Nvidia återlanserar Shield Tablet K1 till ett lägre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Har inte testat att använda handkontroll så det har jag ingenaning om vet bara att tjänsten den går via samma tjänst som nvidia gamestream. Men testa så får du väl se om det funkar. Finns även en PC app som gör att man kan streama från PC till PC ungefär som Steams inbyggda. Testade detta över WANet mellan hemmet och skolan och det funkade faktiskt riktigt bra. Dock hade jag ju nätverkskabel på båda ändarna men spelen flöt på riktigt bra i 720p och 60FPS . Tror dock det beror på att latensen mellan mitt nät och skolan är väldigt liten 1ms sist jag testade. Men jag det här med att streama spel över nätverket har verkligen stor potential om man kan få det att funka bra.

Får helt enkelt testa. Drar och löser en sådan kabel efter jobbet.
Coolt att det fungerade såpass fint att streama hemifrån till skolan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Väldigt sugen på att införskaffa mig en. Aldrig ens haft en tablet. Tänkte mest spela Hearthstone samt se på Youtube, surfa och streama. För detta priset så måste väll den vara det givna valet? Hörde med komplett om de skulle få in den men de visste inte det än. Inte för sugen att beställa från USA. Någon som vet när den kan tänkas finnas i nordiska butiker?

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakaoburken:

Väldigt sugen på att införskaffa mig en. Aldrig ens haft en tablet. Tänkte mest spela Hearthstone samt se på Youtube, surfa och streama. För detta priset så måste väll den vara det givna valet? Hörde med komplett om de skulle få in den men de visste inte det än. Inte för sugen att beställa från USA. Någon som vet när den kan tänkas finnas i nordiska butiker?

Öh, de har en massa i lager?:

https://www.komplett.se/product/862763/spel-konsol/nvidia-shi...

Permalänk

haha oj känner mig lite dum nu 😊 frågade dock komplett (norska) om när de skulle få in den. Detta var i förrgår och då sade han jag pratade med att han inte visste -.-

Men väldigt bra nyheter, blir nog ett köp idag! 😊

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem
Skrivet av peppe78:

Ska inhandla en surfplatta som står högst på önskelistan åt grabben frågan är om shield räcker finns det svenska menyer etc ?

Klart det räcker, finns kraftig för spel så det räcker och blir över, ge grabben en pojkdröm , en nVidia platta.

Jag köpte själv en nVidia K1 tablet för ett par där sen. Den är grym

Skickades från m.sweclockers.com