Vilken docka passar till Lenovo Y50-70?

Permalänk
Medlem

Vilken docka passar till Lenovo Y50-70?

HEJ! Är ute efter en dockstation till min dator och har några krav + generella frågor!

Har en Lenovo Y50-70 och vill kunna dra iväg med datorn när jag vill utan att stöka med massa sladdar. Det enda egentliga kravet jag har är att den ska palla två skärmar. Men hur fungerar det egentligen? Vilken port är det som används från min dator?

Jag vill ju fortfarande kunna spela på datorn, kommer den fortfarande använda sig av mitt 960m?

Riktigt tacksam för svar!

Visa signatur

AMD Phenom II 955 BE | Corsair XMS3 4GB 1600mhz | Digital Caviar 1TB 7200rpm | Gigabyte 6850 OC 1GB | Corsair CX600w |

Permalänk
Inaktiv

Vill du kunna spela via dockstationen så är det ett krav att du har en officiel dockstation direkt från Lenovo. Min gissning är att dom inte har en för din modell (dom verkar bara ha för thinkpads), men hittar du en så kör hårt.

Tredjeparts dockstationer och till och med vissa officiella kör med USB som gränssnitt, som gör i princip alla spel ospelbara pga skärmlatenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Vill du kunna spela via dockstationen så är det ett krav att du har en officiel dockstation direkt från Lenovo. Min gissning är att dom inte har en för din modell (dom verkar bara ha för thinkpads), men hittar du en så kör hårt.

Tredjeparts dockstationer och till och med vissa officiella kör med USB som gränssnitt, som gör i princip alla spel ospelbara pga skärmlatenser.

Det är ju en riktig mardröm. Vilket gränssnitt skulle en officiell använda sig av?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II 955 BE | Corsair XMS3 4GB 1600mhz | Digital Caviar 1TB 7200rpm | Gigabyte 6850 OC 1GB | Corsair CX600w |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av clawz:

Det är ju en riktig mardröm. Vilket gränssnitt skulle en officiell använda sig av?

Skickades från m.sweclockers.com

Varje märke har sitt eget interface. Lenovo har en som heter link något. Minns inte riktigt. Du hittar om du googlar

Permalänk
Inaktiv

Enligt flera modeller av Y50-70 på prisjakt så är den inte dockningsbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Enligt flera modeller av Y50-70 på prisjakt så är den inte dockningsbar?

Nej, den verkar ju inte vara gjord för det. Men det finns ju diverse dockor som är universella. Men om det ger mig delay så är det inte aktuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II 955 BE | Corsair XMS3 4GB 1600mhz | Digital Caviar 1TB 7200rpm | Gigabyte 6850 OC 1GB | Corsair CX600w |