Just Cause 3 utannonserat!

Permalänk

Såg lite på twitch igår när OriginPC spelade lite JC3.

Svårt att avgöra hur snyggt det var då de spelade på konsol, såg ut att vara så stor skillnad mot JC2.
Dock så var t.ex. vissa objekt som master, skorstenar och vissa fordon gjorda av mycket fler delar, de största masterna
bestod av c:a 1000 delar vilket skulle innebära att när de sprängs/dras omkull så förstörs de olika varje gång.
Likaså faller de åt olika håll beroende på vilket håll du attackerar dem ifrån.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Vilket spel skulle ni köpa först, just cause 3 eller Fallout 4? Jag funderar på om det är bättre att vänta med fallout 4 ett tag tills det är patchat några gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Systemkraven för de som vill veta om sin burk pallar Just Cause 3.

Min:
OS: Windows Vista SP2, Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit operating system)
CPU: Intel Core i5-2300 2.8GHz 2.93GHz or AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz
RAM: 6GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 660 (2GB) or AMD Radeon HD 7870 (2GB)
DX: DirectX 11
HDD: 45GB

Rec:
OS: Windows Vista SP2, Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit operating system)
CPU: Intel Core i7-3770 3.4 GHz or AMD FX-8350 4.0 GHz
RAM: 8GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 760 (3GB) or AMD Radeon R9 280X (3GB)
DX: DirectX 11
HDD: 45GB

http://www.technobuffalo.com/2015/11/24/just-cause-3-pc-requi...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

"Just Cause 3: The First Hour of Gameplay "

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vilket spel skulle ni köpa först, just cause 3 eller Fallout 4? Jag funderar på om det är bättre att vänta med fallout 4 ett tag tills det är patchat några gånger.

Skickades från m.sweclockers.com

Just Cause 3 alla dar i veckan!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Just Cause 3 alla dar i veckan!

Just cause 2 var helt underbart så jag hoppas trean är det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Just cause 2 var helt underbart så jag hoppas trean är det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Blir nog bara ännu bättre!!

Det enda som verkligen var tråkigt i JC2 var ju körkänslan :/

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Blir nog bara ännu bättre!!

Det enda som verkligen var tråkigt i JC2 var ju körkänslan :/

Körkänslan i Mad Max är riktigt bra (jag använder gamepad). Hoppas det förs över eftersom det är samma motor och utvecklare (annan studio).

Permalänk

Avalanche tog ju hjälp av Criterion games (Burnout) för att få ordning på körkänslan.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/12/12/exc...

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

JC3 spelas live just nu: http://www.twitch.tv/darkness_429

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Video med en snubbe som jävlas med raketboostade-c4:n. "Hey Rico, you're my hero" *pffffsssssssssssss BOOM*
https://www.youtube.com/watch?v=v6bk37CqRpg

Permalänk
Avstängd

Gamereactor släppte nyligen sin recension av spelet.

Det ser ju fantastiskt ut.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Var inte direkt imponerad av spelet, karaktären kändes konstig att styra och likaså bilarna. FOV var alldeles för snävt för mitt tycke, möjligt att man kan ändra det via nått kommando som i just cause 2.

Begärde i vilket fall som helst återköp från steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Avalanche tog ju hjälp av Criterion games (Burnout) för att få ordning på körkänslan.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/12/12/exc...

Mmm.. För Criterion är kända för att göra bra bilkänsla, deras fantastiska bilkänsla har fått EA att börja fundera på att lägga ner Need for Speed serien och de spelet vi såg nyligen kan vara dödsstöten för de verkar ha kostat en del pengar och är inte särskilt populärt bland oss som gillar arkad racing spel, de skulle vänt sig till codemasters om de vill ha bra arkadkörkänsla.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

fick en fyra från FZ verkar ju som ett bra spel. bilfysiken kanske inte är den bästa men vem bryr sig detta är inte gran turismo..

Permalänk
Medlem

Konstigt om bilkänslan är sämre än i Mad Max som är riktigt bra. Även om det är olika studios så är spelen släppta samtidigt och använder samma motor så kan inte tänka mig annat än att det finns samarbete på den fronten.

Har inte köpt JC3 än då det är fullt i schemat, men kommer skaffa det lite längre fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Avalanche tog ju hjälp av Criterion games (Burnout) för att få ordning på körkänslan.

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2014/12/12/exc...

Tror jag inte. Bara klanskallar till utvecklare låter kameran rulla runt som en karusell när man flyr in i en bil och ska försöka åka ifrån sina förföljare.

Någon mer än mig som har problem med att spelet inte vill spara framstegen om det inte är enormt långt mellan dem?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Nvidia har släppt Geforce driver 359.06 - Just Cause 3 & Tom Clancy's Rainbow Six Siege Game Ready Driver Released
http://www.geforce.com/whats-new/articles/just-cause-3-and-to...

Permalänk
Medlem

Det låter lite som om vissa saker som vart sådär i tvåan, som körkänslan, fortfarande är sådär? Det kanske är så de tycker att det ska vara helt enkelt

Finns det någon story den här gången?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Alltså bara jag som reagerat på att man kan dra ner vissa konstruktioner med sin "improved grappling hook". Som byggingenjör var det det första jag reagerade på, och irriterar mig lite på. Dåligt första intryck IMO.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Alltså bara jag som reagerat på att man kan dra ner vissa konstruktioner med sin "improved grappling hook". Som byggingenjör var det det första jag reagerade på, och irriterar mig lite på. Dåligt första intryck IMO.

Vad menar du? Tänker du att det är orealistiskt att det går att dra ner byggnader med en liten stålkabel?

För isåfall behöver du kanske chilla ner lit epå biten med att vara en så seriös byggnadsingenjör innan du drar upp dig själv i luften, fäller ut din winguit och flyger upp högt, drar fram ett raketgevär, spränger lite bilar, kör fritt fall från marken som du inte tar någon skada från eftersom du använder samma krok igen ett par meter från marken för att dra dig ännu snabbare mot den.

Vad vill jag ha sagt? Om du på riktigt störde dig på avsaknad av realism i spelet så spelar du helt fel spel.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Avstängd

Buggit, släppt ett år för tidigt. Timmar mellan sparpunkterna, jag får starta om vid "uppgrade your hook" hela tiden.Spelet krashar ibland. Bilkörningen rena skämtet. Men kul spel när det fungerar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag har haft otrolig tur, men jag har inte haft några som hellst problem med spelet. Lirat ca 5-6 timmar redan och allt har flytit på fin fint. Otroligt roligt spel, man får se till att stänga av den där kameraalternativet för fordon bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Avstängd

Förstår inte alltid vad jag ska göra. Tex Körde en scooter till en droppoint och ställde den i blå ruta som man blir tillsagd, sedan får jag hela tiden meddelandet att öppna comlink. Och ta mig, vart då?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Förstår inte alltid vad jag ska göra. Tex Körde en scooter till en droppoint och ställde den i blå ruta som man blir tillsagd, sedan får jag hela tiden meddelandet att öppna comlink. Och ta mig, vart då?

kolla här: https://youtu.be/fu8qLysK5zM?t=2089

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Var inte direkt imponerad av spelet, karaktären kändes konstig att styra och likaså bilarna. FOV var alldeles för snävt för mitt tycke, möjligt att man kan ändra det via nått kommando som i just cause 2.

Begärde i vilket fall som helst återköp från steam.

Har inte mer än kollat lite på gameplay. Men man kan helt klart inte jämföra det med t.ex. GTA V iallafall.

Ska prova det ändå framöver.

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst att 2015, så funkar inte SLI/CF till spel.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd

@ThunderboltDrgn: okej löser en del bryderier. Lite synd att det är så långt mellan sparningarna så får hämta scootern igen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Vart tyvärr verkligen inte imponerad av spelet. Köpte det idag och har kört någon timme. Inget känns kul i detta spelet och det är så jäkla synd... Känns som att de la sig på latsidan och sen försökte sälja spelet på oändlig C4 och en Wingsuit. Rico känns alldeles för seg att styra och kameran i spelet går mig verkligen på nerverna. Har hittills inte ens funnit något uppdrag eller utmaning kul på något sätt. Har mer känt som att jag har tvingat mig själv igenom det för att sedan bara bli ännu mer besviken.

Jag hade hoppats på något i still med (t ex) skillnaden mellan Saints Row 2 och 3 där Saints Row 3 fortfarande behöll känslan från 2:an, men med ett mer uppfräschat system. Jag ville se Just Cause gå framåt, inte bara stampa sina fötter så hårt att de nästan sjunker lägre än sina föregångare. Combat känns också helt meningslöst och istället för att känna att det är kul att få skjuta en massa fiender så känns det mer som en jakt på myggor - ren irritation. Noll feedback från vapnen gör inte heller saken bättre. Spray and pray är det som gäller och inte ens det är kul. Hur lyckas man? Synd nog kan jag inte göra en refund på detta spel. Sällan jag känner för att göra det, men jag ser verkligen inte mig själv sitta och spela detta mycket i framtiden.

Känner mig verkligen som Mr. Negative, men detta föll verkligen inte mig i smaken. Älskade Just Cause och dess efterföljare var också ett väldigt roligt spel. Vad hände? Sen finns det absolut positiva saker, men synd att de ska tyngas ner av så mycket negativa.

Som jag förstår det, efter att ha läst runt lite, så antingen älskar du det eller så hatar du det. Vad tycker ni? Är jag helt ute och cyklar som en idiot? Haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@Crazy: Har samma känslor för spelet. Action och lotande, som i JC2, är egentligen ingen bra kombination. Storybaserat spel utan sammanhängande tråd annat än att just lota och spraya fiender.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)