Hur ladda ner en .mp3 länk

Permalänk
Medlem

Hur ladda ner en .mp3 länk

Tjena!

jag har hur länge som helst letat efter en låt som jag har hört för flera år sedan. Men aldrig hittat den. men NU har jag äntligen hittat låten! Dock på en polsk hemsida och där man måste köpa den för att få den, och jag vettefan om jag vågar det alltså...

Jag högerklickade på hemsidan för att visa sidkälla ( chrome ) och hittade en .mp3 länk där. Och hur får jag ner den till datorn? Det måste ju finnas något sätt?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Funkar det med CTRL + S? Klistra in länken på adressfältet och håll CTRL + S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Funkar det med CTRL + S?

Nej, då sparar den hela hemsidan :/

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

högerklicka mp3länken och spara som?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

bara att gå in på länken så du får en spelare på svart bakgrund, där kan du antingen högerklick och spara video som, eller göra ctrl+s

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

högerklicka mp3länken och spara som?

Det går inte, de går bara att spara länk som

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

@Cryqer:

Klistrat in mp3-länken på adressfältet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

@Tholun:

Klistrat in mp3-länken på adressfältet?

Yes, men med mp3 länken kommer man till hemsidan...

Denna är det

***bort/mod***

§7
Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Skapa ett textdokument med följande text,

<a href="URL till .mp3">MP3</a>

Spara dokumentet som .htm, öppna med webbläsare, högerklicka på texten MP3 och välj spara som.
Funkar det?

***bort/mod***

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Det går inte, de går bara att spara länk som

Det är den du ska trycka på. Nu fungerar det ju dock inte för din länk eftersom den inte leder till en mp3, utan till en webbsida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Skapa ett textdokument med följande text,

<a href="URL till .mp3">MP3</a>

Spara dokumentet som .htm, öppna med webbläsare, högerklicka på texten MP3 och välj spara som.
Funkar det?

Nej :/ då sparar den som websida igen

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Går det att spela in låten på något sätt?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Att använda/sprida är ej tänkt, utan detta är i utbildande syfte, att klicka så tar du eget beslut ang detta.
[spoiler[/spoiler]

§7
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...