Permalänk

Köpa en AOC G2460PG

Tjenare!

Som rubriken lyder hade jag tänkt att köpa mig en AOC G2460PG då jag är ute efter en 144hz G-sync skärm!

Min nuvarande Setup är:
Grafikkort NVidia GTX760 med 1x DVI, 1x HDMI, 1xDisplayport
en ASUS MX279H (kopplat med en HDMI->DVI kabel)
Samt en HDMI kabel till Hemmabio/TV.

Det jag undrar över är om jag kommer kunna använda min blivande AOC skärm via Displayporten utan att den "stöter ut" dom andra funktionerna?

Om inte så undrar jag om det finns någon lösning på detta med adaptrar eller liknande? då AOC skärmen har både Displayport In & Ut så tänkte jag om man köper en Displayport->Hdmi till den andra skärmen? Om jag gör det kan jag fotfarande få "splittade" skärmar eller kommer det vara samma bild på båda?

MVH: Daniel

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av HoffmannSwe:

Det jag undrar över är om jag kommer kunna använda min blivande AOC skärm via Displayporten utan att den "stöter ut" dom andra funktionerna?

Lite oklart vad du försöker uppnå, men du kan inte koppla en DP->HDMI-adapter/omvandlare till skärmens DP-utgång och räkna med att det fungerar.

Fast nu har inte AOC G24600PG någon DP-utgång till att börja med:
http://www.sweclockers.com/test/20769-aoc-g2460pg-gamingskarm...

G-Sync-skärmar har endast en DP-ingång. Nyare modeller också en HDMI-ingång. Fler bildanslutningar finns inte på de skärmarna.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Lite oklart vad du försöker uppnå, men du kan inte koppla en DP->HDMI-adapter/omvandlare till skärmens DP-utgång och räkna med att det fungerar.

Fast nu har inte AOC G24600PG någon DP-utgång till att börja med:
http://www.sweclockers.com/test/20769-aoc-g2460pg-gamingskarm...

G-Sync-skärmar har endast en DP-ingång. Nyare modeller också en HDMI-ingång. Fler bildanslutningar finns inte på de skärmarna.

Det stod via prisjakt att den skulle ha en DP ingång och en utgång, fast där kan man ju slänga in lite vilken info man vill så skulle kanske kollat upp det lite noggrannare. Men det blev en BenQ XL2420G G-Sync istället 600 kr extra bara och BenQ känns som lite mer kvalité
Men frågan kvarstår; Kan jag koppla in en skärm via DP när jag redan har kopplat TV via HDMI uttag och en skärm via DVI? Eller hur löser jag isåfall det dilemmat?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av HoffmannSwe:

Men frågan kvarstår; Kan jag koppla in en skärm via DP när jag redan har kopplat TV via HDMI uttag och en skärm via DVI? Eller hur löser jag isåfall det dilemmat?

Så länge du kopplar direkt till grafikkortet och inte går några omvägar via skärm och liknande, så *bör* det fungera. Men det är upp till grafikkortet vad det har för kapacitet. En del kort kan inte hantera DVI-DL samtidigt som de kör HDMI till exempel.