Följ Black Friday på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

De får inte kalla det för rea enligt svensk lag om det är under 10%, så hur tänkte du här?

Har du källa på detta?

I KKL står det att varorna skall ha väsentligt nedsatta priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

De får inte kalla det för rea enligt svensk lag om det är under 10%, så hur tänkte du här?

Tänkte att man höjer priset innan och kallar det 30% rabatt när det är 2% under priset innan

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Hoppas det blir några varor som verkligen är nedsatta. Drömmen vore en hyfsad ssd på 500 gb för runt tusenlappen ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hoppas det blir några varor som verkligen är nedsatta. Drömmen vore en hyfsad ssd på 500 gb för runt tusenlappen ☺

Skickades från m.sweclockers.com

OCZ Trion 100
480GB 2.5" SATA-600. Designad för att optimera din dator på ett kostnadseffektivt sätt
SPARA 24%
1 499 KR
Ord. Pris 1 976 KR

Detta erbjudande stod i Dustin Homes senaste nyhetsbrev. Trion är en prispressad serie redan från början, och här med rätt rejäl rabatt. Så runt tusenlappen känns tungt.

https://www.dustinhome.se/product/5010887454/xlr8-oc
Här har de däremot ett 970 för under 3000 kr (typ..) och detta är inte ens Black Friday, utan vanlig julrea. Kanske är så att Dustin kör det istället för Black Friday ifs? Så det finns nog hopp om att det kommer komma fler 970 runt denna prislapp i och med det. Knappast några Strix-varianter eller motsvarande dock.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Nvidia behöver verkligen en uppdatering av gränsnittet. Bra jobbat AMD, btw har en Nvidia grafikkort.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

OCZ Trion 100
480GB 2.5" SATA-600. Designad för att optimera din dator på ett kostnadseffektivt sätt
SPARA 24%
1 499 KR
Ord. Pris 1 976 KR

Detta erbjudande stod i Dustin Homes senaste nyhetsbrev. Trion är en prispressad serie redan från början, och här med rätt rejäl rabatt. Så runt tusenlappen känns tungt.

https://www.dustinhome.se/product/5010887454/xlr8-oc
Här har de däremot ett 970 för under 3000 kr (typ..) och detta är inte ens Black Friday, utan vanlig julrea. Kanske är så att Dustin kör det istället för Black Friday ifs? Så det finns nog hopp om att det kommer komma fler 970 runt denna prislapp i och med det. Knappast några Strix-varianter eller motsvarande dock.

Dustin har rätt bra kampanjer ibland. Jag köpte ett Asus GTX 970 Strix från dem för 3095 kr tidigare i år, när de andra butikerna tog över 4000 kr för samma kort (även Dustin före och efter kampanjen).

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Vi öppnar avdelningen när butikerna drar igång. Vad jag vet kommer de flesta att köra vid tolvslaget.

Mediamarkt börjar på torsdag kl 10:00, och Conrad kör Black Week.
Så tycker ni borde öppna tipstråden tidigare...

Permalänk
Medlem

Gillar elgiganten sist.. Kamera 2399kr från ord 2999!.. På deras hemsida kostade den 1999kr... Så jag bokade online när jag var i butiken och tog en hamburgare och plockade ut den efter en timme ;);)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av bildagenturen:

Mediamarkt börjar på torsdag kl 10:00, och Conrad kör Black Week.
Så tycker ni borde öppna tipstråden tidigare...

Jepp, tråden öppnas så snart butikerna drar igång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jepp, tråden öppnas så snart butikerna drar igång.

Skulle ni ha med tider då butikerna drar igång sin rea? Man måste trots allt vara beredd med F5 då sakerna tar slut väldigt fort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mocka:

Skulle ni ha med tider då butikerna drar igång sin rea? Man måste trots allt vara beredd med F5 då sakerna tar slut väldigt fort.

Vi känner inte till alla tider, men räkna med att de flesta drar igång vid tolvslaget natten mot fredagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Tänkte att man höjer priset innan och kallar det 30% rabatt när det är 2% under priset innan

Jaha, ja så gör många butiker tyvärr :/

Permalänk
Medlem

Jag som ville ha Wolverine 4000 nu på fredag. Så svårt att få tag på dem.

Edit:
Halft eller lite mer OT och kanske klassas som reklam men tycker den är rolig. Då de ställer sig i kö till en "one dollar store" på black friday.
https://www.youtube.com/watch?v=2a5pWMZxlIA

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tycker det kan vara bra att påminna sig ibland om det faktum att prisjakt och övrig konkurrenskraft är väldigt trevlig för konsumenter o vi borde vara tacksam för det och inte kanske bitcha över lite av varje, typ black friday. Själv är jag ofta i Spanien och i typ 2 år tänkte jag att elektronik också borde vara billigare där eftersom precis allt annat är det men näää, priser där är typ 20% dyrare trots att medelinkomsten är typ 40% av våran.

Så prisjakt har mer eller mindre redan givit oss blackfriday senaste 5-10 åren eller hur gammalt prisjakt nu är.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@downup: Vad var det för kamera. Denna kanske?: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/DSC...
Ska köpa en till min Sambo som julklapp

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@downup: Vad var det för kamera. Denna kanske?: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/DSC...
Ska köpa en till min Sambo som julklapp

Oj, det var för 4 år sedan

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@downup: Vad var det för kamera. Denna kanske?: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/kompaktkamera/DSC...
Ska köpa en till min Sambo som julklapp

Den kostar 1.916:- på ElectroWorld inkl. frakt

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Hoppas det blir några varor som verkligen är nedsatta. Drömmen vore en hyfsad ssd på 500 gb för runt tusenlappen ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du ett hyfsat pris på en SSD http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-deta...
Tyvärr i staterna då men det finns ju alltid Viabox.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Gillar elgiganten sist.. Kamera 2399kr från ord 2999!.. På deras hemsida kostade den 1999kr... Så jag bokade online när jag var i butiken och tog en hamburgare och plockade ut den efter en timme ;);)

Snackade pris med snubben som stod i kassan senast jag var på Elgiganten. Han försökte bortförklara och menade på att dom försökte köra på samma pris i butik som online men att dom inte alltid hann ändra, vilket jag tror är bs, men han fortsatte med att det bara var att säga till i kassan så fick man onlinepriset. Inte provat det, men förhoppningsvis gäller det ju även andra butiker än Bollnäs så det kan ju kanske hjälpa någon som inte orkar vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunns:

Snackade pris med snubben som stod i kassan senast jag var på Elgiganten. Han försökte bortförklara och menade på att dom försökte köra på samma pris i butik som online men att dom inte alltid hann ändra, vilket jag tror är bs, men han fortsatte med att det bara var att säga till i kassan så fick man onlinepriset. Inte provat det, men förhoppningsvis gäller det ju även andra butiker än Bollnäs så det kan ju kanske hjälpa någon som inte orkar vänta.

Kassepersonalen hade helt rätt där, vi försöker alltid se till att ha samma priser i butik som online. Inte alltid man hinner ändra då det ändras massor av priser varje dag, men online-priset är det rätta så det har du alltid rätt att få i butik.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd

http://www.gymgrossisten.com/ nere efter sms: utskick om för tidig start med Black Friday.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)