Permalänk
Medlem

3 skärmar via nuc/laptop

hej!
Jag köpte en table mount som har plats för 3 skärmar och var lite sugen på att ha en liten tredje liten jävel nu för typ spotify osv men sen insåg jag att min intel nuc bara har 2 bildskärmsconnections! Detsamma gäller min laptop. Finns det något smidigt sätt att komma ifrån detta? Gärna inte för dyrt såklart.

Visa signatur
Permalänk

Det beror på vad du har för portar på datorerna och skärmarna. Om du har en enhet med Displayport 1.2 så finns det en möjlighet att de har stöd för daisychain. Då kan du skaffa en splitter [MÅSTE VARA RÄTT SORT] så går från en port till två. Dock är de inte billiga.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

hej!
Jag köpte en table mount som har plats för 3 skärmar och var lite sugen på att ha en liten tredje liten jävel nu för typ spotify osv men sen insåg jag att min intel nuc bara har 2 bildskärmsconnections! Detsamma gäller min laptop. Finns det något smidigt sätt att komma ifrån detta? Gärna inte för dyrt såklart.

Vad rockar du för nuc? Och vad är det för skärmar du har, något superhögupplöst?

Permalänk
Medlem

@harden:

Jag kör dc52450 eller nåt i den stilen, en av de mest populära förutom de billiga jäklarna då, i5a och funkar helt ok!

Jag har några högupplösta skärmar i sverige men nu när jag bor utomlands så tänkte jag att det vore mer värt att ha flera st 20-24"are som man kan ta med i resväskan istället för en fet men visst är jag sugen på en ultra-widescreen jäkel. Finns en sjysst asus för ca 3,5k som vore riktigt fet men då får jag inse att jag aldrig kommer kunna flytta den nånstans.

Visa signatur