Permalänk

Åfan 😊 Men det du länkade var clears! De hade dock DE caps för blå också . Ujuj, stackars plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Tack för ditt svar! Kollade in Corus men det var inte leverans på Pok3r förrän nästa sommar 💔 Verkar ju sinnessjukt om det stämmer! Letade vidare och hittade ett Vortex KBC poker 3 på tyska Amazon. Måste ju gå bra att beställa därifrån tycker jag. Nordiska caps borde ju vara enkla att hitta till det också.

Detta är väl allt inom nordiska keycaps sets som finns i sweden, från Ducky å WASD.
http://www.maxfps.se/keycaps

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Tack för ditt svar! Kollade in Corus men det var inte leverans på Pok3r förrän nästa sommar 💔 Verkar ju sinnessjukt om det stämmer! Letade vidare och hittade ett Vortex KBC poker 3 på tyska Amazon. Måste ju gå bra att beställa därifrån tycker jag. Nordiska caps borde ju vara enkla att hitta till det också.

tror de är kass på att uppdatera sidan, det är iallafall de som tillhandahåller borden amazon.co.uk säljer såvitt jag sett, jag köpte ett qwertz iso nordic, var märkt så på förpackningen också men capsen var qwerty
hittar du ett qwerty iso de är det enda som skiljer mot nordic att du har ü istället för å har jag för mig

Permalänk
Medlem

Jag letar just nu efter det mest omtyckta och populära som de flesta här (verkar?) ha gemensamt. Jag orkar inte modda eller så, bara köpa från en svensk nätbutik för obegränsat med pengar (inte 3000+ då, kanske känns lite overkill när jag bara vill använda det för vardagligt bruk, kanske skriva på en bok och spela lite). Det kanske inte ska låta alldeles för högt men om känslan är till fördel med ett högljutt tangentbord så tar jag gärna emot förslag på dessa också.

Vad skulle det vara för mekaniskt tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stilfull:

Jag letar just nu efter det mest omtyckta och populära som de flesta här (verkar?) ha gemensamt. Jag orkar inte modda eller så, bara köpa från en svensk nätbutik för obegränsat med pengar (inte 3000+ då, kanske känns lite overkill när jag bara vill använda det för vardagligt bruk, kanske skriva på en bok och spela lite). Det kanske inte ska låta alldeles för högt men om känslan är till fördel med ett högljutt tangentbord så tar jag gärna emot förslag på dessa också.

Vad skulle det vara för mekaniskt tangentbord?

Det finns några tillverkare som är säkrare kort än andra – Ducky och Filco är de rekommendationer som brukar dyka upp för den som vill ha något riktigt gediget, och Cooler Master är ett populärt alternativ för den som vill ha mycket kvalitet för pengarna (framför allt då CM Storm Quickfire). Men utöver det är det högst personligt vad som är 'rätt' tangentbord. Många entusiaster föredrar små sextioprocentstangentbord, som Ducky Mini eller Poker 3, av det enkla skälet att det sparar plats och är mer estetiskt tilltalande. För den som inte orkar eller vill lära sig ett gäng extra tangentkombinationer är ett tenkeyless-tangentbord (TKL eller TL) en bra kompromiss mellan storlek och enkelhet. Om svensk återförsäljare är ett krav går nog Filco bort, liksom Poker 3.

Brytare är en smaksak, men Cherry MX Brown brukar vara standardrekommendationen för den som både spelar och skriver och som vill hålla ljudnivån nere. Blå brytare passar bättre för skrivande än för spelande och låter en hel del, röda och svarta brytare är mer spelanpassade. Det finns även mer udda Cherry-brytare (gröna, vita, och 'clears') och en uppsjö Cherry-kloner från tillverkare som Kailh, samt helt andra typer av mekaniska brytare från tillverkare som Topre och Matias. Topre-tangentbord från tillverkaren Realforce håller hög kvalitet och uppskattas av många entusiaster, men kan vara svåra att få tag på från svenska återförsäljare (finns dock med svensk layout hos keyboardco.com). Men Cherrys brytare får nog sägas vara det människor i regel menar när de pratar om mekaniska tangentbord, och Cherry MX Brown har gissningsvis varit startpunkten för de flesta tangentbordsentusiaster här på forumet.

Av de två tangentbord jag har – ett Ducky Mini med blå brytare och ett Ducky Shine 3 TKL med bruna – föredrar jag helt klart det förstnämnda. Jag gillar looken, att det är så pass kompakt, känslan av blå brytare, och det skrivmaskinsaktiga klicket när varje tangent trycks ner. Men om min dator lånas av någon annan som inte riktigt är vän med konceptet att använda ett tangentbord utan piltangenter, eller om jag vill undvika att störa omgivningen alltför mycket, då är mitt Shine 3 ett bättre alternativ. Men det finns egentligen inget tangentbord som är rätt för alla och envar. Jag har ett väldigt litet skrivbord och skriver mycket mer än vad jag spelar; det som fungerar för mig är inte nödvändigtvis en bra lösning för den som har andra preferenser och prioriteringar.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stilfull:

Jag letar just nu efter det mest omtyckta och populära som de flesta här (verkar?) ha gemensamt. Jag orkar inte modda eller så, bara köpa från en svensk nätbutik för obegränsat med pengar (inte 3000+ då, kanske känns lite overkill när jag bara vill använda det för vardagligt bruk, kanske skriva på en bok och spela lite). Det kanske inte ska låta alldeles för högt men om känslan är till fördel med ett högljutt tangentbord så tar jag gärna emot förslag på dessa också.

Vad skulle det vara för mekaniskt tangentbord?

Du vill alltså hellre ha ett tangentbord som majoriteten vill använda än ett du själv vill använda. Demokrati är förvisso en bra grej, men det finns rätt och fel forum för den.

Se om du har någon polare som har något du kan prova eller en affär i närheten där du kan klämma lite och bilda dig en egen uppfattning om så mycket som möjligt. Sedan kanske du ändå kommer fram till att du vill ha den hiskeliga gamerjulgranen som föll i majoritetens smak, men du har i alla fall kommit fram till beslutet på egen hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caligo:

Det finns några tillverkare som är säkrare kort än andra – Ducky och Filco är de rekommendationer som brukar dyka upp för den som vill ha något riktigt gediget, och Cooler Master är ett populärt alternativ för den som vill ha mycket kvalitet för pengarna (framför allt då CM Storm Quickfire). Men utöver det är det högst personligt vad som är 'rätt' tangentbord. Många entusiaster föredrar små sextioprocentstangentbord, som Ducky Mini eller Poker 3, av det enkla skälet att det sparar plats och är mer estetiskt tilltalande. För den som inte orkar eller vill lära sig ett gäng extra tangentkombinationer är ett tenkeyless-tangentbord (TKL eller TL) en bra kompromiss mellan storlek och enkelhet. Om svensk återförsäljare är ett krav går nog Filco bort, liksom Poker 3.

Brytare är en smaksak, men Cherry MX Brown brukar vara standardrekommendationen för den som både spelar och skriver och som vill hålla ljudnivån nere. Blå brytare passar bättre för skrivande än för spelande och låter en hel del, röda och svarta brytare är mer spelanpassade. Det finns även mer udda Cherry-brytare (gröna, vita, och 'clears') och en uppsjö Cherry-kloner från tillverkare som Kailh, samt helt andra typer av mekaniska brytare från tillverkare som Topre och Matias. Topre-tangentbord från tillverkaren Realforce håller hög kvalitet och uppskattas av många entusiaster, men kan vara svåra att få tag på från svenska återförsäljare (finns dock med svensk layout hos keyboardco.com). Men Cherrys brytare får nog sägas vara det människor i regel menar när de pratar om mekaniska tangentbord, och Cherry MX Brown har gissningsvis varit startpunkten för de flesta tangentbordsentusiaster här på forumet.

Av de två tangentbord jag har – ett Ducky Mini med blå brytare och ett Ducky Shine 3 TKL med bruna – föredrar jag helt klart det förstnämnda. Jag gillar looken, att det är så pass kompakt, känslan av blå brytare, och det skrivmaskinsaktiga klicket när varje tangent trycks ner. Men om min dator lånas av någon annan som inte riktigt är vän med konceptet att använda ett tangentbord utan piltangenter, eller om jag vill undvika att störa omgivningen alltför mycket, då är mitt Shine 3 ett bättre alternativ. Men det finns egentligen inget tangentbord som är rätt för alla och envar. Jag har ett väldigt litet skrivbord och skriver mycket mer än vad jag spelar; det som fungerar för mig är inte nödvändigtvis en bra lösning för den som har andra preferenser och prioriteringar.

Skrivet av Khers:

Du vill alltså hellre ha ett tangentbord som majoriteten vill använda än ett du själv vill använda. Demokrati är förvisso en bra grej, men det finns rätt och fel forum för den.

Se om du har någon polare som har något du kan prova eller en affär i närheten där du kan klämma lite och bilda dig en egen uppfattning om så mycket som möjligt. Sedan kanske du ändå kommer fram till att du vill ha den hiskeliga gamerjulgranen som föll i majoritetens smak, men du har i alla fall kommit fram till beslutet på egen hand.

Tack för tipsen! Det blev en begagnad Ducky Shine4 med blåa switchar. Jag gillar det mekaniska ljudet och påminner om hur det lät på det goa 90-talet. Kommer säkert att testa flera andra tangentbord, min lokala butik Spel & Sånt här i Norrtälje rekommenderar starkt sina Corsair som de svär vid sina lemmar att det är det bästa mekaniska tangentbordet. Kan gå dit och känna lite och se om jag vill variera mig i framtiden.

Tack för hjälpen igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stilfull:

Tack för tipsen! Det blev en begagnad Ducky Shine4 med blåa switchar. Jag gillar det mekaniska ljudet och påminner om hur det lät på det goa 90-talet. Kommer säkert att testa flera andra tangentbord, min lokala butik Spel & Sånt här i Norrtälje rekommenderar starkt sina Corsair som de svär vid sina lemmar att det är det bästa mekaniska tangentbordet. Kan gå dit och känna lite och se om jag vill variera mig i framtiden.

Tack för hjälpen igen!

Skulle nog inte hålla med om att det är det bästa mekaniska t-bordet, k70-k95 osv har inte någon har standard botten rad (Ctrl, Win, Alt, FN/Menu å Space).

Så om man t.ex köper ett standard keycaps set å tänker byta ut keycapsen, så kan du inte använda botten raden från ditt standard keycaps set som du precis har köpt på ditt t.ex k70, k95 t-bord.

Bara en grej att tänka på.

Ducky Shine 2/3/4/5 RGB å Ducky One har standard botten rad.

Passar inte på t.ex k70, k95.

Tillägg av bilder.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av seville57:

Skulle nog inte hålla med om att det är det bästa mekaniska t-bordet, k70-k95 osv har inte någon har standard botten rad (Ctrl, Win, Alt, FN/Menu å Space).

Så om man t.ex köper ett standard keycaps set å tänker byta ut keycapsen, så kan du inte använda botten raden från ditt standard keycaps set som du precis har köpt på ditt t.ex k70, k95 t-bord.

Bara en grej att tänka på.

Ducky Shine 2/3/4/5 RGB å Ducky One har standard botten rad.

Passar inte på t.ex k70, k95.
http://i.imgur.com/QY7fUMT.jpg

http://i.imgur.com/INH8RBN.jpg

Var har du köpt keycapsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Var har du köpt keycapsen?

Båda Ducky seten är köpta på Inet förra året.
Det Grå/Blå PBT setet är laser engraved.

Finns tyvärr inte mer hos Inet.

Finns i ANSI layout här:

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Ducky Spacebar Cities Edition är köpta här: https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Det finns 3 set totalt men jag har bara dessa 2 set.

BEER BREAK capsen är köpta på SP förra året.

http://pimpmykeyboard.com/beer-break-keys-dcs-sa/

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Hej SweClockers,

Jag är är vilsen och behöver någon som kan guida mig vad jag vill åt. Har många frågor:

Jag har spanat in detta tangentbord: http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=765 som verkar vara exakt likadant som detta: https://www.youtube.com/watch?v=3qYMJQwpdDI

Vilken brytare jag skall använda för att få det där buckling spring ljudet, så snarlikt som möjligt (IBM Model M typ)? Vad jag har förstått så är det MX Blue?

Är den där Filco med stålbotten? Alltså, är det inkluderat så den väger mer och känns mer robust? Vill gärna ha ett tungt tangentbord

Sista frågan är hur fan jag kan få tag på de där key capsen i videon jag länkat ovan? De ser jävligt bra ut, imo. Vart köper man key caps för någonstans?

Visa signatur

En gång är ingen gång, två gånger är ett script.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av 4rkan:

Hej SweClockers,

Jag är är vilsen och behöver någon som kan guida mig vad jag vill åt. Har många frågor:

Jag har spanat in detta tangentbord: http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=765 som verkar vara exakt likadant som detta: https://www.youtube.com/watch?v=3qYMJQwpdDI

Vilken brytare jag skall använda för att få det där buckling spring ljudet, så snarlikt som möjligt (IBM Model M typ)? Vad jag har förstått så är det MX Blue?

Är den där Filco med stålbotten? Alltså, är det inkluderat så den väger mer och känns mer robust? Vill gärna ha ett tungt tangentbord

Sista frågan är hur fan jag kan få tag på de där key capsen i videon jag länkat ovan? De ser jävligt bra ut, imo. Vart köper man key caps för någonstans?

1. Du ska ha blå brytare om du vill ha klickljudet.

2. Filco har stålbotten, och Filco tillsammans med Ducky och Topre är de bästa tangentborden du kan köpa från vanliga tangentbordsaffärer.

3. Dom får du inte tag på sådär bara, de är plockade från ett gammalt Cherry tangentbord från -80 talet.

4. Tangentbordet (med lite häftigare tangenter än orginal) hittar du här: http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-ninj...

Permalänk
Skrivet av Svenn3SaataN:

Fick precis hem mitt Vortex Pok3r men är riktigt besviken på kvaliteten på keycapsen. Alla har ett mer eller mindre synligt kryss på ovansidan från infästningen av brytare på undersidan. Har skickat ett mail och bild till Corus KB, får se vad de säger. Men det är enligt mig helt oacceptabelt då jag betalar för en premium produkt där jag förväntar mig premium kvalitet.

Du köpte svarta keycaps? Kan man verkligen se kryssen på dessa med? Det hade varit mycket tråkigt, jag funderar själv på att köpa ett Vortex Pok3r.

Permalänk

@Igelkotten Igge:

Ja det går om man tittar nära. Inbillar mig att det inte ser lika illa ut nu efter jag har använt mitt tangentbord några månader Inget som jag stör mig på nu i alla fall.

Permalänk

Vad anser ni om vita PBT? Om jag förstår så "gulnar" dessa inte och lätta att rengöra... Är det så? Men hur ofta måste man rengöra knapparna? Det känns som att de snabbare blir smutsiga än svarta.

@Svenn3SaataN: Tack så mycket för informationen!

Permalänk

Ska köpa ett mekaniskt tänkte jag..
funderar på dessa

http://www.maxgaming.se/tangentbord/ducky/premier-blue-dark-g...
eller http://www.maxgaming.se/tangentbord/corsair/gaming-strafe-rgb...
^samma http://www.maxgaming.se/tangentbord/corsair/gaming-strafe-rgb... men med silent switches, är det någon större skillnad bortsett från ljudet? någon nackdel med silent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkotten Igge:

Vad anser ni om vita PBT? Om jag förstår så "gulnar" dessa inte och lätta att rengöra... Är det så? Men hur ofta måste man rengöra knapparna? Det känns som att de snabbare blir smutsiga än svarta.

@Svenn3SaataN: Tack så mycket för informationen!

Jag har flera set vita pbt bland annat ducky och gateron, de gulnar inte och är lätta att rengöra. Jag upplever inte att de ser smutsiga ut lätt, iofs används de inte i en smutsig miljö och jag har rena händer. Rekommenderas så länge du inte ska ha dem i typ en verkstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Ska köpa ett mekaniskt tänkte jag..
funderar på dessa

http://www.maxgaming.se/tangentbord/ducky/premier-blue-dark-g...
eller http://www.maxgaming.se/tangentbord/corsair/gaming-strafe-rgb...
^samma http://www.maxgaming.se/tangentbord/corsair/gaming-strafe-rgb... men med silent switches, är det någon större skillnad bortsett från ljudet? någon nackdel med silent?

Frågar du mig så är MX Silent ingen nackdel alls, däremot är Corsairs tangentbord en nackdel i sig eftersom de inte här standardmått på nedersta raden tangenter. Om du nån gång vill byta dessa kan du få huvudvärk. Tänker du inte göra det så spelar det ju ingen roll.

Ducky har standardmått på tangenter, minst lika bra kvalité i övrigt samt PBT-caps till ca halva priset. Dock ingen backlight eller tecken på tangenterna. Tänk också på att MX-blue klickar ganska högt ifall du stör dig på sånt.

Bara du vet ju vad som är viktigt för dig så lycka till i valet och hoppas du hittar nåt du blir nöjd med.

Permalänk
Medlem

Varför ska det vara så klurigt att hitta en nordisk vesion av ett TKL med bakgrundsbelysning och svarta switchar? Bah!

Permalänk
Medlem

Såg att CDON har ett litet Cherry-tangentbord med Cherry ML-brygare för 399kr. Är det någon som har erfarenhet med dessa brytare? Tänkte att det passar perfekt till min laptop då jag ogillar det inbyggda tangentbordet där.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Såg att CDON har ett litet Cherry-tangentbord med Cherry ML-brygare för 399kr. Är det någon som har erfarenhet med dessa brytare? Tänkte att det passar perfekt till min laptop då jag ogillar det inbyggda tangentbordet där.

ML-brytare kan mycket väl vara satans egen skapelse, de värsta cherrybrytarna. Skulle nästan hellre ha ett membranbord ist

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

ML-brytare kan mycket väl vara satans egen skapelse, de värsta cherrybrytarna. Skulle nästan hellre ha ett membranbord ist

Bra utrryckt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

ML-brytare kan mycket väl vara satans egen skapelse, de värsta cherrybrytarna. Skulle nästan hellre ha ett membranbord ist

Tur att jag inte gjorde en beställning då

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

För en tid sedan fick jag nys om mekaniska tangentbord och blev lite nyfiken. Jag hade inget emot mitt tidigare tangentbord men visste hur mycket ett bra tangentbord kan göra för upplevelsen.
Efter att jag hade läst en del om olika brytare så kändes MX Red som ett givet val för mig. Jag spelar lite och jag skriver en del. När jag skulle köpa mitt Func med MX Red på Webhallen i Malmö så fick jag testa kassörskans Func med MX Blue. Då tyckte jag Blue var hemska. Jag köpte ett Func med MX Red...
MX Red är, enligt mig, djävulens påfund. Har aldrig förr använt ett så dåligt tangentbord. Kunde varken spela eller skriva utan någon "feedback".

Men jag gav inte upp utan funderade länge, tyvärr kan inte någon beskriva vad som blir bäst för dig. Jag köpte en "Cheery MX Tester" på Ebay med åtta olika brytare. Det jag trodde jag skulle gilla mest var lika hemskt som Red.
Nu sitter jag med ett vitt Pok3r med MX Clear, får jag 1500 kr över så köper jag ett till med MX Blue.

Tl;dr
Köp en Cherry MX Tester om du inte vet vilka brytare du vill köpa.
Mekaniska tangentbord är trevliga.

Permalänk

Orkar inte läsa hela texten men undrar om jag kan få lite tips. Tänkte skaffa ett ducky shine 5 rgb tills julen men tycker rgb funktionen känns onödig och p12ig vad för skillnad är det mellan ducky shine 5 och dom andra? Finns det några andra tangentbordsrekomendationer. Inget över 2000

Permalänk
Skrivet av tortilianills:

Orkar inte läsa hela texten men undrar om jag kan få lite tips. Tänkte skaffa ett ducky shine 5 rgb tills julen men tycker rgb funktionen känns onödig och p12ig vad för skillnad är det mellan ducky shine 5 och dom andra? Finns det några andra tangentbordsrekomendationer. Inget över 2000

Skillnad mellan dom andra i ducky shine serien*

Permalänk
Medlem

Så, om man vill ha ett TKL tangentbord med MX Brown och keycaps man kan byta ut för runt 1k-1.2k är det bara CM storm som finns att tillgå då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av somfan:

Så, om man vill ha ett TKL tangentbord med MX Brown och keycaps man kan byta ut för runt 1k-1.2k är det bara CM storm som finns att tillgå då?

Filco finns också. Väldigt bra kvalitet på deras tangentbord.
Kolla på http://www.keyboardco.com/

Permalänk
Medlem

Tycker det finns dåligt med stilrena mekaniska tangentbord. Alla måste ha ett väldigt "gaming" utseende. Borde göras mer mekaniska tangentbord som tex Das Keyboard 4 Professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tortilianills:

Orkar inte läsa hela texten men undrar om jag kan få lite tips. Tänkte skaffa ett ducky shine 5 rgb tills julen men tycker rgb funktionen känns onödig och p12ig vad för skillnad är det mellan ducky shine 5 och dom andra? Finns det några andra tangentbordsrekomendationer. Inget över 2000

Det går att använda en LED färg (FN + F9) eller att ha LEDen avstängd på Shine 5 RGB/YOTG.

FN + F10 = RGB LED.

Shine 3 hade en LED färg, hade snyggare design på caset än Shine 4/5 RGB batuafots case.

Shine 4 hade 2 LED färger Röd/Blå. Bautafot case.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.