Deus Ex: Mankind Divided

Permalänk
Medlem

The fall var ju ngt jevla crap.
Bygger detta på HR och att de ev fixat in lite mer action då det var lite för mycket stealth och fixat mer levande spelvärld typ crowdade städer hitman/ac unity etc så kan detta bli toppen.

Med mer action menar jag inte CoD och jag vet man själv kunde välja actionnivå med hur man spelade men man premierades alltid för steatlh och då blev det att men körde stealth för det mesta.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

The fall var ju ngt jevla crap.
Bygger detta på HR och att de ev fixat in lite mer action då det var lite för mycket stealth och fixat mer levande spelvärld typ crowdade städer hitman/ac unity etc så kan detta bli toppen.

Med mer action menar jag inte CoD och jag vet man själv kunde välja actionnivå med hur man spelade men man premierades alltid för steatlh och då blev det att men körde stealth för det mesta.

Ser ingen mening till lägga till mer action. Det är inte den typen av spel helt enkelt.
Man går inte och lirar splinter cell för att man vill ha mer action. Utan man gör det för att ha valet mellan stealth och action där stealth är rent generellt att föredra i alla fall.
Samma sak i Deus Ex.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ser ingen mening till lägga till mer action. Det är inte den typen av spel helt enkelt.
Man går inte och lirar splinter cell för att man vill ha mer action. Utan man gör det för att ha valet mellan stealth och action där stealth är rent generellt att föredra i alla fall.
Samma sak i Deus Ex.

Men det blev tråkigt i längden då man hade byggt upp sina augments och hade vapen etc men man använde aldrig dem för man fick extrapoäng om man körde stealth och då var incitamentet att köra stealth hela tiden.
Sen i bossfighterna så var det bara action galore, där kunde man inte välja på så mycket.
Så blev smyga smyga smyga - boss skjuta konstant, kasta granater och hela kittet - smyga smyga smyga - boss...

De kunde lagt in nån mer actionsekvens här och där med lite mer action i utan att man förlorade sina poäng eller lite svårare att komma undan med stealth. Typ att AI letar lite mer efter en när de misstänkte man var i närheten. Upptäckte de en så gömde man sig i 15 sekunder o sen återgick AI till normala igen.
Kanske mer det som behövs, smartare och mer ihärdig AI, svårare stealth och det hade blivit mer action naturligt.

Men som sagt man kunde ju själv välja hur man ville köra och hade jag spelat det idag hade jag nog kört mer aggressivt och skitit i all extrapoäng man fick från stealth då jag vid föra omgången typ knappt använde vapnena förutom på bossarna vilket var lite tråkigt.

Men ja det är ju stealth spel så det ska väl premieras med stealth för annars blir det ju CoD.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

https://mobile.twitter.com/Jeffachoo/status/58690977393901158...

Deus Ex: Mankind Divideds Executive Game Director, Jean-François Dugas svarade på ett tweet att man kan köra igenom hela spelet och bossarna utan att döda någon.

Permalänk
Medlem

Ny trailer från E3

Permalänk

Hoppas muskänslighet instälningar funkar bättre än i Human Revolution.

Permalänk
Medlem

Tech demo från motorn Dawn Engine - från PC gaming show på E3

För AMD fans så kommer nya Deus Ex innehålla Purehair som är en utvecklad version av Tressfx. Det fungerar förstås på Nvidiakort också, men bygger på grejer AMD utvecklat. Tressfx/Purehair bättre än Nvidia Hariworks? Gammal artikel:
http://motherboard.vice.com/read/glimpse-of-the-purehair-hair...

Bild från videon;

I övrigt verkar Adam Jensen ha lite "Something about Mary" frisyr.

Permalänk
Medlem

Gamespot E3 show visar lite Deus Ex Mankind Divided. Visar en del stealth gameplay i början och lite combat i slutet.
https://www.youtube.com/watch?v=7gkGMcYyFhY&t=3409

Ett par skärmbilder

Permalänk
Medlem

Minnen! Deus Ex fyller 15 år.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Square Enix och teamet bakom Deus Ex beslutade sig för att överge sitt konstiga pre-order mjölkningsprogram.
https://www.deusex.com/news/aypo-cancelled

Citat:

SHUTTING DOWN AUGMENT YOUR PRE-ORDER
At both Square Enix and Eidos-Montréal, we’ve been listening to everything you’ve had to say about the Augment Your Pre-Order program. When it was first conceived, we wanted the program to give you more choice about what you received in terms of pre-order incentives - because we've seen in the past that when we choose those packages ourselves, and split them across regions, it has caused frustration. We quickly noticed that this approach created even more frustration than before, resulting in a resounding amount of negative feedback.

We’ve spent a lot of time reading through all of your comments, working to understand how we can try to make things right for you. After much thought and reflection, we decided to close down the program and make all of the incentive content available to anyone who pre-orders Deus Ex: Mankind Divided or purchases a Day 1 edition of the game. Additionally, the release date will no longer be changed in accordance with pre-order numbers, and everyone will gain access to the game on February 23rd, 2016.

På deras twitter så säger de att imorgon kommer de köra en Twitch-stream med mer info om nya spelet.
https://twitter.com/DeusEx/status/651116327495598080

http://www.twitch.tv/deusex

Permalänk
Hedersmedlem

@Buio: Det känns som att sånt här inte ska behöva vara ett problem till att börja med. Men bra att de lyssnar på kritik i alla fall.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

De har nu annonserat att spelet blir försenat till 2015-08-23 (dvs cirka 6 månader försening).
https://www.deusex.com/news/Deus-Ex-Mankind-Divided-New-Relea...

Permalänk
Medlem

Trailer 101

Edit: Ni som är petiga med kvalitén kan ladda ner en 2GB stor version av trailer på Gamersyde. Torrenten fungerar bra. Bitraten ligger på 50Mbit CBR för video i den.
http://www.gamersyde.com/news_deus_ex_mankind_divided_101_tra...

Permalänk
Medlem

FZ förhandstitt
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20160608/deus-ex-manki...

Ny gameplay video från en hub
// Edit: Videon borttagen från Youtube. // MOD

Permalänk
Medlem

Mindre än en vecka kvar till release. Recensioner släpps imorgon.

Launch trailer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Mindre än en vecka kvar till release. Recensioner släpps imorgon.

Launch trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=vx_P10rHii4

Blir att invänta på DX12-uppdateringen för mig. Samt recensioner.

Nu är jag iofs rätt säker på att detta spel blir bra men efter No Man's Sky så kommer jag vara extra försiktig med mina pengar. Human Revolution var riktigt nice, hoppas detta spel håller samma klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir att invänta på DX12-uppdateringen för mig. Samt recensioner.

Nu är jag iofs rätt säker på att detta spel blir bra men efter No Man's Sky så kommer jag vara extra försiktig med mina pengar. Human Revolution var riktigt nice, hoppas detta spel håller samma klass.

Men de gav spelet en rejäl fördröjning för att kunna polera spelet till release. Så blir besviken om det är problem. Jag har förbokat en CE, så det blir releasedate.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Men de gav spelet en rejäl fördröjning för att kunna polera spelet till release. Så blir besviken om det är problem. Jag har förbokat en CE, så det blir releasedate.

Jo, just det borde innebära något positivt i detta fall. Dumt att jämföra med klåparna på Hello Games med förstås. Mankind Divideds utvecklare har ju tidigare visat att de vet vad de gör.

Härligt med Collectors Edition dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag försöker att inte förboka så länge det inte är någon Collector's jag vill ha involverad, vilket inte är så ofta nu för tiden med digitala köp.

Permalänk
Medlem

Förbokat CE här me. Kan inte vänta

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

PS4 vs PC
http://www.pcgames.de/commoncfm/comparison/indexb2.cfm?id=134...

DX12 performance

Low vs Ultra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

@Mocka: Benchmarks från GameGPU kan du skippa, det är en sida som bara hittar på resultat. Spelet kommer ju inte ens med DX12-stöd från början.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kul att det får bra betyg! Köper det nog när DX12 patchats in.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Läste på steam att det bara blir en cityhubb ?? det är ju lite trist eller..

Permalänk
Medlem

Här är alla grafikalternativ för Deux Ex Mankind Divided[.
DX12 kommer strax efter release (i början av september tror jag).

http://www.pcgamer.com/check-out-deus-ex-mankind-divideds-gra...

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n: Inte första gången jag hör det, okej...nog bäst att skippa dem i framtiden då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställt CE från CDON och fått att dom skickat det än? Aldrig vart problem tidigare men verkar inte som dom skickat det än :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är det bara att ladda ner ifrån steam...yes!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Nu är det bara att ladda ner ifrån steam...yes!

Jag laddade ner igår men surt att det släpps så sent idag. Blir upplåst om ca 9 timmar enligt Steam. :\

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen idag att CE blir försenad 1-2 dagar.
"Under morgonen nåddes vi av information från den nordiska leverantören att delar av deras Deus Ex-skeppningar har försenats. Detta drabbar dessvärre den Collector's Edition-utgåva du har beställt, vilket innebar att den kan komma att anlända 1-2 dagar efter release."
Tusan >.<

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt