Akut hjälp innan blackfriday! NZXT 410 Phantom

Permalänk
Medlem

Akut hjälp innan blackfriday! NZXT 410 Phantom

Hej,

Jag ska köpa ett nytt grafikkort under black friday och tänkte då på MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Lightning, men nu är jag nojjig att det inte ska få plats, någon som har erfarenhet? Snabba svar önskas..

Tack på förhand era tekniska mästare.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet..? :/

Jag vet att måtten på 410 Phantom för grafikkortet ska vara högst 305mm och Lightning är 330, dock ser det ut att finnas tillräckligt med plats så hoppas på någon som har erfarenhet och provat själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrVargen:

Ingen som vet..? :/

Jag vet att måtten på 410 Phantom för grafikkortet ska vara högst 305mm och Lightning är 330, dock ser det ut att finnas tillräckligt med plats så hoppas på någon som har erfarenhet och provat själv

Du kan inte mäta med en tumstock och lite ögonmått? Passar det inte kan du väl alltid skicka tillbaka varan?

/M

Permalänk
Medlem

"In its default configuration, the NZXT Phantom 410 supports video cards up to 12” (305 mm) long. If you install the optional 120 mm fan on the hard drive cage, this clearance is reduced to 11” (280 mm), but it is increased to 16.5” (420 mm) if the upper hard drive cage is removed from the case."

http://www.hardwaresecrets.com/nzxt-phantom-410-case-review/4...

Så om du tar bort hårddisk tornet så får du plats. Detta gäller de flesta chassin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

"In its default configuration, the NZXT Phantom 410 supports video cards up to 12” (305 mm) long. If you install the optional 120 mm fan on the hard drive cage, this clearance is reduced to 11” (280 mm), but it is increased to 16.5” (420 mm) if the upper hard drive cage is removed from the case."

http://www.hardwaresecrets.com/nzxt-phantom-410-case-review/4...

Så om du tar bort hårddisk tornet så får du plats. Detta gäller de flesta chassin.

Tack! Då finns det hopp trots allt

En sista fråga bara, är hårddisk tornet viktigt för att ha hårddiskar i? Lät väldigt dumt men jag kan verkligen ingenting, det va ett mirakel att jag lyckades bygga ihop min dator ens..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrVargen:

Tack! Då finns det hopp trots allt

En sista fråga bara, är hårddisk tornet viktigt för att ha hårddiskar i? Lät väldigt dumt men jag kan verkligen ingenting, det va ett mirakel att jag lyckades bygga ihop min dator ens..

Denna sidan visar hur det ser ut och hur du gör ungefär
http://www.hardwaresecrets.com/nzxt-phantom-410-case-review/5...

Men du vill ta bort den mitten delen av hårddisktornet då det är där ditt grafikkort kommer att gå. Du har fortfarande den undre delen av hårddisktornet kvar där du kan ha dina hårddiskar.
Om du har hårddiskar i mitten delen just nu så bör du ganska lätt kunna flytta dom då dom sitter fast i den svarta behållaren som du kan dra ut ur tornet och sätta in igen i det undre tornet.

Hårddiskar vill du skall sitta i sina torn, anledningen till detta är att hårddiskar har mekaniska delar som rör sig, vibrerar, osv.
SSDer däremot kan man limma eller tejpa fast vart man vill utan problem.

Permalänk
Skrivet av MrVargen:

Tack! Då finns det hopp trots allt

En sista fråga bara, är hårddisk tornet viktigt för att ha hårddiskar i? Lät väldigt dumt men jag kan verkligen ingenting, det va ett mirakel att jag lyckades bygga ihop min dator ens..

Har du kvar den nedre hårddisk-buren så kan du förmodligen få plats med dina diskar där och ändå ha plats med grafikkortet du planerar att köpa.
Någonstans behöver du montera dina diskar, har du fler än två så kanske det blir lite jobbigt.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|