Permalänk
Medlem

Black ops 3 ospelbart?

Tjenare köpte precis black ops 3, kör med 970 med senaste drivisar. Kan spela ca 5-10 min sedan blir skärmen helt svart eller typ blå, kan fortfarande höra folk i skype och dom hör mig så det är bara spelet som fryser, händer inte med några andra spel, hur löser jag detta?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedZi:

Tjenare köpte precis black ops 3, kör med 970 med senaste drivisar. Kan spela ca 5-10 min sedan blir skärmen helt svart eller typ blå, kan fortfarande höra folk i skype och dom hör mig så det är bara spelet som fryser, händer inte med några andra spel, hur löser jag detta?

antagligen har du äldre drivers

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med datorn i sign.
Har du äldre drivisar?

Edit: Läste nu att du hade nyaste. Vet inte vad det kan vara då faktiskt, det fungerar utan några problem för mig med 970..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tjenare köpte precis black ops 3, kör med 970 med senaste drivisar. Kan spela ca 5-10 min sedan blir skärmen helt svart eller typ blå, kan fortfarande höra folk i skype och dom hör mig så det är bara spelet som fryser, händer inte med några andra spel, hur löser jag detta?

Då det inte är några som helst problem med black ops 3 för tillfället,så känns det lite som att din tråd både är felplacerad och med missvisande rubrik.

Till ditt problem, prova att installera om dina drivisar/validata spelfilerna i steam.

Mvh

Permalänk
Medlem

ostabil Klockning? ren gissning. sän är väll inte det Black ops 3 det mest stabilaste spelet just nu eller?
Typ 2min in! bara nämns kort.

videon är dock lite mer än 2väckor gammal, ha det i åtanke. Det kan ha hänt lite sedan dess ;P

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

ostabil Klockning? ren gissning. sän är väll inte det Black ops 3 det mest stabilaste spelet just nu eller?
Typ 2min in! bara nämns kort.
https://www.youtube.com/watch?v=nWNLYjk0srE

Tack, hann lista ut det själv också. Men det var alltså för hög klock på grafikkortet som orsakade detta problem i endast Black Ops 3, så om någon annan får samma problem kan ni prova med att sänka klocken.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack, han lista ut det själv också. Men det var alltså för hög på grafikkortet som orsakade detta problem i endast Black Ops 3, så om någon annan får samma problem kan ni prova med att sänka klocken.

Trevlig att du fick bukt med problemet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

tjo. lånar tråden lite.
Min gpu eller cpu vill inte jobba mer än max 70 respektive 75 % när jag kör högsta grafik på black ops 3. någon som vet vad detta kan beror på ? har ingen låst fps och som max når jag ca 65 fps annars runt 40, detta är det enda spel jag upplever det i som problem. varken bf4 eller fallout 4 får jag detta problem. varmaste kärnan på gpu ligger på 56 grader och gpu ligger på 60 grader.
specs ser ni i sign.
Tack på förhand

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |