Permalänk
Medlem

AOC G2460PF köpråd!

Godmorgon!

Hittade detta erbjudande: https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/aoc-g246...

Jag har länge letat efter en 144hz skärm men vill inta punga ut för mycket pengar.

Det jag undrar är jag har ett nvidia kort och kommer inte använda AMD freesync.

Är skärmen fortfarande värd pengarna?

MVH
doerman

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

1999kr för en sån skärm är ju värt priset, kommer högst troligt inte hamna under det inom de närmsta tiden.

Finns även en BenQ 144Hz för samma pris
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2442876

Vet inte vilken du borde ta, men nån av dem borde göra dig nöjd

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett 64gb class10 kort för min nya lumia 950xl.. 169kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte mig ett 64gb class10 kort för min nya lumia 950xl.. 169kr!

haha oj, kom du in i fel tråd eller?

Permalänk
Inaktiv

Jag slog till på AOC G2460 PF med efter en stunds funderande på denna och Asus MG279Q. 2000kr för 144Hz Freesync och VESA-fäste för att byta fot vid behov kändes för mina behov svårslaget. Nu har jag inte samma behov som trådskaparen då denna skärm är en kompromiss tills en bra prissatt 27" QHD-skärm med bättre panel som kan drivas i 144Hz FreeSync släpps.

Borde nog vara fler som sneglar på just denna modell trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligade vilken skärm jag syftade på. :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag slog till på skärmen med efter en stunds funderande på denna och Asus MG279Q. 2000kr för 144Hz Freesync och VESA-fäste för att byta fot vid behov kändes för mina behov svårslaget. Nu har jag inte samma behov som trådskaparen då denna skärm är en kompromiss tills en bra prissatt 27" QHD-skärm med bättre panel som kan drivas i 144Hz FreeSync släpps.

Borde nog vara för som sneglar på just denna modell trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite svårt att förstå vad du skriver, kanske missförstårdig men du vet att freesync rangen "bara" är mellan 35 och 90 hz för Asus skärmen? Dvs. Freesync funkar inte vid vid 144 Hz. Samt att den kostar 3000 kr mer (antar att det är CDon Black Friday dealen på där den kostar 4995 du tänker på).

Men nu när jag läser vad du skriver igen så kanske du menade att AOC skärmen var en bra kompromiss haha

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gambit_2K:

Lite svårt att förstå vad du skriver, kanske missförstårdig men du vet att freesync rangen "bara" är mellan 35 och 90 hz för Asus skärmen? Dvs. Freesync funkar inte vid vid 144 Hz. Samt att den kostar 3000 kr mer (antar att det är CDon Black Friday dealen på där den kostar 4995 du tänker på).

Men nu när jag läser vad du skriver igen så kanske du menade att AOC skärmen var en bra kompromiss haha

Oj, jag är nog inte helt vaken idag hehe.
Jo är denna AOC-skärm som fick bli kompromissen. FreeSync ändå upp till 144Hz, lägre upplösning och mer lättdriven men framförallt priset den vinner på för mig.

Då jag har en U2713HM i mitten som jag spelar på idag så hade Asusen varit förbättring med 144Hz och i viss mån 90Hz FreeSync. Denna AOC blir en fin kompromiss med en billig spelskärm att växla över till när jag vill upp i 144Hz.

AOC G2460 PF är ändå riktigt prisvärd för 2000kr, finns inte en enda skärm med Sync i samma prisklass. Men trådskaparen har inte samma behov då det är behovet av 144Hz och inte Sync som intresserar. Samtidigt kan denna skärm vara intressant där om nästa kort personen köper stödjer FreeSync/Adaptive Sync. En skärm som saknar sync-lösning kommer ändå aldrig få en.

Nu finns det ju ingen G-Sync skärm i samma prisklass men sitter man med Nvidia och tror att det blir Nvidia även nästa gång så kanske det är värt att snegla på en sådan modell ändå.

Skickades från m.sweclockers.com