mini-itx system med 90W PSU - Kommer PSU'n orka driva systemet?

Permalänk
Medlem

mini-itx system med 90W PSU - Kommer PSU'n orka driva systemet?

Hej, Kommer denna PSU att orka driva denna dator? Eller skulle ni kanske rekomendera en NUC instället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av llxt:

Hej, Kommer denna PSU att orka driva denna dator? Eller skulle ni kanske rekomendera en NUC instället?
http://i.imgur.com/TE4Enbu.jpg

1. Minst 120w, för att vara på den säkra sidan.
2. Beror helt på ändamålet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Troligen så kommer det att fungera då CPU'n inte drar ens i närheten av de 84 watt som anges som TDP (inte samma saker jag vet, men det finns ju inget annat att gå på).
Men du tänjer isf på gränserna.

Skulle själv reka en NUC då jag verkligen gillar det konceptet.
Men en 4460 är ju duktigt mycket kvickare än allt som erbjuds i NUC's, så en direkt jämförelse haltar ju lite.
Så det beror lite på vad du skall göra med datorn.

Permalänk
Medlem

Troligen inte - din CPU drar redan nära 84W i full load och med de andra komponenter är det lite för nära 90W. Kör med en 120-150W, t.ex:

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/dator...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Troligen så kommer det att fungera då CPU'n inte drar ens i närheten av de 84 watt som anges som TDP (inte samma saker jag vet, men det finns ju inget annat att gå på).
Men du tänjer isf på gränserna.

Skulle själv reka en NUC då jag verkligen gillar det konceptet.
Men en 4460 är ju duktigt mycket kvickare än allt som erbjuds i NUC's, så en direkt jämförelse haltar ju lite.
Så det beror lite på vad du skall göra med datorn.

Det enda Datorn ska användas till är surfande och lätt programmering. Jag skall även enbart köra Arch på den. Är det overkill mån tro? Ska jag kanske klicka hem en billigare AMD processor? Blir 1k billigare å sådana fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Det enda Datorn ska användas till är surfande och lätt programmering. Jag skall även enbart köra Arch på den. Är det overkill mån tro? Ska jag kanske klicka hem en billigare AMD processor? Blir 1k billigare å sådana fall.

http://i.imgur.com/iZ9ujRD.png

Du verkar vara inne på ett väldigt litet system så jag tror nog att en NUC skulle passa dig ganska så bra
NUC'ens svaghet är ju grafikprestanda, men det verkar du ju inte behöva.
Det kanske blir lite dyrare än dina förslag, iaf med en i5'a.
Men klart mindre och snyggare !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Du verkar vara inne på ett väldigt litet system så jag tror nog att en NUC skulle passa dig ganska så bra
NUC'ens svaghet är ju grafikprestanda, men det verkar du ju inte behöva.
Det kanske blir lite dyrare än dina förslag, iaf med en i5'a.
Men klart mindre och snyggare !

Även ljudnivån blir lägre med en NUC.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|