Corsair RM750x 750W eller EVGA Supernova G2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Wow känslan jag fick när jag öppnade mitt Evga G2 850w har jag aldrig varit med om med något annat nätagg, proffskänslan av det var enorm för att ändå vara ett inte så jättedyrt nätagg.

Exakt! Ett nätaggregat kan sen som en tråkig grej. Men med den paketeringen och kvalitet! Och även fast metallen eller paketeringen inte gör någon skillnad i prestanda så kändes den bara bra. Känns som att det kan hålla länge

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och riktar en fråga till både Corsair rmx och EVGA G2 ägare. Vad är era åsikter kring de medföljande kablarna? Är de flexibla nog och hur tjock är 4+4 pins kabeln?

Jag kommer köpa ett H440 chassi så vill veta vilken modell har bäst kablar för att kabeldragningen inte ska bli allt för jobbig med tanke på det hårda ljudisoleringsskummet på sidopanelen

Permalänk
Medlem

Jag har ett rm750x installerat i ett enthoo evolv mATX. Har ingenting att klaga på, knäpptyst och jag tycker det är bra kvalitet. Har långt ifrån känt på alla nätagg där ute men har inte haft en tanke på att det här skulle vara dåligt. Valde det för att sweclockers gett det bra betyg, håller det högre än recensioner på inet men gissar att båda är ett bra val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Jag har ett rm750x installerat i ett enthoo evolv mATX. Har ingenting att klaga på, knäpptyst och jag tycker det är bra kvalitet. Har långt ifrån känt på alla nätagg där ute men har inte haft en tanke på att det här skulle vara dåligt. Valde det för att sweclockers gett det bra betyg, håller det högre än recensioner på inet men gissar att båda är ett bra val.

Båda är recenserade på SweC med samma betyg.
http://www.sweclockers.com/test/18746-evga-supernova-g2-750-w...

Har G2 själv och kan inte klaga på något, upplevde inte heller det som att kablarna var svårdragna i chassit.
Tror dock man blir nöjd med vilket som av dessa.

Permalänk
Medlem

Snarlika agg, båda har semipassiv kylning, båda har toppbetyg.

Voltage kontrollen, Rippeln och Effektivitet är mkt bra på båda, princip toppen på marknaden.

Tester på båda aggen av jonnyguru (nätaggsproffs)

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Du kan dra en lott mellan dessa två och vilken det än blir så kommer du bli väldigt nöjd ändå

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

En undran, funderar på att köpa RM850 platinum, men såg att guld fanns?

/Micke

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Exakt! Ett nätaggregat kan sen som en tråkig grej. Men med den paketeringen och kvalitet! Och även fast metallen eller paketeringen inte gör någon skillnad i prestanda så kändes den bara bra. Känns som att det kan hålla länge

Hej,

Jag har precis köpt ett RM850x guld, hoppas inte det var ett dåligt köp.
Bytte ut mitt coolermaster 1000W som var 6 år gammalt.
Trodde att det var fel på det i och med att den alltid startar om sig en gång precis vid uppstart. Blev samma sak med det nya PSU:et.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Köpte ett EVGA agg nu när inet körde sin rea och är helnöjd, än så länge inget spoltjut som min coolermaster led av och tyst fläkt med ECO mode påslaget.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ingen klar vinnare av de två nätaggen. Jag har själv ett EVGA och är nöjd, men jag kan inte klart säga vilket nätagg jag hade köpt idag. Det hade blivit något av de två eller ett Fractal Design Edison M som jag också tycker verkar vara ett väldigt bra nätagg. Köp det billigaste eller det du gillar bäst. Det blir bra vilket som.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Tror båda nämnda nätaggregat presterar bra. Angående ljudnivån.; bytte till ett Corsair RM750X 750W. Herre gud vilken fröjd för örat. Låter ju knappt att datorn är igång. Helnöjd och glad

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Bytte förra veckan psu när jag endå bytte chassi.
Gick från corsair cx750m till Corsair RM750X helnöjd.
Går väldigt tyst .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North