E-sport på Dreamhack Winter 2015

Permalänk
Melding Plague

E-sport på Dreamhack Winter 2015

Turneringar och evenemang inom e-sport är hetare än någonsin. SweClockers tar en titt på det breda utbudet av digital sport som präglar Dreamhacks festivaldagar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En video på 52 sekunder som säger att "det finns mycket att kolla på här".

Skärpning SweClockers. Skärpning. Amatörmässigt är vad det är.

Permalänk
Hedersmedlem

cola mannen på film, Ni får lägga till lite när Kenneth kör lite CS tycker jag

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

omfg HeatoN

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av CFSsss:

En video på 52 sekunder som säger att "det finns mycket att kolla på här".

Skärpning SweClockers. Skärpning. Amatörmässigt är vad det är.

Det är väl @Kenneth's första video, och alla måste ju börja någonstans? Tycker det trevligt att se hur andra gör sitt bästa och vågar prova något nytt. Tack för artikeln och kämpa på!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Det är väl @Kenneth's första video, och alla måste ju börja någonstans? Tycker det trevligt att se hur andra gör sitt bästa och vågar prova något nytt. Tack för artikeln och kämpa på!

Alla måste börja nånstans men det är därför man har redaktörer. Ska SweClockers försöka sig på att prata e-sport räcker det inte att säga att "det finns e-sport på dreamhack". Kom igen, SweClockers har en högre standard än så.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Kenneth, där rök oskulden? Även om du har varit med i Podcast/fredagspanelen.

Bra jobbat!

#Brädgård #Biberu-feature-u #Raven_CC

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur kan man trycka sig nedåt för det här? Tyckte bara att det var positivt och roligt att se mer staff hos Sweclockers fast på film.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag är varken besserwisser eller någon LoL-fan, men visst är TSM från nordamerika? Däremot är väl deras fixstjärna från Danmark vad jag vet

Permalänk
Medlem

Blev förvånad av ett nytt ansikte. Ska vi räkna med att det blir mer av Kenneth? Välkommen till positionen framför kameran och lycka till!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av burkabu:

Jag är varken besserwisser eller någon LoL-fan, men visst är TSM från nordamerika? Däremot är väl deras fixstjärna från Danmark vad jag vet

Deras LoL-lag består av 2 danskar, 2 amerikanare och 1 britt, medans deras CS:GO lag består av 5 danskar. Organisationen är nordamerikansk i alla fall.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

En video på 52 sekunder som säger att "det finns mycket att kolla på här".

Skärpning SweClockers. Skärpning. Amatörmässigt är vad det är.

Vill du hellre ha en 5 minuter och 16 sekunder lång video där han står och konsekvent listar alla spel att kolla in?
Han nämnde ju en av de största, CS:Go och vill man sedan grotta ner sig är det väl bara förflytta sitt feta arsle dit eller surfa in på deras hemsida och se vad mer som går att finna eller?

Skärp dig nu

Killen gjorde ett utmärkt jobb på sin första video och med tiden kommer han bli varmare i kläderna och leverera längre videor till såsiga gnällspikar som dig.

Väl mött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Vill du hellre ha en 5 minuter och 16 sekunder lång video där han står och konsekvent listar alla spel att kolla in?
Han nämnde ju en av de största, CS:Go och vill man sedan grotta ner sig är det väl bara förflytta sitt feta arsle dit eller surfa in på deras hemsida och se vad mer som går att finna eller?

Skärp dig nu

Killen gjorde ett utmärkt jobb på sin första video och med tiden kommer han bli varmare i kläderna och leverera längre videor till såsiga gnällspikar som dig.

Väl mött!

Att kalla någon en "såsig gnällspik" och sedan säga "väl mött" är en ganska konstig blandning, tycker du inte det?

SweClockers är den största hårdvarusajten i norden. Det innebär en viss standard. Att säga att det finns e-sport på dreamhack är som att säga att det finns kineser i Kina.

Förslag: Det finns 8 e-sport turneringar på dreamhack. http://dreamhack.se/dhw15/esport/

Grip tag i någon spelare eller någon i publiken och ställ frågor. Är detta verkligen så svårt??? Vi hade en episk SC2 turnering t.ex.

Men nu är det nog för sent, dreamhack är slut.

Permalänk
Medlem

Kul med en ny person framför kameran! Hoppas vi får se mer av @Kenneth i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Att kalla någon en "såsig gnällspik" och sedan säga "väl mött" är en ganska konstig blandning, tycker du inte det?

SweClockers är den största hårdvarusajten i norden. Det innebär en viss standard. Att säga att det finns e-sport på dreamhack är som att säga att det finns kineser i Kina.

Förslag: Det finns 8 e-sport turneringar på dreamhack. http://dreamhack.se/dhw15/esport/

Grip tag i någon spelare eller någon i publiken och ställ frågor. Är detta verkligen så svårt??? Vi hade en episk SC2 turnering t.ex.

Men nu är det nog för sent, dreamhack är slut.

Tycker jag inte, jag har inget personligt mot dig alls så väl mött ska du vara
Det jag tyckte dessvärre var tvärtemot vad du tyckte, dvs att jag inte höll med dig och absolut inte ville höra annat än att där bakom någonstans satt ett gäng folk och spelade spel mot varandra. Sen vilka spel det var sket jag i och ville jag veta mer använder jag google eller Swec's länk till dreamhacks hemsida för där beskrivs det nog i detalj.

Uppenbarligen är jag inte så hemskt intresserad av e-sport så min åsikt är säkert väldigt färgad av detta faktum.

Att du har en poäng med det du säger, absolut. Fanns säkert tusen saker han hade kunnat göra annorlunda och säga istället, men han är ny och han gjorde garanterat sitt bästa utifrån den tid han givits av de som håller i produktionen.
Det var hans första video och min gissning baserat på innehållet och den korta videon samt hans positionering på golvet är att det var ett spontant resultat av att någon annan på plats som var planerad att göra ett inslag fått förhinder (detta är då bara en vild gissning). Minns du Emils första video för swec? Innehållslös var den inte (mest för att det var en fredagspanel) men han var verkligen inte bekväm i rollen och såg väldigt bajsnödig ut.., titta på han nu, nu är han kung.

Så istället för att ... och detta är då min åsikt igen... gnälla på vad han sa och inte sa är det väl bättre att säga vad han gjorde bra, uppmuntra killen lite (dvs stärka hans självförtroende), tala om vad du nästa gång också vill se och höra (konstruktiv kritik kallas detta) och då tror åtminstone jag (lite naivt då) att du i nästa inslag ser och hör mer i linje med vad du förväntade dig samt att produktionsledningen förhoppningsvis också både läser och tar till sig av detta. Gnäll < Konstruktiv kritik framfört på bra sätt.

Kan ha varit lite väl frispråkig i mitt ursprungliga svar till dig, det vill jag be om ursäkt för.

Med vänliga hälsningar,
Fredde