Battlefront grafikproblem Ice Cave

Permalänk
Medlem

Battlefront grafikproblem Ice Cave

Hej, sökte lite snabbt och hittade ingen tråd som beskriver mitt problem.
Jag har ett Radeon 280X och har installerat de senaste Beta-drivrutinerna.
På banan Ice Cave får jag stora problem med grafiken framförallt utomhus.
Stora fält blir helt svarta och jag kan inte urskilja vad som är vad.
Se bilden för exempel hur det ser ut.

Fler som har eller har haft problemet och vet vad man ska göra för att åtgärda det?

Permalänk
Medlem

@holta: Jag har samma problem med mitt R9 280

Permalänk
Medlem

@Umedalen: Vilken drivrutin kör du? Också senaste Betan eller? Själv gjorde jag en total rensning av drivrutiner med hjälp av AMD avinstallerare och installerade sedan Beta-drivrutinen igen. Men samma fel kvarstår.

Upptäckte även igår att i en del menyer så verkar inte texten gå att läsa utan knapparna är blanka.

Permalänk

Jag har precis samma problem med mitt 290x jag kör också med den senaste beta driv rutinen, jag har inte hittat nån lösning än men jag har läst på lite olika forum och det vekar som att det här problemet och meny laggen drabbar dom med AMD kort

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Det är ett nytt spel, vänta ett par månader tills AMD släppt sina drivrutiner!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem och fick tipset att ändra lightning i settings till medium, har inte testat banan efter detta men kan vara värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Har ni provat att INTE använda beta-drivrutinerna?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Har ni provat att INTE använda beta-drivrutinerna?

Jag hade problemet före beta drivrutinen, det var därför jag installerade den

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

hade också problemet innan, nu har jag testat med medium på lightning och då försvinner svarta skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

hade också problemet innan, nu har jag testat med medium på lightning och då försvinner svarta skiten.

Funkade för mig med, men då blev det ett problem med ljusförändringar när man går ner och upp från grottorna. Man känner och ser att allt ljus ändras när man går över en viss gräns ner i grottan.

Permalänk
Medlem

är det nån som rapporterat detta fel till AMD? känns jobbigt sänka till medium

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Ringde EA supporten & fick tipset att köra en reparation av spelet. Voila problemet löst Kör med 15.11.1 Beta

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

hade också problemet innan, nu har jag testat med medium på lightning och då försvinner svarta skiten.

Tack, testade jag med och det fungerade. Dock kvarstår vissa problem på banan, verkar vara problem när man går in eller ur en grotta.

Skrivet av kyro2:

Hade samma problem. Ringde EA supporten & fick tipset att köra en reparation av spelet. Voila problemet löst Kör med 15.11.1 Beta

Tack, detta ska testas

Edit: Testat och fungerade tyvärr inte för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem med mitt Tri-x R9 290.
Jag har testat med olika drivar utan resultat. Har kört med driversweeper emellan för att verkligen vara så säker man kan va att det inte är något gammalt som ligger och skräpar.

Den banan är hopplös pgr av problemen. Jag ser inte mer än knappt 10 m. Så om en fiende kommer så ser dom mig men jag ser inte dom, man är rätt chanslös. Förövrigt så älskar jag spelet, trots att jag är usel på snabba FPS spel pgr av min synskada.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Idag har jag även testat drivrutinerna från AMD's nya Crimson, förmodligen är det exakt samma drivrutiner förpackade i nytt fodral. Jag har exakt samma problem med dessa. Man kunde ju bara hoppats på att drivrutinerna uppdaterats i samband med detta...

Permalänk

En tillfällig lösning på den här kartan är att dra ner grafik inställningarna till medium det fungerade för mig

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Tjena.
Fick också detta problem idag när jag uppdatera till senaste AMD Crimson
@Vectuvius , japp det löste ju problemet så att det blir spelbart.
Någon som har skrivit om detta problem på AMD´s forum?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

I call it BULL SHIT
Samma skit som tidigare, börjar bli måttligt trött på AMD´s drivrutiner. Blir snart ett nVIDIA kort.

1. Mitt kort startar nu med fläkten på 100%, låter som en dammsugare.
2. RSOD
3. Fortfarande ICE cave black shadows.
4. Grafik artifakter.

NOTE, testade med ett GTX460, inga problem förutom att det inte mäktar med så höga inställningar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

nya drivarna från AMD fixade detta problem för mig...

AMD Fury X

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Mina problem löstes också med de nya drivrutinerna. Dock verkar inte många spela de "gamla" banorna sedan expansionen släpptes. Verkar inte bli något långlivat spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samma problem med 390. Rensat med amd:s egna program och installerat de senaste drivrutinerna (1530.1025 ej beta).

Får även suspekta artefakter i menyerna.

Får väl testa ändra lite grafikinställningar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Stäng av era FPS mätare Har jag MSI igång får jag allt svart direkt. Startar jag utan kan jag lira men så fort jag slå på skiten blir det svart. Så är det för mig.

Permalänk
Medlem

Grafiken funkar bra, men på just den banan i solo/practice mode så går processorn upp i 100% och det blir ibland frysningar av skärmen. Råkar också ha ett 280X

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB