Investera i en Xbox one nu, eller vänta tills Black friday?

Permalänk
Medlem

Investera i en Xbox one nu, eller vänta tills Black friday?

Som titeln säger, Vad tycker ni?
Tänkte dra in på Elgiganten och köpa en Xbone efter jobbet i dag, Pratar elite versionen.
Ska jag slå till eller ska man vänta på Black friday?
Rykten säger att den kommer bli blillig på ett antal ställen, Dock bara 500gb varianten vilket jag inte vill ha... Vad tror ni?:)

Permalänk
Medlem

Funderar även jag på att införskaffa mig ett Xbox One vet dock inte när och vilken.
Skulle tippa på att priserna inte sjunker så jätte mycket så beror väl på om man vill spara lite eller ej. (Skriver här även för att hitta tillbaka vad andra tipsar om)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Linusn1:

Som titeln säger, Vad tycker ni?
Tänkte dra in på Elgiganten och köpa en Xbone efter jobbet i dag, Pratar elite versionen.
Ska jag slå till eller ska man vänta på Black friday?
Rykten säger att den kommer bli blillig på ett antal ställen, Dock bara 500gb varianten vilket jag inte vill ha... Vad tror ni?:)

Skrivet av wzaa:

Funderar även jag på att införskaffa mig ett Xbox One vet dock inte när och vilken.
Skulle tippa på att priserna inte sjunker så jätte mycket så beror väl på om man vill spara lite eller ej. (Skriver här även för att hitta tillbaka vad andra tipsar om)

Någon butik kommer ha en bra rea med paketpris på xbox one och några spel så vänta om du inte är i top behov att lira något nytt spel.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vänta tills black friday eller mellandagarna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Är i samma situation. Själv väntar jag på reorna!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Någon butik kommer ha en bra rea med paketpris på xbox one och några spel så vänta om du inte är i top behov att lira något nytt spel.

Ja får hoppas att någon butik sänker rätt mycket!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på samma sak hela hösten och kommit fram till att jag tycker det fortfarande är för dyrt...

500GB känns som för lite utrymme om man ska ha konsolen länge, har aldrig sålt en konsol, äger förvisso bara n64 och xbox 360 men ändå, då spelen kommer på blu-ray och kräver runt 40GB installerat styck. Då hamnar man på 1TB-konsolen som kostar nästan 4000:- = dyrt.

Vi får se vad som händer inför black friday och mellandagarna, trillar de ner så man får lådan + nåt vettigt spel för runt 3000:- kommer jag slå till.

Kan tillägga att jag inte spelar särskilt mycket på xbox, men suget efter Forza 6 gör att jag överväger köpa en konsol.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ska också skaffa xbone men undrar hur mycket man ska ge för en begagnad basenhet? Någon som vet?

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

@John15: Snackar vi 500GB-varianten så är den ju nere och nosar på 3k retail, så jag personligen skulle inte ge mer än 1500:- för en begagnad. Visst, spel, extra kontroll osv. är mervärde men att köpa konsolen ny med garantier är värt mycket i mina ögon.

Detta gäller random köp på blocket, ska du köpa av nån du känner och litar på så kanske du kan betala mer mot att eventuella garantifel sköts av förra ägaren.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av John15:

Ska också skaffa xbone men undrar hur mycket man ska ge för en begagnad basenhet? Någon som vet?

Sålde min X1 500gb + kinect + 1st handkontroll + Halo MCC + Dragon Age: Inquisition för 2500kr förra veckan, tog 1 dag och min inkorg var full av intressenter. Vill man dock ha utan kinect blir det ju billigare, ta en titt på blocket eller valfri köp&sälj på facebook.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ska också köpa Xbox, men avvaktar nog lite till black friday och ser om det sjunker lite.

Finns ju såklart en del olika paket att välja emellan nu till hyffsade priser, men alltid nåt spel som man inte vill ha, som fifa som följer med typ alla paket.

Hoppas på ett bundle med 2st bra spel på fysisk skiva för en bit under 3000kr. Eller ett paket med 1tb till bra pris.

Köper man med 500gb så måste man skaffa en extern hårddisk förr eller senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@John15: Snackar vi 500GB-varianten så är den ju nere och nosar på 3k retail, så jag personligen skulle inte ge mer än 1500:- för en begagnad. Visst, spel, extra kontroll osv. är mervärde men att köpa konsolen ny med garantier är värt mycket i mina ögon.

Detta gäller random köp på blocket, ska du köpa av nån du känner och litar på så kanske du kan betala mer mot att eventuella garantifel sköts av förra ägaren.

Skrivet av Eptk:

Sålde min X1 500gb + kinect + 1st handkontroll + Halo MCC + Dragon Age: Inquisition för 2500kr förra veckan, tog 1 dag och min inkorg var full av intressenter. Vill man dock ha utan kinect blir det ju billigare, ta en titt på blocket eller valfri köp&sälj på facebook.

Tack för tipsen. får se om basenheterna sjunker till 2500 på black friday så kanske det blir en ny iallafall.

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Linusn1:

Som titeln säger, Vad tycker ni?
Tänkte dra in på Elgiganten och köpa en Xbone efter jobbet i dag, Pratar elite versionen.
Ska jag slå till eller ska man vänta på Black friday?
Rykten säger att den kommer bli blillig på ett antal ställen, Dock bara 500gb varianten vilket jag inte vill ha... Vad tror ni?:)

Skrivet av wzaa:

Funderar även jag på att införskaffa mig ett Xbox One vet dock inte när och vilken.
Skulle tippa på att priserna inte sjunker så jätte mycket så beror väl på om man vill spara lite eller ej. (Skriver här även för att hitta tillbaka vad andra tipsar om)

Skrivet av quadpod:

Är i samma situation. Själv väntar jag på reorna!

Skrivet av saigon:

Ska också köpa Xbox, men avvaktar nog lite till black friday och ser om det sjunker lite.

Finns ju såklart en del olika paket att välja emellan nu till hyffsade priser, men alltid nåt spel som man inte vill ha, som fifa som följer med typ alla paket.

Hoppas på ett bundle med 2st bra spel på fysisk skiva för en bit under 3000kr. Eller ett paket med 1tb till bra pris.

Köper man med 500gb så måste man skaffa en extern hårddisk förr eller senare.

Psst, titta in på Webhallen. De kommer nämligen ha öppningserbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Psst, titta in på Webhallen. De kommer nämligen ha öppningserbjudande

Såg inget Xbox tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Inaktiv

Hur svårt är det? Vill du ha den NU, eller vill du ha den SEN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag har funderat på samma sak hela hösten och kommit fram till att jag tycker det fortfarande är för dyrt...

500GB känns som för lite utrymme om man ska ha konsolen länge, har aldrig sålt en konsol, äger förvisso bara n64 och xbox 360 men ändå, då spelen kommer på blu-ray och kräver runt 40GB installerat styck. Då hamnar man på 1TB-konsolen som kostar nästan 4000:- = dyrt.

Vi får se vad som händer inför black friday och mellandagarna, trillar de ner så man får lådan + nåt vettigt spel för runt 3000:- kommer jag slå till.

Kan tillägga att jag inte spelar särskilt mycket på xbox, men suget efter Forza 6 gör att jag överväger köpa en konsol.

Jag äger en xbox one (year one edition) så jag har 500GB. kan dock tillägga att du kan sätta in en HDD med USB 3.0 i xboxen, tror det är upp till 2TB. värt att kolla på, du kan alltså köpa en 500GB konsol och sen köpa en upp till 2TB HDD. blir lägre pris.

@quadpod , det finns inga xbox one med spel som kommer i fysisk version om jag inte minns mig fel. det finns bara i download version, tyvärr

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av klirre:

Jag har funderat på samma sak hela hösten och kommit fram till att jag tycker det fortfarande är för dyrt...

500GB känns som för lite utrymme om man ska ha konsolen länge, har aldrig sålt en konsol, äger förvisso bara n64 och xbox 360 men ändå, då spelen kommer på blu-ray och kräver runt 40GB installerat styck. Då hamnar man på 1TB-konsolen som kostar nästan 4000:- = dyrt.

Vi får se vad som händer inför black friday och mellandagarna, trillar de ner så man får lådan + nåt vettigt spel för runt 3000:- kommer jag slå till.

Kan tillägga att jag inte spelar särskilt mycket på xbox, men suget efter Forza 6 gör att jag överväger köpa en konsol.

Eller så köper man bara standardpaketen som ligger bra till prismässigt nu och en extern hdd på vad man nu önskar. 1-2tb externt kostar ju skit å ingenting, speciellt vid 3,5" formfaktor..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Jag äger en xbox one (year one edition) så jag har 500GB. kan dock tillägga att du kan sätta in en HDD med USB 3.0 i xboxen, tror det är upp till 2TB. värt att kolla på, du kan alltså köpa en 500GB konsol och sen köpa en 1TB HDD. blir lägre pris.

@quadpod , det finns inga xbox one med spel som kommer i fysisk version om jag inte minns mig fel. det finns bara i download version, tyvärr

Skrivet av andreas_dock:

Eller så köper man bara standardpaketen som ligger bra till prismässigt nu och en extern hdd på vad man nu önskar. 1-2tb externt kostar ju skit å ingenting, speciellt vid 3,5" formfaktor..

Jag har inte kollat så noga, men får man samma prestanda via usb-disk som med intern disk? Jag föredrar att ha en enhet, så kan man undvika att köpa extern disk kommer jag försöka.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av klirre:

Jag har inte kollat så noga, men får man samma prestanda via usb-disk som med intern disk? Jag föredrar att ha en enhet, så kan man undvika att köpa extern disk kommer jag försöka.

USB3.0 krävs för extern disk, så det skall inte vara ett bekymmer, det är den fysiska disken som är begränsningen mer än bussen som har hand om trafiken.

När jag hade Xbox One så körde jag med en extern SSD 512gb i ett USB3.0 case.. bättre prestanda än den interna

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag har inte kollat så noga, men får man samma prestanda via usb-disk som med intern disk? Jag föredrar att ha en enhet, så kan man undvika att köpa extern disk kommer jag försöka.

Ja det skulle jag tro. om du är villig att slänga ut 400kr mer för 500BG extra, go ahead. De pengarna kan man annars lägga på spel, ditt val! Jag tycker dock att det är ett mycket bättre val att köpa den billigare 500GB versionen och sen köpa en extern HDD.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

@ItsLea: Googlade lite snabbt, verkar som att xbone har SATA II-interface.... Lite utdaterat, men det innebär att USB3 teoretiskt sett är i alla fall lika snabbt, om inte snabbare med 7200rpm-disk.

Då verkar ju 1TB-versionen helt meningslös, får börja kika på billiga 500GB-enheter + extern disk.

Tack för tipset

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@razzaj: Googlade lite snabbt, verkar som att xbone har SATA II-interface.... Lite utdaterat, men det innebär att USB3 teoretiskt sett är i alla fall lika snabbt, om inte snabbare med 7200rpm-disk.

Då verkar ju 1TB-versionen helt meningslös, får börja kika på billiga 500GB-enheter + extern disk.

Tack för tipset

No problem du kan alltid köpa konsolen utan spel till att börja med, så kan du köpa spelen separat.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Billigast hittils är El-giganten strax under 2500kr men utan spel, det är inte jättebilligt med tanke på att bundle-paketen funnits ett bra tag som inte är så mycket dyrare.

Media markt hade inte heller något speciellt. 1tb med halo för 3995 samt nåt annat ointressant paket.

Skriv gärna här om ni hittar något bättre erbjudande.

Edit: One 500Gb med Fifa 16 för 2490 hos Webhallen.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

Vad tycker ni om detta grabbar?

Permalänk
Medlem

Siba säljer one plus två spel för 2490. Fifa och halo ingår. Jag ska köpa iaf

Permalänk
Medlem

Netonnet hade för 2290:- med fifa, men nu är dom slut, och priset är uppe i 2949:-
Tur jag beställde min på morgonen och har redan hämtat från lagershop.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Netonnet hade för 2290:- med fifa, men nu är dom slut, och priset är uppe i 2949:-
Tur jag beställde min på morgonen och har redan hämtat från lagershop.

Då är jag glad att meddela att Electroworld fortfarande har det erbjudandet kvar och det är massa i lager just nu: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/X...

Jag antar att det inte blir billigare än så här, synd dock att spelet är digital version och inte en hårdvara..

Permalänk
Medlem

Om man vill ha 1tb-versionen så har dustin för 2990 med Tomb-raider plus nåt extra paket till det spelet. Säljer man det så har man konsolen för ett riktigt bra pris. Tror den ligger på typ 3700 utan nåt spel.

Får mitt förhoppningsvis på Tisdag nästa vecka.

Visserligen kan man köpa en extern hårddisk om man vill det så är ju utrymmet inga problem.

Blev också en extra dosa för 299kr på komplett.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av saigon:

Om man vill ha 1tb-versionen så har dustin för 2990 med Tomb-raider plus nåt extra paket till det spelet. Säljer man det så har man konsolen för ett riktigt bra pris. Tror den ligger på typ 3700 utan nåt spel.

Får mitt förhoppningsvis på Tisdag nästa vecka.

Visserligen kan man köpa en extern hårddisk om man vill det så är ju utrymmet inga problem.

Blev också en extra dosa för 299kr på komplett.

Jag personligen tycker detta är bästa Xbox One erbjudandet om man älskar Halo: http://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-one-halo-...