Permalänk

Köpa nytt grafikkort!

Jag har nyss börjat använda mig av min lite äldre dator, nuvarande grafikkortet är då Nvidia GeForce gtx 260 och jag undrar nu om PCI expressen har någon betydelse nu när jag ska köpa nytt kort. Nuvarande PCI 2.0

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av LundgrenJr187:

Jag har nyss börjat använda mig av min lite äldre dator, nuvarande grafikkortet är då Nvidia GeForce gtx 260 och jag undrar nu om PCI expressen har någon betydelse nu när jag ska köpa nytt kort. Nuvarande PCI 2.0

Nya kort kommer passa om det är det undrar.
Du kommer inte heller märka någon skillnad i prestanda för att PCI-E porten är version 2.0

Permalänk

@MacAllan: Var lite oklar, men oavsett vilket kort jag köper så lär det funka? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LundgrenJr187:

@MacAllan: Var lite oklar, men oavsett vilket kort jag köper så lär det funka? Tack på förhand.

Nej det kommer inte fungera oavsett vilket kort du köper. Du måste kolla hur högt kortet kan vara på höjden och längden.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

@Vinolik: Och det har jag tyvärr ingen aning om hur man gör, Vet du något kort som skulle passa bra efter gtx 260? gärna något av de nyare serierna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Nej det kommer inte fungera oavsett vilket kort du köper. Du måste kolla hur högt kortet kan vara på höjden och längden.

Kortets längd och höjd har väl inte med PCI-E porten att göra, hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LundgrenJr187:

@Vinolik: Och det har jag tyvärr ingen aning om hur man gör, Vet du något kort som skulle passa bra efter gtx 260? gärna något av de nyare serierna

Vad har du för övriga saker i burken, samt vilket chassi?

Kortets längd och höjd har inget med PCI-E porten att göra.

Permalänk

@MacAllan: Operativsystem
Windows 7 Enterprise 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 47 °C
Bloomfield 45nm Teknologi
RAM
12,0GB Trippel-Kanal DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20)
Moderkort
ASUSTeK Computer INC. P6T SE (LGA1366) 45 °C
Grafik
VG248 (1920x1080@144Hz)
1792MB NVIDIA GeForce GTX 260 (CardExpert Technology) 65 °C
Minne
119GB SystemArray (RAID)

Permalänk
Medlem

@LundgrenJr187: Vad du först skall kontrollera är om ditt moderkort kan stödja de nya grafikkorten, bios uppgradering eller liknande.

Sen är ju även frågan vilken budget du har och vad du har för avsikt att kortet skall klara.

Permalänk

@MacAllan: Priset spelar ingen roll, bara det klarar av det nya BattleFront

Permalänk
Medlem
Skrivet av LundgrenJr187:

@MacAllan: Priset spelar ingen roll, bara det klarar av det nya BattleFront

Som sagt så kolla först så moderkortet stödjer 9xx serien, senaste bios är från 2010/11 så det är inte säkert det funkar.
Men om det funkar så skall du titta på ett 970 kort.