Benq BL3200PT - Hur illa är den till spel?

Permalänk
Medlem

Benq BL3200PT - Hur illa är den till spel?

Ghosting och allt jox, men helt ärligt. Hur är den här skärmen att spela på? Jag är rätt sugen och spelar inte jättemycket men vill ha en 32tummare som klarar av shooters skapligt.

Hur hög är den förresten när man har den i sitt lägsta läge? Alltså skärmen nertryckt så den står så nära bottenplattan som möjligt?

Stort tacksam för svar...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Funderar också på en 32" 1440p, benqn har samma VA panel som sitter i acern asus och hp mfl. De har alla lite för mycket input lag ~25ms så de passar inte särskilt bra till fps spel csgo ex men annars är det bra skärmar. Här är en review på benqn http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_bl3200pt.htm får väll hoppas på att någon av skärmarna reas ut billigt på blackfriday så kanske man kan leva med en "slö" skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att den vad jag vet inte finns att titta på nånstans i närheten av Linköping där jag bor. De stora elektronikjättarna Mediamarkt, elgiganten och siba har dem inte hemma, ej heller webbhallen... lagom kul att få hem ett måndagsexemplar som sedan måste returneras igen...

Konstigt att det ska vara så svårt att hitta en bra 32:a till vettigt pris

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju heller inte kul... https://www.youtube.com/watch?v=P9U-RvS2Nik

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Inaktiv

Fungerar utmärkt till spel. Min har även den flicker men det förekommer så sällan så jag tar den smällen. De kan ju ha fixat det sedan 2014 dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Slinger:

Grejen är ju att den vad jag vet inte finns att titta på nånstans i närheten av Linköping där jag bor. De stora elektronikjättarna Mediamarkt, elgiganten och siba har dem inte hemma, ej heller webbhallen... lagom kul att få hem ett måndagsexemplar som sedan måste returneras igen...

Konstigt att det ska vara så svårt att hitta en bra 32:a till vettigt pris

Ett dåligt exemplar kan du få även om du köper i butik, förstår inte riktigt hur du resonerar.
Att ta sig till posten och hämta skärmen kan vara jobbigt om man saknar bil, men du får väl försöka få tag i någon som kan hjälpa dig att bära. Problemet med transporten har man ju oavsett var m an köper skärmen.

Visa signatur

««« »»»