Permalänk
Avstängd

Är lite inne på denna skärm då jag inte är helt nöjd med uppskalningen i windows på min 4k skärm funderar på att gå tillbaka till 1440p. Men velar lite och har sneglat på denna lite

Är det många som haft problem med den innan eller
Hade inga problem med min pb278q heller så asus har alltid funkat bra vad jag vet men efter denna tråden vet jag inte riktigt. Har inga pixelfel eller annat på min pb287q

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Fick min idag och har lirat Divinity Original Sin i 4 timmar för att prova... Känns grymt skön, och inget problem med pixelfel vad jag kan märka. Kanske lite bleed i nedre hörnen men det märks bara på loading screens och liknande vad jag har sett hittills.

Permalänk
Avstängd

Beställde en med idag

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Ny skärm, nya problem. En fastfrusen pixel, ser ut att vara röd i färgen och har kört nu i över en timme en blinkande ruta var den är men problemet försvinner inte. Sen så är det nog en död pixel, syns dock inte så lätt men ser den om jag börjar söka.

Sen så har jag backlight bleed. Tog bild med systemkameran och visar ganska nära på hur det ser ut, en liiite mörkare bild men ganska så nära. Har aldrig returnerat något p.g.a. backlight bleed, är det här acceptabelt eller?

För en bild i bättre kvalité, öppna den här PNG bilden:
http://www.pnorberg.se/bla/blb3.png

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Fick min igår fanns en pyttelitet backlight bleed i nedre vänstra sidan typ bilden ovan men ingen annanstans

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Vet ärligt talat inte vad jag ska säga, kollade BLB igen och nu är det mer?! tog med lite längre slutartid och detta är resultatet:

Valde att skicka en ny reklamation på skärmen, är förövrigt samma skärm som jag skicka in som jag fick tillbaka, samma serienummer.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Ny skärm, nya problem. En fastfrusen pixel, ser ut att vara röd i färgen och har kört nu i över en timme en blinkande ruta var den är men problemet försvinner inte. Sen så är det nog en död pixel, syns dock inte så lätt men ser den om jag börjar söka.

Sen så har jag backlight bleed. Tog bild med systemkameran och visar ganska nära på hur det ser ut, en liiite mörkare bild men ganska så nära. Har aldrig returnerat något p.g.a. backlight bleed, är det här acceptabelt eller?
http://www.pnorberg.se/bla/blb.jpg

För en bild i bättre kvalité, öppna den här PNG bilden:
http://www.pnorberg.se/bla/blb3.png

Om dina fotografier är nära hur mänskliga ögon upplever det kan jag verkligen inte förstå hur du kan klaga?!
Vad hade du för skärm/skärmar innan? Det verkar nästan som om du suttit med CRT fram tills nu.

Har du inte kikat på andras bilder över backlight bleed? Recensioner?
Inte undra på att du fick samma skärm i retur. Kan mycket väl bli så att du får gå igenom en handfull tills du hittar en du är nöjd med.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Om dina fotografier är nära hur mänskliga ögon upplever det kan jag verkligen inte förstå hur du kan klaga?!
Vad hade du för skärm/skärmar innan? Det verkar nästan som om du suttit med CRT fram tills nu.

Har du inte kikat på andras bilder över backlight bleed? Recensioner?
Inte undra på att du fick samma skärm i retur. Kan mycket väl bli så att du får gå igenom en handfull tills du hittar en du är nöjd med.

När jag betalar 5000kr+ för en skärm så ska den ha minimal BLB och knappt några pixelfel (helst inget). Har en död pixel på ett väldigt störande ställe nu (kan vara frusen då den ser röd ut, men UDpixel i två timmar och ett annat program i en timme gjorde inte susen) och två som verkar vara döda eller något men syns endast på vit bakgrund och är i nedre vänstra hörnet så inget som stör mig då det är just bredvid startknappen och där är det väldigt sällan vitt, ser ut att vara 2st ½ pixel men man måste leta ordentligt för att hitta dem.
Den första jag fick hade 7(!) döda pixlar.
Jag tänkte att jag kör skärmlottot då nya recensioner säger sig ha fått fina skärmar, men verkar bara som att de har haft tur då en klar majoritet verkar få minst ett pixelfel på sina skärmar.

Däremot så vet jag inte om jag orkar köra på Asus skärmlotto då många har fått skicka tillbaka för att få nya härliga defekter, likaså kan BLB:n minska med tiden verkar det som. Däremot så far ögat snabbt till den där förbaskade döda/fastfrusna pixeln som är i ögon höjd med lite åt vänster.

Tyvärr så är det omöjligt att avgöra genom andras bilder hur pass mycket BLB de har då knappt någon fotar med rätt slutartid och med deras mobiler vilket resulterar i missvisande bilder. Tog en snabb bild med mobilen och ser direkt mycket värre ut än vad det är:

Min primära skärm fram tills nu som jag använt i sedan 2007 är en Samsung med TN panel och kostade 2790kr i inköp, den har ett pixelfel men är på ett sådant ställe som inte alls stör så då gör det inget men mindre BLB än Asus skärmen. Sen har jag även fyra till billigare skärmar som kostat kring 1000-2000kr och ingen av de har pixelfel däremot har jag inte brytt mig om BLB, men en skärm för 5000kr ska man leva med att det är pixelfel?

BLB kan jag leva med som det här, men med en död pixel som syns så pass som den här gör, skeptisk, men nu är det en svart pixel så för att det ska gå på Asus "generösa" pixelgaranti så måste det vara fem döda svarta pixlar!

Edit:
Så här såg det ut med pixelfel på första skärmen:

Edit 2:
Bild på den härligt röda pixeln, har försökt "massera" bort den och alla möjliga tips men tyvärr. :/ Skickade en supportfråga till Asus om detta går under garantin. Vet inte hur petnoga de är med BLB och hur väl mitt fall skulle kunna gå på RMA men skickar gärna tillbaka för att slippa den där pixeln.
Hade den bara varit 3cm närmare mot kanten så hade jag inte brytt mig, men nu är den exakt på ett sådant ställe där jag alltid ser den, som t.ex. nu när jag har delat upp skärmen i två med två arbetsområden.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Nej det är ej ok på en skärm i denna prisklassen

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Avstängd

Min nya skärm blev så här kör med ljuset på 60 ser värre ut om jag ökar det

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Hytin:

http://i.imgur.com/0becvjV.jpg

Min nya skärm blev så här kör med ljuset på 60 ser värre ut om jag ökar det

Sitter du i komplett mörker bör du hålla dig under 100 cd/m2 vilket betyder att du ska ned under 20 på reglaget, gärna mer mot 10 eller lägre för optimal ljusstyrka.

http://www.sweclockers.com/test/20675-asus-mg279q-gaming-med-...

Den första omedelbara reaktionen är ofta "...men då blir det mindre push i bilden!" men det är dina ögon och hjärna som behöver anpassa sig vilket tar upemot ett par minuter.

Permalänk
Medlem

Hade möjligtvis tänkt slå till på skärmen om något bra erbjudande dyker upp på black friday men kanske är klokast att återigen vänta i och med LFC (low frame compensation) med crimson-uppdateringen vilket verkar betyda att man har fortsatt freesync under minimum freesync range (så länge min freesync range är 2.5 gånger större än max freesync range). Känns ju då rimligt att skärmar med liknande specifikationer och exempelvis 50-144Hz (om inte bättre) borde vara tekniskt möjligt inom väldigt snar framtid vilket i praktiken verkar innebära 0-144Hz freesync.

Sedan ryktas det om att acers XF270HU har 23-144Hz freesync men det låter ganska orimligt.

Kan tillägga att Eizos kommande FS2735 såg väldigt intressant ut tills jag fick se prisuppgifterna.

Tankar kring detta?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic:

MG279Q finns ju dock för 4990:- på cdon med koden: xYEXxFDy

http://cdon.se/hemelektronik/asus_mg279q/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

@Zaic:

MG279Q finns ju dock för 4990:- på cdon med koden: xYEXxFDy

http://cdon.se/hemelektronik/asus_mg279q/

Jo jag vet men hade tänkt köpa på komplett då de står för returfrakten ifall man vill använda sig av distansköpslagen samt att jag haft lite blandade erfarenheter med cdons support

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Jo jag vet men hade tänkt köpa på komplett då de står för returfrakten ifall man vill använda sig av distansköpslagen samt att jag haft lite blandade erfarenheter med cdons support

Beställde från cdon och de skickade med en retursedel om man inte skulle vara nöjd.

I övrigt är jag nöjd med det exemplar jag fick. En superskärm verkligen.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att XF270HU faktiskt har 40-144Hz freesync, med andra ord 0-144Hz freesync på en IPS-panel länk

Detta borde innebära att Asus rimligtvis (önsketänk) kommer med en liknande skärm snart i och med att det inte längre finns någon teknisk begränsning. Köper helst inte från acer men får se hur det blir imorn med alla erbjudanden

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Vad är tankarna kring MG279Q jämfört med MG278Q? Båda ligger "nära" varandra i pris nu när CDON har kampanj på MG279Q.

Som jag ser det:
MG278Q:
+Betydligt snabbare panel
+40-144HZ sync
+Brukar ligga 5-1000:- under
+Tunnare ram
-TN 700:1 kontrastratio

MG279Q:
+IPS ca 1200:1 kontrastratio
-Mer än dubbla responstiden, men jämfört med andra tillverkare väldigt bra
-35-90HZ sync (svårt/jobbigt att byta till mellan lägen?)
-Något dyrare
-Tjockare ram

Tänkte hålla utkik efter ett bra deal på någon av de här två idag. Men har lite svårt att sätta fingret på hur bra det är med freesync vid 100-120HZ+, märks det ens då? Är det jobbigt att byta mellan freesync och icke sync på MG279Q? Bara en sån sak kan ju göra det värt att sitta med en TN-skärm.

Är också osäker på om jag kan klara gå från en DELL 2412M (ca 1100:1 kontrast e-IPS) till något med 700:1 TN. Har skickat tillbaka en skärm delvis p.g.a. av att jag tyckte det såg hemskt ut när den blev gul då jag inte stod framför skärmen

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hytin:

http://i.imgur.com/0becvjV.jpg

Min nya skärm blev så här kör med ljuset på 60 ser värre ut om jag ökar det

cdon tyckte det var mycket med och reklamerar den

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Nån som hunnit prova att utöka Freesync rangen till 60-144Hz? Jag beställde precis skärmen från CDON och detta är det första jag kommer prova på. Jag vet inte om Crimson uppdateringen kommer göra så att spannet blir 0 till 144Hz då (är inte så påläst).

http://nils.schimmelmann.us/post/133778060542/extending-the-a...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@Gambit_2K: Jag har inte vågat

Permalänk
Medlem

Snackar med asus support nu och frågat om det bryter garantin att ändra freesync-intervallet på skärmen, har fått följande svar hittills: "If these does not cause any hardware issue to the Monitor then you would void the warranty but once it is software related that is fine."

Frågade även om asus planerar att släppa mjukvara som ändrar freesync-intervallet samt om de planerar att släppa liknande skärm med annat freesync-intervall - väntar på svar just nu

Fått svar nu:
"-There is a way of changing the freesync interval to 57-144Hz but I fear it might void the warranty.
-If using the software to do the adjustment does not affect the monitor negatively the warranty would be fine"

Känns som att så länge skärmen inte tar skada av att man just ändrar freesync-intervallet håller garantin. Kanske blir ett köp trots allt

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad returfrakten hos CDON kostar ifall man vill använda sig av distansköpslagen?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic: Tror det är gratis retur, fick iaf med en retursedel när jag köpte min. Vid ett tidigare grafikkortsköp så hade jag gratis retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmeistr:

@Zaic: Tror det är gratis retur, fick iaf med en retursedel när jag köpte min. Vid ett tidigare grafikkortsköp så hade jag gratis retur.

Låter bra kanske köper 2 och behåller den bästa då är ju sådant lotteri med kvalitén på skärmarna

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic: Ja tyvärr är det så, hade först Acer XG270HUomidpx, men efter 3 st defekta skärmar fick jag nog.

Permalänk
Medlem

Beställde just 2 stycken sjukt bra pris för en 1440p, IPS, 144Hz skärm, 4890kr med studentrabatt

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Snackar med asus support nu och frågat om det bryter garantin att ändra freesync-intervallet på skärmen, har fått följande svar hittills: "If these does not cause any hardware issue to the Monitor then you would void the warranty but once it is software related that is fine."

Frågade även om asus planerar att släppa mjukvara som ändrar freesync-intervallet samt om de planerar att släppa liknande skärm med annat freesync-intervall - väntar på svar just nu

Fått svar nu:
"-There is a way of changing the freesync interval to 57-144Hz but I fear it might void the warranty.
-If using the software to do the adjustment does not affect the monitor negatively the warranty would be fine"

Känns som att så länge skärmen inte tar skada av att man just ändrar freesync-intervallet håller garantin. Kanske blir ett köp trots allt

Tänker du på EDID modden ? Vet inte om det är så bra. Den har lågt 'input lag' vid 144HZ, men inte speciellt bra vid 90HZ, som man måste ställa den på för att få freesync att funka även om spannet är 60 - 144 sync.

Skrivet av Zaic:

Beställde just 2 stycken sjukt bra pris för en 1440p, IPS, 144Hz skärm, 4890kr med studentrabatt

Beställde också en. Får hoppas man har flyt

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

@Woods: Jo vet att man kommer behöva ställa skärmen på 90Hz för att använda freesync även i 60-144Hz men det som visas på skärmen är egentligen fel, den ställs på 144Hz även fast det står att man ställer den på 90Hz (tror jag, stod i någon länk högre upp). Vet inte hur signalfördröjningen varierar med uppdateringsfrekvensen när man använder freesync i 144Hz, tittar man på tftcentrals recension så är signalfördröjningen betydligt högre vid alla uppdateringsfrekvenser jämfört med 144Hz som nästan är 0.

Sedan har vi ju också LFC med senaste uppdatering som borde få skärmen att arbeta snabbare än vanligtvis när den faller under minimum freesync refresh rate och ställer man då skärmen på 57-144Hz freesync bör man ju även få 0-144Hz freesync i praktiken.

Kommer vänta och se hur detta utvecklar sig. Kommer nog någon lätt programvara man kan använda för att ställa om intervallet snart samt att jag vill se om det uppstår skador på skärmen över en längre tid med modifierat freesync-intervall.

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic Ja bäst hade varit att skärmen kunde ställa om sig själv istället. Sen är jag osäker på hur lönt det är med freesync om man klarar hålla runt 120fps hela tiden. Säkert någon här som kan svara på det?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

@Zaic Ja bäst hade varit att skärmen kunde ställa om sig själv istället. Sen är jag osäker på hur lönt det är med freesync om man klarar hålla runt 120fps hela tiden. Säkert någon här som kan svara på det?

Har du konstant 120 fps är det nog bäst att bara ställa skärmen på 144Hz

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q