOC G2460F "blinkande skärm in-game problem" söker råd!

Permalänk
Medlem

AOC G2460F "blinkande skärm in-game problem" söker råd!

Tjena Sweclockers!

Jag köpte nyligen en Aoc 144hz skärm, är otroligt nöjd men har märkt ett problem som stör mig något galet.

När jag spelar spel- oavsett vilket spel det är- i fullscreen windowed mode(eller borderless), så "blinkar" mitt spel till så fort jag klickar med musen, Som det verkar så klickar jag BAKOM spelet och detta gör att jag inte kan skjuta ingame,röra mig eller något alls under några sekunder. (KOLLA VIDEON)

Detta händer endast vid Borderless /windowed, INTE i fullscreen- Jag skulle kunna spela allt i fullscreen men det är otroligt jobbigt och jag ska ju kunna i windowed utan något problem, så vill lösa detta.

Jag har ingen aning om vad det kan vara som gör detta.. om ni har någon idee på vad jag kan testa så säg gärna till!

PS: jag går frammåt hela tiden i spelet ,gubben stannar automatiskt då skärmen blinkar vitt.

ni ser även att det laggar till, det är också PGA det vita blinkandet.

https://www.youtube.com/watch?v=oZ-6uyMYQYA&feature=youtu.be

Permalänk
Inaktiv

Det här beror med 100% sannolikhet INTE på skärmen i sig. Har du installerat något program eller så på senaste? Min gissning ligger på att något program ligger i bakgrunden och petar till fönsterhanteringssystemet llite nu och då. Alternativt om du har någon remote administration toolkit (RAT) eller trojan installerat, som screencapar och loggar dina inputs.. Eller något macroprogram som läser och "skriver" inputs.

Men det är definitivt inte skärmen.

Permalänk
Medlem

@anon214934:

tack för svaret! kan köra virussökningar för säkerhetsskull. kan det vara grafikdrivrutiner också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tac0:

@Haikarainen:

tack för svaret! kan köra virussökningar för säkerhetsskull. kan det vara grafikdrivrutiner också?

Möjligt