AMD lanserar Radeon Software Crimson

Permalänk
Medlem

Lyckades få mitt att fungera, kan bara inte köra spel i fullscreen nu, windowed och borderless fullscreen körs utan problem men vanlig fullscreen är ospelbart (=svart större delen av tiden) och får även sidoskärmen att flimra. Fungerade helt ok med senaste Catalyst. Behåller nog ändå den nya, kan leva med det i de få spel jag spelar nu ändå.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Minnesklockan

Tja, det började bra med utmärkt flyt i Unigine Valley och Heaven. Men efter varje demo, spel eller videoacceleration så låg minneklockan kvar på sitt maxvärde (1,5 GHz i mitt fall) medans GPU-klockan gick ner som den skulle. Resultatet av det var ju givetvis fortsatt varmt och fläktar igång.

Någon annan som har råkat ut för något liknande?

Jag kör två HD 7970 i Crossfire.

Nu tillbaka till Catalyst 15.11 Beta 1 och då är det inga problem.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Inaktiv

Inte bästa drivisarna för HD7870. Var tvungen att stänga av maskinvaruacceleration i Chrome. När jag zoomar in mer än 200% i Photoshop så kraschar programmet.

Sedan fungerar inte den virtuella superupplösningen eller vad det kallas. Min 1080p 144Hz skärm ändras till 60Hz i 1440p. :'(

Permalänk
Medlem

@anon200117: Vad klarar din skärm för Hz i 1440p då?

Tror min 120Hz bara kör i 100Hz i 1440p.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rakmakkan:

Detta crimson fick nu mitt grafikkort att balla ur.
www.postimg.org/image/6h9p4sjnz/
Så här ser det ut. Klocken har gått ner till nästan det lägsta. Oavsett om jag försöker dra upp till mycket eller lite för att sedan verkställa så fryser datorn helt. Har provat göra detsamma i MSI afterburner, där hände samma sak. Jag testade gå iväg från datorn 10 minuter, då var den fortfarande fryst. Inte har jag kvar gamla drivrutiner heller så jag kan backa. Går nog att hitta bara jag söker.. Men men. Ville ju ha nya drivrutiner, och så blir det såhär :/

Finns det någon som möjligtvis har en lösning på detta?

Edit: Ser att bilden ej visas. Vet inte vilken sida jag bör ladda upp på för att den ska synas ordentligt. Så jag skickar länken istället. http://imgur.com/7z7WV33

Ser ut som du överklockat för mycket då den ligger i botten?? Det står 450 nånting och 0 är default där. Se hur min ser ut.

Har ett Sapphire Toxic R9 290.
Länk till bild http://imgur.com/XCVQPtr

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag bryr mig inte om drivrutinerna inte finns på släppdagen. Allt lugnt för mig då (förutom FreeSync)?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Dragnet:

Tja, det började bra med utmärkt flyt i Unigine Valley och Heaven. Men efter varje demo, spel eller videoacceleration så låg minneklockan kvar på sitt maxvärde (1,5 GHz i mitt fall) medans GPU-klockan gick ner som den skulle. Resultatet av det var ju givetvis fortsatt varmt och fläktar igång.

Någon annan som har råkat ut för något liknande?

Jag kör två HD 7970 i Crossfire.

Nu tillbaka till Catalyst 15.11 Beta 1 och då är det inga problem.

Det där lät intressant, jag kör också 7970 x 2, dock vattenkylt. Ska kolla om det är samma för mig när jag kommer hem.
En sak jag fick var extrema fpsdrops i FC4 ibland. Var precis som att ena kortet kopplades bort. Det hände aldrig med förra drivarna. Ska först kolla om jag har samma fenomen som du och sen blir det rollback till förra.

Permalänk
Medlem

Fungerar strålande i Windows 8.1 med ett Sapphire 390, nu kan jag tom ställa fläkten på 0% så stannar den vilket var för mycket begärt innan Crimson. Enda lilla lustiga felet är att varje gång Windows startar så står fläkten istället på 100% så måste in i programmet och plutta för Auto. Utöver det fungerar det bra och känslan från det jag spelat är bättre flyt. Min 7-årige son fick det på sin maskin också (7850) och även han tyckte något var annorlunda till det bättre, även om han inte visste vad ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Du får nog följa ditt eget råd. Undersök hårdvaran.
Gaming Evolve må vara skit (det håller jag med om), men jag har inte haft några problem med buggar eller att det krashar.

Det jag klagade på var enbart AMD Gaming Evolved klienten, inte drivrutinerna som kan påverkar hela datorn som den jag citerade pratade om bland annat.
Jag har extremt sällan problem med program på datorn, därför har AGE ibland utmärktes sig för mig, med det sagt säger jag inte att jag alltid har dessa problem utan att jag haft problem, mycket mer än vanligt när vi ändå snackar problem om Nvidias drivrutiner.
Så nej, att kolla över hårdvara är inte nödvändigt för mig, så mycket vet jag om datorer.

Permalänk
Medlem

Ifall någon annan har problem med "host application has stopped working" så löste jag det genom att köra windows update tills jag fick service pack 1. På w7 64.

Permalänk

https://np.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3up8r2/amd_bugg...
http://imgur.com/a/o04Gl

någon som råkat ut för det där? Lönar sig att hålla koll på temps ifall ni kör med Crimson.. Hade själv problem med GPU usage med Crimson i BF4 då det hoppade upp och ner istället för att vara på det stabila 100% som det brukar så blev att gå tillbaka till 15.11.1 beta för min del :/

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liquisole:

https://np.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3up8r2/amd_bugg...
http://imgur.com/a/o04Gl

någon som råkat ut för det där? Lönar sig att hålla koll på temps ifall ni kör med Crimson.. Hade själv problem med GPU usage med Crimson i BF4 då det hoppade upp och ner istället för att vara på det stabila 100% som det brukar så blev att gå tillbaka till 15.11.1 beta för min del :/

Stämmer det där så har AMD gjort en Nvidia: http://betanews.com/2010/03/18/nvidia-admits-geforce-drivers-...

Jag har inte tänkt på det men faktum är att mitt R9 290 Tri-X varit lite väl tyst senaste dagarna. Vet inte om det är helt relaterat men MSI Afterburner var inställd på 11% fläkthastighet och rörde sig inte. Men när jag tryckte på Auto-knappen för fläkten så fungerar det som vanligt igen. Vart min inställda fläktkurva tagit vägen undrar jag dock...

Startade Ryse: Son of Rome medans jag tog hand om disken, fläkten låg kvar på 11% medans temperaturerna sakta drog uppåt:

Permalänk

@anon5930:

ajdå. Får hoppas att kortet inte hunnit ta skada. Hjälpte förövrigt inte för mig att ta bort crimson drivern med nyaste DDU och installera 15.11.1 beta. Har fortfarande stora GPU usage drops som skapar stutters och hemska fps drops. Borde aldrig ha tankat Crimson

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liquisole:

@anders190:

ajdå. Får hoppas att kortet inte hunnit ta skada. Hjälpte förövrigt inte för mig att ta bort crimson drivern med nyaste DDU och installera 15.11.1 beta. Har fortfarande stora GPU usage drops som skapar stutters och hemska fps drops. Borde aldrig ha tankat Crimson

Borde inte vara någon större fara med mitt kort, Tri-X kylaren Sapphire använde på kortet är rejäl. Samtidigt kan jag nog inte direkt minnas att jag sett kortet gå varmare än 79 grader innan. Om man nu får tro på andra i Reddit-tråden så har det gått värre för andra. :/

Knepigt det där, om det är drivaren som gör det så borde problemet försvunnit när du rensade bort gamla drivaren. Du har ingen annan mjukvara som kontrollerar grafikkortets kylning som bråkar?

Får hoppas AMD klämmer ut en hotfix snarast nu i veckan. Problemet med korrupta ikoner i radarn/kompassen i Fallout 4 är lite störande också. Men jag kommer själv inte backa, får hem en förhoppningsvis fin AOC G2460 PF (billig 144Hz FreeSync-skärm) och Crimson-drivaren tillförde ju lite nyheter för sådant.

Permalänk

@anon5930:

Får hoppas det löser sig, blir nog att avinstallera igen och prova Crimson igen så fort de fixar buggen. Har själv tänkt beställa just den skärmen, tråkigt att inte Sweclockers ännu hunnit recensera den Får nöja mig med pcmonitors review ;

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pf/

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd

För mig fungerar det som vanligt med Crimson. Enda buggen jag hittat är den där blinkande Fallout 4 radar buggen.

Väntar själv på en bra och rimligt prissatt Freesync skärm men just nu så klarar jag mig bra på min 144Hz.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Kollade min dator nu på morgonen och jo, fläkten körs återigen på 11% låst läge:

Trycker jag på "På" så inaktiveras manuella läget och auto-läget aktiveras (efter tryck på Verkställ) och då verkar det fungera igen. Men det måste göras varje gång datorn startar.

Skrivet av liquisole:

@anders190:

Får hoppas det löser sig, blir nog att avinstallera igen och prova Crimson igen så fort de fixar buggen. Har själv tänkt beställa just den skärmen, tråkigt att inte Sweclockers ännu hunnit recensera den Får nöja mig med pcmonitors review ;

https://pcmonitors.info/reviews/aoc-g2460pf/

Jo, riskerar man att grilla kortet så är det rätt illa tyvärr. :/
Hoppas verkligen AMD fixar detta snarast.

Hehe jo, det är ju en klart intressant skärm trots allt. Kanske den intressantaste av alla just nu, är ju just den som bör få fart på både utbud och försäljning av *Sync-skärmar. Rätt specifikationer för en ren spelskärm och förhållandevis lågt pris med. Jag har bett om recension på den innan men @LaxPudding var upptagen med andra skärmar då. Men är det något läsarna vill se så kommer det nog öka chanserna för ett test.

Jag tittade på den recensionen med när jag försökte välja mellan G2460 PF och Asus MG279Q på fredagmorgonen. Ska verkligen bli kul att testa både 144Hz men också FreeSync med den. Normalt sett väljer jag bara skärmar vars panel inte är TN (i regel IPS) och steget från 60Hz IPS till 144Hz TN med FreeSync lär nog bli rätt stort.

Skrivet av chipw00t:

För mig fungerar det som vanligt med Crimson. Enda buggen jag hittat är den där blinkande Fallout 4 radar buggen.

Väntar själv på en bra och rimligt prissatt Freesync skärm men just nu så klarar jag mig bra på min 144Hz.

Håll koll på om AOC G2460 PF sjunker neråt 2000kr snart igen, borde vara ungefär vad du söker efter och den är ju den billigaste skärmen med *Sync i dagsläget till och med.
Frågan är just hur bra den är, AOC körde jag på mina sista CRTs och hatar märket. Provat två förra året, 27" modeller med 1920x1080 i både TN och IPS-format och tyckte de kändes helt okej faktiskt så förhoppningsvis har jag inte gjort bort mig helt med mitt inköp. Samtidigt lär jag nog byta ut denna mot en skärm i stil med Asus MG279Q så fort en vettigt prissatt med 144Hz FreeSync faktiskt dyker upp med.

Permalänk

@anon5930:

Verkar som om det är de äldre generationerna som råkat ut för detta (200-serien och bakåt). Installerade Crimson pånytt igår och min fläktkurva är satt på auto som tur var.

Tror det blir beställning av skärmen idag för min del då jag tyvärr inte kan hålla mig så mycket längre , det jag är mest orolig över gällande den skärmen är ifall den skippar frames, som vissa andra 144hz-modeller från AOC tydligen gjort. Tur så kan man alltid skicka den tillbaka i värsta fall, även om det vore riktigt tråkigt..

Färgerna lär du ju bli besviken på ifall du går från IPS till denna, då det inte är en nyhet att färgerna inte är de bästa i denna (kräver en massa inställningar för att få dem OK) Men man kan ju alltid ha en IPS-skärm som andra skärm

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Håll koll på om AOC G2460 PF sjunker neråt 2000kr snart igen, borde vara ungefär vad du söker efter och den är ju den billigaste skärmen med *Sync i dagsläget till och med.
Frågan är just hur bra den är, AOC körde jag på mina sista CRTs och hatar märket. Provat två förra året, 27" modeller med 1920x1080 i både TN och IPS-format och tyckte de kändes helt okej faktiskt så förhoppningsvis har jag inte gjort bort mig helt med mitt inköp. Samtidigt lär jag nog byta ut denna mot en skärm i stil med Asus MG279Q så fort en vettigt prissatt med 144Hz FreeSync faktiskt dyker upp med.

Den AOC jag har nu är riktigt bra för sitt pris. Inte haft några problem alls med den och den har bra färger för att vara TN. Fick den som klass 1 fyndvara på webhallen för 1899kr. Bad en stilla bön till pixelgudarna innan jag skulle starta upp den och den var felfri.

Tänkte ersätta min nuvarande 75Hz 24" LG som andraskärm med min AOC sen när någon rimlig Freesync skärm dyker upp. Vill gärna ha 27", 1440p, IPS, Freesync och 144Hz som min main skärm och dom är fortfarande jättedyra och lider till viss mån av barnsjukdomar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liquisole:

@anders190:

Verkar som om det är de äldre generationerna som råkat ut för detta (200-serien och bakåt). Installerade Crimson pånytt igår och min fläktkurva är satt på auto som tur var.

Tror det blir beställning av skärmen idag för min del då jag tyvärr inte kan hålla mig så mycket längre , det jag är mest orolig över gällande den skärmen är ifall den skippar frames, som vissa andra 144hz-modeller från AOC tydligen gjort. Tur så kan man alltid skicka den tillbaka i värsta fall, även om det vore riktigt tråkigt..

Färgerna lär du ju bli besviken på ifall du går från IPS till denna, då det inte är en nyhet att färgerna inte är de bästa i denna (kräver en massa inställningar för att få dem OK) Men man kan ju alltid ha en IPS-skärm som andra skärm

Verkar vara lite blandat utifrån de som skrivit i nyhetstråden för fläktproblemet nu på förmiddagen. Bra att fläktkurvan ser ut som den ska iallafall.

Oj, jag har missat det problemet med G2460, hoppas de som säljs nu inte har detta problemet. Sedan får man ju hoppas att man får ett exemplar utan döda pixlar och sådant men själv har jag inte haft problem med just pixlar sedan en Viewsonic VX2025wm för 8-9 år sedan. Och då har jag haft väldigt många skärmar av olika slag sedan dess.

Frågan är hur snart någon direkt konkurrent till just denna AOC-skärm hittar ut på marknaden, jag förutspår i minn kristallkula att det borde bli fin konkurrens i de lägre prissegmenten då FreeSync/Adaptive Sync-skärmar bör ta över marknaden där icke *Syncade-skärmar är idag om kostnaden är så liten som den framställs vara. En skärm med just *Sync kommer ju på papperet vara bättre än en identisk som saknar Sync-möjlighet. Ser man på det billigare TN-segmentet så riktigt kryllar det av skärmar.

Jag kommer inte byta ut någon av mina befintliga skärmar utan bygga ut med en spelorienterad skärm. Men jag kommer försöka ha denna så långt ifrån min U2713HM som möjligt. Lite störande att se paneler med stor varians ståendes så nära trots allt.
Måste skaffa större skrivbord snarast, har tre skärmar uppe nu och en fjärde som står oanvänd i garderoben tills vidare.

Skrivet av chipw00t:

Den AOC jag har nu är riktigt bra för sitt pris. Inte haft några problem alls med den och den har bra färger för att vara TN. Fick den som klass 1 fyndvara på webhallen för 1899kr. Bad en stilla bön till pixelgudarna innan jag skulle starta upp den och den var felfri.

Tänkte ersätta min nuvarande 75Hz 24" LG som andraskärm med min AOC sen när någon rimlig Freesync skärm dyker upp. Vill gärna ha 27", 1440p, IPS, Freesync och 144Hz som min main skärm och dom är fortfarande jättedyra och lider till viss mån av barnsjukdomar.

Hehe, lite riskabelt med fyndvara där men låter som du hade tur.

Instämmer helt där med 27"-skärmarna. Nog vill man ha just de där specifikationerna och då kommer ju Asus MG279Q riktigt nära men betalar man 5000kr för den så vill man ju samtidigt ha FreeSync-frekvensspannet ända upp till 144Hz. Eizon finns men kostar mycket mer och då det inte finns något känt alternativ i samma klass kommer det ju troligen ta en hel del tid innan något nytt kommer. Och när det väl gör det kanske det fortfarande handlar om en skärm som ligger på 6000-9000kr.

Kan man vänta så är det nog bra, men för min del så känns AOC G2460 FP som en fin kompromiss ändå. Speciellt för 2000kr som den gick för nu i fredags.

Permalänk
Medlem

Har nu kört DDU, och installerat Crimson och det mesta fungerar bra med mitt Gigabyte R9 290X. Hade också radarproblemet i Fallout 4, vilket löste sig med en modd, som dock genererat problemet att varje gång jag väljer "Quit to desktop" i Fallout så krashar spelet. I och för sig ingen stort problem då jag ändå vill avsluta det, men ändock irriterande.

Mitt störta problem är dock min nuvarande FPS i CS:GO. Låg förut ganska stabilt på mellan 240-290 i fps, men nu efter Crimson har den droppat till typ 10-150. Någon som vet varför?
Kortet är i nuläget iställt på Silent Mode, hade det på über förut, men lät då ganska rejält i spel som BF4 när fläktarna började snurra (Har ett ganska öppet chassi).

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

@SCORPIUS: Min kör också 1440p i 100Hz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hehe, lite riskabelt med fyndvara där men låter som du hade tur.

Instämmer helt där med 27"-skärmarna. Nog vill man ha just de där specifikationerna och då kommer ju Asus MG279Q riktigt nära men betalar man 5000kr för den så vill man ju samtidigt ha FreeSync-frekvensspannet ända upp till 144Hz. Eizon finns men kostar mycket mer och då det inte finns något känt alternativ i samma klass kommer det ju troligen ta en hel del tid innan något nytt kommer. Och när det väl gör det kanske det fortfarande handlar om en skärm som ligger på 6000-9000kr.

Kan man vänta så är det nog bra, men för min del så känns AOC G2460 FP som en fin kompromiss ändå. Speciellt för 2000kr som den gick för nu i fredags.

Ja, det var lite riskabelt men jag tyckte att det var värt att ta risken i och med att priset var så bra och det lönade sig ju i slutändan. Den skärmen är uppe på 3400kr nu. Tror den kostade 2800kr eller något liknande då i mars utan fyndvara pris.

Det finns ju inte så många skärmar att välja mellan om man vill ha 27", IPS, 144Hz, 1440p och Freesync. Dyra är dom också. Scalern måste nog dessutom mogna lite.

Skulle vara intressant att prova Freesync men det får vänta tills det finns skärmar som en pris/prestandajägare kan leva med.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@anon5930: Denna ska ha 40-144Hz freesync enligt en användare

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic: Ja, förutsatt att spannet är tillräckligt stort från början, dvs 30-60, 45-90, 60-120 osv.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

@Zaic: Ja, förutsatt att spannet är tillräckligt stort från början, dvs 30-60, 45-90, 60-120 osv.

Den har 40-144Hz freesync från början. Går FPS under 40 börjar den dupliceras med LFC

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

@Zaic: Ja, förutsatt att spannet är tillräckligt stort från början, dvs 30-60, 45-90, 60-120 osv.

Nej, läste "nånstans" (Anandtechs artikel tror jag det var) att det är ett krav att högsta ska vara minst 2,5xlägsta för att det ska aktiveras. Dvs 30-75, 45-113 etc.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Ja, det var lite riskabelt men jag tyckte att det var värt att ta risken i och med att priset var så bra och det lönade sig ju i slutändan. Den skärmen är uppe på 3400kr nu. Tror den kostade 2800kr eller något liknande då i mars utan fyndvara pris.

Det finns ju inte så många skärmar att välja mellan om man vill ha 27", IPS, 144Hz, 1440p och Freesync. Dyra är dom också. Scalern måste nog dessutom mogna lite.

Skulle vara intressant att prova Freesync men det får vänta tills det finns skärmar som en pris/prestandajägare kan leva med.

Riktigt bra det. Har inga problem uppstått med den så är det ju ett riktigt kap.

Instämmer helt där, scalern som användes i Asus MG279Q kan inte klassas som fullt mogen direkt men Eizos kommande samt den @Zaic nämner från Acer ser klart lovande ut ändå. Acern har ju ett klart bättre pris jämfört med Eizos skärm.

Alternativet är väl att satsa på en billig instegsskärm som jag gjorde men det blir ju en del kompromisser samtidigt. :/

Skrivet av Zaic:

@anders190: Denna ska ha 40-144Hz freesync enligt en användare

Nice, den där skärmen har jag missat helt. Låter ju rätt lovande ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Var tvungen att backa till gamla Catalyst. Efter några dagar började fläktreglaget att flippra av/på och upp ner i hastighet som det ville. Vaknade med 75% fläkt trots idle. Obra AMD!

PS. Det krävs total avinstallation. Catalyst skriver inte över Crimson (men inga felmeddelande alls, slutförs normalt så ytterligare en bugg), men Crimson skriver över Catalyst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro