Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

Har alltid kört Android förutom någon HTC tytn2 som var fruktansvärt frustrerande att använda, men det va då det

Är sugen på windowsphone då jag är sugen på flyt och enkelhet, och jag tycker inte att jag hittat det i någon androidmobil. Man måste alltid trixa och fixa och om man inte kör en nexusenhet så tar det inte lång tid innan man rootar och håller på. Dessutom är det ju skittråkigt att tillverkarna aldrig kan updatera sina telefoner. Har tröttnat helt enkelt.

Jag använder inte en massa appar som jag kommer sakna heller..Sugen på något "nytt" helt enkelt och jag gillar vad microsoft pysslar med just nu. Dessutom använder jag både outlook och windows 10 på datorerna så varför inte? Tänker inte sälja min själv till Apple i alla fall, den saken är säker

Som jag påstod innan. Har du inte Office och dess lagring ser jag ingen fördel längre med att använda WP istället för Android. Tyckte inte man behövde trixa när jag fick min Android telefon med posten från China för att få igång det enklaste. Men går inte att komma ifrån att det är bättre kvalité i min Nokia Lumia 1520.

Vore intressant om någon här kunde berätta hur det är med mobilerna MS själva står för efter skrotningen av Nokia. Tycker mig märka att MS mer utvecklar mot finesser mot PC än hårdvara som Nokia gjorde.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Inget Astoria då och osäkert om det blir något, vad tycker ni om det?

Projektet verkar ha kommit igång igen?
https://dev.windows.com/en-us/bridges/Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Projektet verkar ha kommit igång igen?
https://dev.windows.com/en-us/bridges/Android

Kul i så fall, men kompatibilitetslagret för Android finns ju inte längre i RTM så jag antar att man måste köra någon ny insiderbuild för att testa programmen.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om att uppgradera till Windows 10 nu? Har en lumia 830 med 8.1 som jag använder dagligen. Gav. W10m ett försök när det släpptes, men var ju en smärre katastrof med alla buggar. Hur är det nu?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

@razeer: Jag drog in det på min gamla 720. Det känns slöare än 8.1 på den telefonen. Jag skyller det på att de kanske inte gjort färdigt finliret med anpassning till varje telefon. I synnerhet som den inte ska vara med i första omgången telefoner som uppdateras.

I övrigt fungerar det bra.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

@razeer: Jag drog in det på min gamla 720. Det känns slöare än 8.1 på den telefonen. Jag skyller det på att de kanske inte gjort färdigt finliret med anpassning till varje telefon. I synnerhet som den inte ska vara med i första omgången telefoner som uppdateras.

I övrigt fungerar det bra.

Du råkar inte ha en länk som visar vilka telefoner som är först ut?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Du råkar inte ha en länk som visar vilka telefoner som är först ut?

http://www.knowyourmobile.com/mobile-phones/windows-10/23234/...

Sen om det stämmer är väl en annan historia men jag har sett listan på ett par ställen och det verkar hyfsat rimligt att de nyaste telefonerna uppdateras först

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Har gjort en uppdaterad version för av Posten Spårning för Windows 10 och Windows 10 Mobile. Appen är bara i beta stadiet men bör fungera bra oavsett enhet. Skulle behöva lite mer folk som testar innan jag lägger upp en riktig version

Feedback kan ni maila via appen eller PM:a här.

Nycklar att lösa in i Store för den som vill testa (lägger upp mer om dom tar slut):

X69J4-6H77R-RMVKM-G93QP-92QFZ
773FM-QYM7Y-KY26K-CFP4K-Q4F4Z
7R4GQ-HT3XG-W3MYT-G3GVF-7XR6Z
3JKF9-J7CCH-72CCD-FRPPV-4CXGZ
X2TM9-XGFJY-H3Y96-DHKJH-J626Z
CQ94Y-GF33Q-XG39F-CQPYK-VHRGZ
22TTJ-JYWYC-RPMJG-CHF43-K6DXZ
RMQXM-KXMJV-QFTV9-JWPC6-WGPFZ
K3J9M-T973K-4GRKK-3X369-HD6VZ
4W4FF-WVH62-XMFH3-3Q7H2-HXMQZ

Dold text

Screenshot:

Dold text
Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd

@korreWorre: Vad ska man med nycklarna till? Gick ju bra att hämta och installera ändå (dock bara direkt från telefonen och inte webbsidan från sin PC).

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

@korreWorre: Vad ska man med nycklarna till? Gick ju bra att hämta och installera ändå (dock bara direkt från telefonen och inte webbsidan från sin PC).

Appen jag länkade till är endast för Windows Phone 8 och gratis. Vill man ha nya appen för Windows 10/Mobile så måste man skriva in nyckeln i Store:en för att få tillgång.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

@korreWorre: Hur använder man nycklarna mer konkret? Jag kör W8-versionen av appen och tycker den är klockren så jag testar gärna.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

@korreWorre: Hur använder man nycklarna mer konkret? Jag kör W8-versionen av appen och tycker den är klockren så jag testar gärna.

Lös in koden här när du är inloggad med ditt konto
https://account.microsoft.com/billing/redeem?ref=sfcredeem#/

EDIT: Möjligtvis att du sen måste gå in på Store och "Mitt bibliotek" och sedan välja installera appen. Var ett tag sen jag gjorde det så lite osäker.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Vad använder ni för app för musik? Har börjat testa Groove music men får inte onedrive att synca musiken. Förstår inte riktigt vad som strular. Har inte fått min lumia ännu men jag har börjat "konvertera" från android lite smått.

Hoppas Groove är bättre på wp än android för den appen är katastrofalt kass, funkar dock okej på datorn. Har ni andra tips? Hur pass aktiva är spotify på wp? Känns som att det händer ganska lite där.

Tacksam för tips och alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Hur pass aktiva är spotify på wp? Känns som att det händer ganska lite där.

Använder Spotify nästan dagligen, fungerar hyfsat bra tycker jag. Jag har iofs inte någon erfaremhet av appen på Android eller Ios att jämföra med, men uppdateringar kommer ganska frekvent tycker jag. Överlag ganska seg och finns lite funktioner som jag saknar, som t ex att ordna låtarna i t ex bokstavsföljd eller efter artist i en färdig playlist. Har nästan alla mina playlists tillgängliga offline och kan lyssna många timmar utan att behöva oroa mej för att batteriet ska tömmas av det på min snart 3 år gamla L920.

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Hittar inga beg lumia 1520. Vad tror ni dessa ligger på begagnat? Nu när 950xl kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Vad använder ni för app för musik? Har börjat testa Groove music men får inte onedrive att synca musiken. Förstår inte riktigt vad som strular. Har inte fått min lumia ännu men jag har börjat "konvertera" från android lite smått.

Groove fungerar bra för mig. Jag har lagt min musik i "musik"-mappen på OneDrive, efter det så har det bara fungerat.

Permalänk

Vilket är bästa sättet att lägga in musik på? Och vad ska man använda för app för att komma åt det?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

@Swedish Berserk: Bästa sättet är att dra över det till din OneDrive-mapp på datorn. Om du inte har för mycktet plats på OneDrive, eller hårddisken den finns på, är det bara att i mobilen klippa ut filerna och klistra in dem någon annan stans.

Med Android gör man samma med Gdrive, på iPhone måste man använda Itunes.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Fick luren idag ( 640 ) Riktigt imponerad! Att en telefon för 1500 kr kan fungera så briljant är underbart. Visst, skärmen är sämre än på min LG G2 men ärlig talat. För pengarna? löjligt!

Håller på att dra in windows 10 just nu.

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: Nu kostar den dessutom bara 990kr, prisvärd!
Lumia 640 990kr

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

@Agustavsson: Nu kostar den dessutom bara 990kr, prisvärd!
Lumia 640 990kr

Tack för den! Köpte den i fredags......

Permalänk
Skrivet av Larre77:

Groove fungerar bra för mig. Jag har lagt min musik i "musik"-mappen på OneDrive, efter det så har det bara fungerat.

Groove funkar så mycket bättre på wp än android.. Blir nog att jag kör på det.

Permalänk
Medlem

Någon som kör WP10 med en Lumia 930? Undrar om man kan köra 10an med en telefon man använder dagligen?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Någon som kör WP10 med en Lumia 930? Undrar om man kan köra 10an med en telefon man använder dagligen?

Vet inte om det berodde på 10:an, men min.920 fick en effektiv 2h standby tid efter uppdatering, men troligen går det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Någon som kör WP10 med en Lumia 930? Undrar om man kan köra 10an med en telefon man använder dagligen?

Om du klarar dig med sämre batteritid så funkar det rätt bra. Den är inte så pass dålig att man inte klarar sig en vanlig dag, men klart sämre än med 8.1.
Den mest störande buggen jag stött på hittills är att fotoappen kraschar titt som tätt när jag ska bifoga bilder i meddelanden. Det har dock inte hänt senaste dagarna lika ofta, så det kan hända att de fixat delar av det.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Proffsmoddare

Jag gick tillbaka till 8.1 nu igen, batteritiden är tyvärr får dålig med w10m i nuläget (halverades).

Bortsett från det funkar build 10586 bra dock, lade inte märke till några egentligt allvarliga buggar mer än tillfällig slowdown nångång om dagen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Valde att köra de långsamma updateringarna på min 640 och det fungerar mycket bra. Vet inte vad det är för buildnummer dock.

Det jag stör mig på är att edge öppnar i princip allt i nya flikar och när man trycker på back så stängs inte fliken. Blir ju hur mycket som helst till slut. Batteritiden är mycket bra för min del. Skulle lätt klara 2 dagar om jag inte hela tiden fipplade runt med div grejer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

Tack för den! Köpte den i fredags......

Köpte du den på Elgiganten? Då får du tillbaka mellanskillnaden. Åk till butiken och visa upp kvittot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Köpte du den på Elgiganten? Då får du tillbaka mellanskillnaden. Åk till butiken och visa upp kvittot.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte från komplett, otålig som man är så orkade man ju inte vänta tills black friday

Permalänk
Medlem

Var på Elgiganten igår och kände på 950. Gillade den förutom att den är för stor för min smak.
Tyvärr finns inga alternativ för oss som vill ha en nyare high-end-mobil med Windows som inte är så stor.
Xiaomi Mi 4c skulle kanske vara intressant när MS släpper sin ROM för Windows 10 officiellt...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital