Antivirusprogram, nödvändigt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hoski:

Så du kopierar andras åsikter, men i själva verket vet du ingenting om de som ligger bakom abp och ublock.
Det enda du vet är att du inte vet vem som står bakom AB.
Jag ser då ingen anledning till att lita varken mer eller mindre på någon urav dem.

Skickades från m.sweclockers.com

ABP är det inget fel på, vi pratade om adblock, så där har du fel. Du har även fel i att jag kopierar andras åsikter, jag är mycket väl kapabel till att bilda mina egna. Sen har du också fel i vad vi vet, du kan ta och läsa om de tidigare svaren.

Jag ska inte rubba din världsbild mer, du får använda vad du vill. Med största sannolikhet är det inga illasinnade människor som tagit över adblock. Med tanke på att det inte tar mer än tio sekunder att byta så ser jag dock ingen anledning till att använda ett som (med hur liten sannolikhet som helst) kan vara på väg ned.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Är det något mer tillägg som kan vara bra att ha i Chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Är det något mer tillägg som kan vara bra att ha i Chrome?

uBlock Origin för Chrome, önskat antivirus-program som har fått högst betyg hos AV-TEST och/eller AV-Comparatives för din dator, och sen (det viktigaste) försiktighet. Du ska veta vad du klickar dig in på och inte bara klickar runt av rent måfå. Så lyder dagens regler för att ha en dator fri från sabotageprogram.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Och vad vet du om konkurrenterna och deras intentioner?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av grizzly666:

Det absolut säkraste sättet är att använda prg som tex ublock origin (origin är INTE samma som ublock) och ej ladda ner en halv miljon javascripts för varje sida man går in på och det är javascripts och flash som är det absolut vanligaste sättet för hackare att at sig in via.
ublock och ublock origin är två liknande prg MEN ublock togs (snällt sagt) över av dom som har det nu, personen som startde (helt själv) ublock vart utknuffad/tvingad och startade då ublock origin.
Det handla dels om att han som startade ublock ej ville att dom skulle ta in donationer alls medans dom andra såg $$$ och sen en del annat skit med.
Därav föredrar jag origin!

Skrivet av hoski:

Så du kopierar andras åsikter, men i själva verket vet du ingenting om de som ligger bakom abp och ublock.
Det enda du vet är att du inte vet vem som står bakom AB.
Jag ser då ingen anledning till att lita varken mer eller mindre på någon urav dem.

Skickades från m.sweclockers.com

AB har ju som sagts köpts upp av nån person/er/företag och i stort sett direkt efter detta köpet började sälja möjligheten att bli placerad på AB´s whitelist.
Det är inget direkt fel i detta men det är samtidigt en glidning åt fel hål för vad programet/tilläget skapades för och därmed så införs det ju naturligtvis en viss osäkerhet om det kommer fler överaskningar heller om till och med skadlig reklam kan hamna på whitelisten (vilket troligen har hänt heller i alla fall kommer hända).
Varför har heller kommer det hända då?
Jo för att vid dom allra flesta fall när reklam/javascripts har skadlig kod är när reklam servern/servrarna har hackats och den skaldiga koden har lagts in och då adblock blockerar beroende på webadress/ip nummer så är det väldigt stor risk att den skadliga koden ej kommer att stoppas.

Och som ni ser i mitt tidigare inlägg somjag tog med här över så är en hel del känt om skaparen av ublock som tack vare att han tog in fler peroner till ublock och dom ville tjäna pengar genom donationer mer heller mindre blev utkörd.
För att efter utknuffningen starta ublock origin där han nu är helt själv och tar inga donationer alls.

Visst dessa personer gjorde inget direkt fel då skaparen själv tog beslutet att lämna ublock men det var ju tack vare att han i stort sett förlorat kontrollen över programet då dom andra personerna helt enkelt röstade mot honom i alla frågor.
Detta faller inte mig i smaken så att säga.

Frågan är då vem man ska lita på företaget som börjar sälja whitelist platser (och därmed öppnar dörren för skadlig kod en bit) och möjligen kan överaska användarna med andra saker i framtiden, personerna som knuffar ut skaparen, heller personen som inte ens vill ha donationer för sitt jobb?
Och tänk då på att alla dessa tre prg/tilläg använder sig av exakt samma filter (om användaren väljer samma vill säga)!

Sen så kan origin blockera enstaka saker när man högerklickar (ublock vet jag inte då jag inte använt det så mycket).
Lite användar tips för origin jag kan förmedla är detta.
Powerknappen på bilden!

Om du klickar på skölden och sen på den stora powerknappen så sätter man på/av blockeringen på den aktuella sidan dvs om du gör detta på när du har denna tråd öppen alla sweclockers sidor visar då reklam om du tänger av blockeringen (skölden blir grå när blockering är avstängd).

Du kan klicka på skölden och sen på ublock origin över powerknappen då kommer du till settings där du kan välja filter/osv.
I settings kan du välja "I am an advanced user" om du väljer detta kan man genom att klicka på + tecknet till vänster om "request blocked" (under powerknappen) blockera/ej blockera enstaka saker (som tex no script).
Kort förklarat så är den högra kolumnen till för att blockera/ej blockera saker på den aktuella sidan den till vänster om denna är global dvs gäller på hela internet (tex om du vill tillåta inbädade youtube videos på hela nätet så kan du göra detta här).
I varje kolumn finns tre olika "knappar" att välja på grön/grå/röd knapp grön stänger av blockering, röd blockerar grå vet jag ej men gissar på att den tar bort den aktuella inställningen.

Origin kan man säga är ett adblock prg med no script inbyggt (och nej adblock/adblock plus saknar en del funtkioner som no script har).

Mer och djupare om detta finns att läsa här https://github.com/gorhill/uBlock/wiki/Dynamic-filtering:-qui...
Och sen övriga wikin här https://github.com/gorhill/uBlock/wiki jag rekomenderar att ni som använder origin tar en titt på i alla fall ett par minuter.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Antivirus är alltid bra att ha och dagens 4-8 och fler kärnor klockade 4-5Ghz med minst 16GB ram och en SSD märker man ingen skillnad, kör Malewarebytes och ccleaner mfl. några gånger i månaden och se hur mycket skit webbläsarna släpper igenom kvittar om det är Facebook eller Youtube eller en nyhetstidning alla släpper in nånting och virusdefinitationerna ändras hela tiden så ena veckan är AVAST bra nästa AVIRA eller nåt annat så kvittar nästan vilket bara man har skydd som kör ständigt, därför bra med fler kärnor med för då kör man alla olika program på olika kärnor och kan spela ändå utan lagg.
Datorerna idag är tillräckligt kraftiga att ha massor med program rätt konfigurerad.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Medlem

Problemet är att antivirusmakarna gärnar varnar högt och vilt om PUP bara för att man ska tro att man ständigt är i behov av deras program. Är man inte på riktigt skumma siter så är det svårt att få virus. Alla hostar överallt scannar frenetiskt efter virus.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Ja att få ett virus/trojan är inte direkt lätt tycker jag om man inte surfar in på väldigt konstiga saker eller laddar ner okänt material ifrån typ piratebay o bara kör allt hej vilt.

Sista gången jag minns att jag fick virus var när jag var novice och satt på windows 95 och laddade ner massa crap .exe filer och körde hej vilt.

Senaste typ 10+ åren har jag aldrig sett tillstymmelsen utav virus eller trojaner.

Skulle säga att chansen att man drabbas är EXTREMT låg om man har någerlunda vett i skallen.
Sen kan såklart allt hända.

Har nog större chans att bli mördad om jag ger mig ut på kvällen än jag har att drabbas av virus/trojan sorgligt nog.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Datanisse:

Problemet är att antivirusmakarna gärnar varnar högt och vilt om PUP bara för att man ska tro att man ständigt är i behov av deras program. Är man inte på riktigt skumma siter så är det svårt att få virus. Alla hostar överallt scannar frenetiskt efter virus.

Vilket struntprat

Det var inte längesedan Aftonbladet var infekterat... Man behöver alltså inte vara inne på särskilt skumma sidor. Det är sorgligt att det fortfarande finns folk som tror att sunt förnuft räcker till idag.

Vissa här behöver nog uppdatera sig lite, och inte tro att virus idag är något man märker av när man blir drabbad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Vilket struntprat

Det var inte längesedan Aftonbladet var infekterat... Man behöver alltså inte vara inne på särskilt skumma sidor. Det är sorgligt att det fortfarande finns folk som tror att sunt förnuft räcker till idag.

Vissa här behöver nog uppdatera sig lite, och inte tro att virus idag är något man märker av när man blir drabbad.

Visst är det så, dagens virus är nog extremt hemliga och tysta av sig, det är därför jag är väldigt oroad över min dator. Jag sitter och funderar på om man skulle uppgradera till Win 10 PRO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ja att få ett virus/trojan är inte direkt lätt tycker jag om man inte surfar in på väldigt konstiga saker eller laddar ner okänt material ifrån typ piratebay o bara kör allt hej vilt.

Sista gången jag minns att jag fick virus var när jag var novice och satt på windows 95 och laddade ner massa crap .exe filer och körde hej vilt.

Senaste typ 10+ åren har jag aldrig sett tillstymmelsen utav virus eller trojaner.

Skulle säga att chansen att man drabbas är EXTREMT låg om man har någerlunda vett i skallen.
Sen kan såklart allt hända.

Har nog större chans att bli mördad om jag ger mig ut på kvällen än jag har att drabbas av virus/trojan sorgligt nog.

I stort sett varenda gammelmedia site (och det gäller både svenska och utländska) har haft "problem" med virus varför är det då så?
Jo för att det är dessa sidor som brukar vara dom på nätet med oerhört mycket reklam och annat skit (med skit menar jag nu tracking/osv ej virus) plus att dom är väldigt välbesökta och därmed är en måltavla.
Facebook har vid flertalet tillfällen råkat ut för detta med (dvs virus/etc genom reklam/scripts) twitter med men inte lika ofta som facebook (i alla fall vad jag läst/sett) dock så åtgärdas det på facebook/twitter betydligt fortare än på gammelmedia siterna där skiten kan vara kvar i dagar.

Och som redan sagt dagens "virus" märker du väldigt sällan av alls förrens ditt bankonto/logins/passwords/etc är tomt edna direkta som du märker av idag på själva datorn är cryptolocker dvs du märker det när din hd redan är krypterad (dvs för sent och INTE innan).

Skrivet av Bonzajen:

Jag sitter och funderar på om man skulle uppgradera till Win 10 PRO.

Snacka om virus

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

I stort sett varenda gammelmedia site (och det gäller både svenska och utländska) har haft "problem" med virus varför är det då så?
Jo för att det är dessa sidor som brukar vara dom på nätet med oerhört mycket reklam och annat skit (med skit menar jag nu tracking/osv ej virus) plus att dom är väldigt välbesökta och därmed är en måltavla.
Facebook har vid flertalet tillfällen råkat ut för detta med (dvs virus/etc genom reklam/scripts) twitter med men inte lika ofta som facebook (i alla fall vad jag läst/sett) dock så åtgärdas det på facebook/twitter betydligt fortare än på gammelmedia siterna där skiten kan vara kvar i dagar.

Och som redan sagt dagens "virus" märker du väldigt sällan av alls förrens ditt bankonto/logins/passwords/etc är tomt edna direkta som du märker av idag på själva datorn är cryptolocker dvs du märker det när din hd redan är krypterad (dvs för sent och INTE innan).

Snacka om virus

Det ändrar inte faktum att det är svårt att drabbas om man inte är helt bakom.
Känner personligen ingen som vet iaf lite om hur allt fungerar som drabbats.
Däremot har ex min syster drabbats men hennes dator ser ut som 3e världskriget med typ allt crap installerat, så knappast förvånande.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Det ändrar inte faktum att det är svårt att drabbas om man inte är helt bakom.
Känner personligen ingen som vet iaf lite om hur allt fungerar som drabbats.
Däremot har ex min syster drabbats men hennes dator ser ut som 3e världskriget med typ allt crap installerat, så knappast förvånande.

Jag tror inte det är svårt att råka ut för virus. Även "vanliga sajter" drabbas antingen via illasinnad kod i reklam eller att själva sajten hackas. Nu pratar vi enbart om drive-by-downloads.

Själv använder jag enbart Windows diverse inbyggda säkerhets-features som skydd och har inget aktivt antivirus som körs i realtid. Istället har mitt system exempelvis en vitlista där godkända program får köras men nekar alla andra programexekveringar och dll-filer som inte är godkända (t ex utanför Windowskatalogen och Program-mapparna). Körbara filer som inte finns i vitlistan får heller inte köras, t ex olika skript. Ovan via Software Restriction Policy.

Eftersom webbläsarens cache finns i User/local mapphierarkin, kommer inga körbara filer kunna köras, om du inte vill lägga till undantag.

Som hängslen och livrem, kan man lägga på ytterligare skydd genom kommandot icacls där man kan förbjuda programkörning i en given mapp för alla användare.

Givetvis är UAC max + vanligt användarkonto grundläggande för datorsäkerhet. Sen bygger man på lager för lager (t ex Software Restriction Policy, grupp-policy inställningar, ACL konfiguration för kritiska mappar, Microsoft EMET, brandvägg, Secunia osv) och man får ett starkt system som står sig väl emot eventuella attacker och drive-by-downloads.

Jag har kört detta upplägg i många år utan att ha blivit smittad. Visst, det finns folk som hävdar att jag inte kan veta om jag är smittad - men jag har aldrig förlorat pengar& fått kontot tömt eller sett suspekt nätaktivitet osv från min dator, eller att jag ingår i ett bot-net osv. Vad är vitsen för en malware att bädda ner sig så djupt i mitt system och inte göra något speciellt, att ligga i dvala?
Såvitt jag vet vill de flesta malware tjäna en hacka på dig på ett eller annat sätt.

Och datorn känns alltid lika fräsch (även innan jag skaffade SSD) och man slipper, paradoxalt nog, öka attackytan in till systemets kärna genom att installera en säkerhetssvit.
Eller att en kritisk false-positive uppstår där antivirusprogrammet får för sig att en viktig systemfil är ett virus och raderar det och du blåskärmar när du rebootar.

Jag skannar däremot mitt system inför backupen, med portabla antivirusskanners.

Datorsäkerhet handlar inte bara om vilket antivirus, antimalware, HIPS som för tillfället fått bäst betyg och som man ska ha, utan tanken är att man måste ha flera lager och försvåra för en attackerare att ta över systemet även om något av lagren skulle forceras. SEN kan man eventuellt lägga på pricken över i'et genom att använda nån form utav antivirus om man känner att man måste.

Permalänk
Medlem

Har kört UAC off med EnableLUA 0 (dvs stänga av UAC HELT) med ett simpelt AV som ESET (dvs inget bloat security suite skit) samt adblock i flera år och aldrig drabbats av något.

Behöver inte mer säkerhet än så.

Permalänk
Inaktiv

Finns det några övriga bra att ha program till datorn? Typ något som snabbar upp datorn och rensar gamla, oanvända filer etc.

Permalänk
Skrivet av Bonzajen:

Finns det några övriga bra att ha program till datorn? Typ något som snabbar upp datorn och rensar gamla, oanvända filer etc.

Jag brukar nöja mig med att använda Windows' inbyggda disk-rengöraren.
Jag tror inte att cleaners som "rengör" registret osv är speciellt bra, har ett minne av att man undersökt hur mycket dessa optimizers verkligen gör och det är inte speciellt mycket.

Permalänk
Medlem

Har suttit och testat lite olika antivirusprogram nu.

Först Kaspersky Internet Security 2016, sedan NOD 32 och även gratisversionen av AVAST.

Inget av dessa hittade någonting. Både Kaspersky och ESET's produkter har ju fått goda rekommendationer av flera testare, med bra detektering.

Nu till sist installerade jag gratisversionen av Bitdefender och det programmet varnar hejvilt!

Men jag gissar att det bara är "False Positives" eftersom inget av de "stora" programmen lyckades hitta något?

Permalänk

Jag har inte använt något virusprogram på över tjugo år och har aldrig blivit drabbad av några konstigheter. Har man bara lite sunt förnuft och tänker sig för på vad man trycker på och vilka sidor man väljer att besöka så klarar man sig uppenbarligen långt.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kaine_Uro:

Har suttit och testat lite olika antivirusprogram nu.

Först Kaspersky Internet Security 2016, sedan NOD 32 och även gratisversionen av AVAST.

Inget av dessa hittade någonting. Både Kaspersky och ESET's produkter har ju fått goda rekommendationer av flera testare, med bra detektering.

Nu till sist installerade jag gratisversionen av Bitdefender och det programmet varnar hejvilt!

Men jag gissar att det bara är "False Positives" eftersom inget av de "stora" programmen lyckades hitta något?

BitDefender är ett av de stora.

Skrivet av EfterlysT:

Jag har inte använt något virusprogram på över tjugo år och har aldrig blivit drabbad av några konstigheter. Har man bara lite sunt förnuft och tänker sig för på vad man trycker på och vilka sidor man väljer att besöka så klarar man sig uppenbarligen långt.

Nej.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

BitDefender är ett av de stora.

Stora = Internet Security-paket
Små = endast antivirusskydd

Missade skriva AVG Internet Security också ser jag.

Men just antivirusskyddet ska ju vara identiskt oavsett eller hur? Om man jämför t.ex. AVAST Free och de dyrare versionerna av AVAST.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kaine_Uro:

Stora = Internet Security-paket
Små = endast antivirusskydd

Missade skriva AVG Internet Security också ser jag.

Men just antivirusskyddet ska ju vara identiskt oavsett eller hur? Om man jämför t.ex. AVAST Free och de dyrare versionerna av AVAST.

http://www.bitdefender.com/solutions/internet-security.html

6 månader gratis: http://www.bitdefender.com/media/html/60-second/index.html

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

BitDefender är ett av de stora.

Nej.

Uppenbarligen om man inte lyckats få virus i någon burk på tjugo år.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

tackar för den=)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av EfterlysT:

Uppenbarligen om man inte lyckats få virus i någon burk på tjugo år.

Har du inte skyddat dig på 20 år så har du med 99,99% risk blivit smittad på ett (eller flera) vis.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har testat BIS förut.

När man kör en manuell skanning så klagar programmet på lösenordskyddade ZIP-filer och ber om lösenordet.

Problemet är att jag inte har några lösenordsskyddade ZIP-filer.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kaine_Uro:

Har testat BIS förut.

När man kör en manuell skanning så klagar programmet på lösenordskyddade ZIP-filer och ber om lösenordet.

Problemet är att jag inte har några lösenordsskyddade ZIP-filer.

Då skulle jag föreslå att du undersöker lite närmre

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Då skulle jag föreslå att du undersöker lite närmre

"Password protected archives" står det ju... då tog jag för givet att det var lösenordsskyddade ZIP- och RAR-filer som avsågs eftersom det är just vad jag valde att skanna igenom. En gigantisk samling paketerade "Hidden Object Games".

Läste lite här: http://www.bitdefender.com/support/Password-protected-items-4...

Och nu förstår jag att det bara rör sig om filer som antiviruset helt enkelt inte kan söka igenom vid en manuell skanning. Exempel... "dat.pak" ett vanligt filnamn när man kollar bland installationsfilerna för program/spel.

Permalänk
Inaktiv

Finns det något antivirus program som har livstidslicens eller som brukar köra såna drives?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Konstigt. Jag högerklickade precis på ditt användarnamn och valde "Block element" genom uBlock Origin. Vanliga uBlock kanske inte har den valmöjligheten? Jag vet inte, då jag endast har testat det förstnämnda.

Jo, men då gäller det att man fångar rätt element. Sist jag testade fanns det ingen "block an element on this page", som gör att man kommer till ett läge där man genom att hovra med muspekaren ser vad som blockas.
Med den metoden du beskrev är det så gott som omöjligt att pricka rätt i vissa fall.
Min föredragna metod finns i AdBlock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bonzajen:

Finns det något antivirus program som har livstidslicens eller som brukar köra såna drives?

Nej

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jo, men då gäller det att man fångar rätt element. Sist jag testade fanns det ingen "block an element on this page", som gör att man kommer till ett läge där man genom att hovra med muspekaren ser vad som blockas.
Med den metoden du beskrev är det så gott som omöjligt att pricka rätt i vissa fall.
Min föredragna metod finns i AdBlock.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag högerklickade alldeles nyss på "En tydlig och beskrivande rubrik gör det lättare att få svar." och jag kunde sedan enkelt klicka på "Create" i rutan som dök upp längst ner till höger på skärmen, för att dölja/ta bort textraden.

Skrivet av Rajat:

Rättelse: ja, men inga antivirus-program som kostar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.