Deus Ex: Mankind Divided försenas med ett halvår – släpps sensommaren 2016

Permalänk
Melding Plague

Deus Ex: Mankind Divided försenas med ett halvår – släpps sensommaren 2016

Speltiteln Deus Ex: Mankind Divided ser av allt att döma ut att inte bli en av de första med stöd för DirectX 12, detta efter att Eidos Montreal valt att skjuta på lanseringen med ett halvår.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Arkham Knight-fiaskot har väl antagligen spelat en roll. Bra att utvecklarna hellre släpper en försenad, färdig produkt, än kastar ut något buggigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Väntar tålmodigt!
Mycket bra av dom faktiskt. Allt för många som bara vill tjäna sina pengar utan hänsyn till kvaliten på produkten dom släpper.
Ser bara fram emot spelet mer nu. Samt med fallout ute nu så kanske det inte hade fått sy mycket rampljus som det kanske förtjänar ^^

Hur som, bra initiativ Edios! släpp sen i stället för nu med byggfixar efter hand.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Inte oväntat.m Helt rätt agerat.

Sim City
Batman
m.m.
Sätter avtryck

Helt otroligt att spel som släpps av miljard koncerner inte har
förmågan att reda ut buggar och inse fakta att dom inte är färdiga.
Känns mera som regel än undantag i FPS spelen att när dom kommer ut i butik
är dom ofärdiga. Sen kommer det en bamse patch 3 månader senare med "hitboxen utvecklarna
ville ha med ifrån början" osv...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Bra bra, önskar fler utvecklare kunde ta sådant ansvar för sin produkt

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle sluta sätta datum man inte klarar att leverera till? Börjar bli väldigt trött på att höra förseningar som om man bara är ute efter PR. Måste ge Bethesda respekt för att göra som man ska även om deras spel inte är dom bästa.

6 månader innan lansering är lagom

Permalänk
Konsolgrävare

Bara bra! Bättre att dom släpper ett polerat spel så det inte blir ännu ett fiasko spelsläpp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Man kanske skulle sluta sätta datum man inte klarar att leverera till? Börjar bli väldigt trött på att höra förseningar som om man bara är ute efter PR. Måste ge Bethesda respekt för att göra som man ska även om deras spel inte är dom bästa.

6 månader innan lansering är lagom

Håller med. Men med dagens hype-centrade värld är det förståelig.
Sen kan man undra vad det är för typ av katastrof som infann sig sådant att man skjuter upp spelet med ett halvår...uppskjutning 1 månad har man ju hört men ett halvår? Någonting måste vara fel på den ursprungliga lanseringsdatumet...

Permalänk
Medlem

Bättre det än att köpa en buggfest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Väldigt bra att dom säger det redan nu och inte en vecka eller så innan lansering.
Men tycker också att dom kan sluta sätta datum utan släpp att när det är klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra att de väljer att satsa på kvalitet ist för som många andra, lansera så fort som möjligt för att håva in pengar på förköp osv och gör därefter lite buggrättningar och skadehantering.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Håller med de flesta att de är bra att de hellre väntar med release för att åtgärda så mycket buggar som möljligt. Men om jag inte minns helt fel så gjorde de ett jäkla spektakel av att man skulle Pre-Ordra det för att få tillgång till det tidigare osv, lite fult att dom gör så och sen tycker dom borde skjuta upp det.

Permalänk
Medlem

det får komma när det är färdigt, jag spelade inte deus ex HR förens en 3-4 månader efter release tror jag, har aldrig brått med sånt här fast jag älskar spelserien

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

All respekt åt dem för detta. Det är bättre att vänta. Att utveckla mjukvara i den storleken som ett spel gör att estimerad tid alltid blir mellan tummen och lillfingret. Även om man givetvis väntar med att gå ut med lanseringsdatum tills man har något att visa upp så är det ändå väldigt svårt att estimera projekttiden.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Snusfri

Tänk om utgivare kunde skippa releasedatum helt och låta utvecklarna få göra klart sin produkt så att den fungerar Vid release istället för att sätta orimliga deadlines som ger trasiga produkter som ger arga kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det är sånt här man ska ge tid. Bra gjort av herrarna att inte dra en EA och släppa ett halvfärdigt spel som man sedan delvis lappar ihop.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Entusiast

Trist då det är ett spel jag verkligen såg fram emot men det finns annat att spela under tiden man väntar och ifall slutprodukten blir bättre av detta så är det värt tiden.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tack för att vi inte får ett trasigt spel! Hoppas att de gör något med dessa 6 månader bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Det är sånt här man ska ge tid. Bra gjort av herrarna att inte dra en EA och släppa ett halvfärdigt spel som man sedan delvis lappar ihop.

Hur VåÅåÅåÅÅåGar du smutskasta EA.... utan att dra med Ubisoft och Warner i skiten också? Alla sk "jättar" verkar ha dollartecken för ögonen i alldeles för stor utsträckning. Heja framskjutna datum om spelet blir bättre och ger ett större mervärde till kund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tänk om utgivare kunde skippa releasedatum helt och låta utvecklarna få göra klart sin produkt så att den fungerar Vid release istället för att sätta orimliga deadlines som ger trasiga produkter som ger arga kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju så, många vill att deadlinen ska vara lite innan jul, perfekt läge. Förstör ju dock bara egentligen och tror dom i längden tjänar på att släppa välgjorda spel från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Hur VåÅåÅåÅÅåGar du smutskasta EA.... utan att dra med Ubisoft och Warner i skiten också? Alla sk "jättar" verkar ha dollartecken för ögonen i alldeles för stor utsträckning. Heja framskjutna datum om spelet blir bättre och ger ett större mervärde till kund!

Givetvis hänger de också med i pengakarusellen. Själv tycker jag dock att EA är värst.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Puh, tur. Jag har alldeles för många spel som jag vill hinna med just nu och jag hoppas att det i slutändan leder till en bättre upplevelse för spelarna.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Var det här ett finare sätt tť säga att de behöver tid för att ge en så Stabil fps upplevelse de kan?

Permalänk
Medlem

Step 1: Sätt ett datum på ett spel (Detta ska inte vara inom en verklig tidsram).
Step 2: Flytta fram X antal månader ju längre desto bättre.
Step 3: Ta emot bra kritik från folk som tror att detta har påverkat produkten.

Permalänk
Inaktiv

Klart bättre hanterat än WB gjorde med Batman: Arkham Knight son fortfarande är trasigt och där utgivaren aktivt arbetar med att exempelvis styra omdömen av spelet på Steam istället för att faktiskt fixa produkten.
Rockstars hantering av GTA V-släppet lämnar också en hel del att önska med uppskjutna lanseringsdatum alldeles innan lansering.

Jag ser fram emot lanseringen av detta spel. Human Revolution var riktigt bra och har sett fram emot mer sedan dess.
Nu brukar jag inte kolla alltför mycket på förhandsreportage, trailern och liknande för spel som intresserar mig då jag inte vill bli spoilad i förväg. Men detta spel känns lovande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Var det inte deus ex som dom lovade släppa nån dag tidigare om tillräckligt många förbokade?
Antar att det inte blev så många förbokningar som dom hoppats på

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG