Fråga inför RMA på HX750

Permalänk
Medlem

Fråga inför RMA på HX750

Hej !

Jag använder ett Corsair HX750, som jag misstänker är instabilt.

- På ett år har minnesmoduler blivit defekta vid två tillfällen.
- Nätaggregatet startar upp korta ögonblick emellanåt trots att det är av på I/O-knappen, num lock lyser upp och man hör ett klick.

Jag har inte öppnat en ticket än, men undrar hur frakten till Nederländerna sker. Nätaggregatet är modulärt. Är det nödvändigt att lägga i rubbet vad gäller kablar och dylikt eller kan jag behålla dem ikopplade i moderkortet?

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av IlyaZ:

Hej !

Jag använder ett Corsair HX750, som jag misstänker är instabilt.

- På ett år har minnesmoduler blivit defekta vid två tillfällen.
- Nätaggregatet startar upp korta ögonblick emellanåt trots att det är av på I/O-knappen, num lock lyser upp och man hör ett klick.

Jag har inte öppnat en ticket än, men undrar hur frakten till Nederländerna sker. Nätaggregatet är modulärt. Är det nödvändigt att lägga i rubbet vad gäller kablar och dylikt eller kan jag behålla dem ikopplade i moderkortet?

Hejsan,

Har du möjlighet att testa med ett annan nätaggregat i datorn?

Om man som kund vänder sig direkt till oss för RMA så får man själv stå för frakten för returen, vi står för frakten av den nya produkten.

Kablarna måste skickas med ja, ibland så kan det vara fel på en kabel så vi måste ha in dom.

Jag rekommenderar dig dock att vända dig till butiken du köpte agget ifrån först och främst.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Grejen är att nätaggregatet släpper igenom ström trots att det är avstängt på knappen. Det borde det inte göra. Emellanåt blir det så mycket att tangentbordets lampor lyser upp för en kort stund. Alla tillbehör utom mus och tangentbord bortkopplade. Frikopplar jag det från allt kan jag mäta upp en liten spänning hela tiden.

Jag handlade det i maj 2012 och ser ut att behöva skicka ner det. Det är bara det att det är ganska många kablar som följde med, ska försöka skapa plats i lådan.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av IlyaZ:

Grejen är att nätaggregatet släpper igenom ström trots att det är avstängt på knappen. Det borde det inte göra. Emellanåt blir det så mycket att tangentbordets lampor lyser upp för en kort stund. Alla tillbehör utom mus och tangentbord bortkopplade. Frikopplar jag det från allt kan jag mäta upp en liten spänning hela tiden.

Jag handlade det i maj 2012 och ser ut att behöva skicka ner det. Det är bara det att det är ganska många kablar som följde med, ska försöka skapa plats i lådan.

Ah jag förstår, men skapa en ticket på våran support-sida och skicka ditt ticket-nummer till mig så hjälper jag dig igenom det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Har nu fått ersättningsaggregatet och kan säga att jag är mycket nöjd med hur allt hanterats. Helst vill man förstås slippa RMA, frakt och allt det där, men om det väl händer, vet man att garantisystemet fungerar. Corsair kan räkna med att ha mig som kund också i framtiden!

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av IlyaZ:

Har nu fått ersättningsaggregatet och kan säga att jag är mycket nöjd med hur allt hanterats. Helst vill man förstås slippa RMA, frakt och allt det där, men om det väl händer, vet man att garantisystemet fungerar. Corsair kan räkna med att ha mig som kund också i framtiden!

Härligt att höra IlyaZ! Tack för att du handlar från oss.