Modmicsladden gått av på mitten. Lödas?

Permalänk

Modmicsladden gått av på mitten. Lödas?

Hej! min modmic har gått av på mitten och jag undrar om ni tror det går att löda ihop igen? Vilka kablar ska man löda ihop? En är grön, 2 tygkablar och en massa vanlig koppar. Vad ska till vad? Räcker det med gröna till gröna? Någon som har testat förut?
Det blev några frågor men men.. Hjälp mig snälla
Här är några bilder: http://imgur.com/a/scC8s (vet inte hur man lägger in dem här).

Mvh Lindqvist

Glömde bilder
Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Det räcker inte att löda ihop bara en kabel. Undrar om den inte har gröna kabeln och sedan kopparen som sina två ledare till micken. Och då får du löda ihop dem. Den gröna är isåfall isolerad så du får skrapa lite på den innan.

Sedan får du slösa med isolering mellan kablarna efter lödningen. Ett problem är att du nog kommer få in en massa störningar men lödtenn är billigt så det skadar ju inte att testa och se hur det blir.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nog 3 ledare i kabeln (2 och skärm) alla måste finnas där för att det ska fungera.
Och det är kanske enklare att byta kabel än att skarva den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Det räcker inte att löda ihop bara en kabel. Undrar om den inte har gröna kabeln och sedan kopparen som sina två ledare till micken. Och då får du löda ihop dem. Den gröna är isåfall isolerad så du får skrapa lite på den innan.

Sedan får du slösa med isolering mellan kablarna efter lödningen. Ett problem är att du nog kommer få in en massa störningar men lödtenn är billigt så det skadar ju inte att testa och se hur det blir.

Skrivet av mrqaffe:

Det är nog 3 ledare i kabeln (2 och skärm) alla måste finnas där för att det ska fungera.
Och det är kanske enklare att byta kabel än att skarva den.

Tack för svar! Jag testar att löda, funkar inte det köper jag ny.

Mvh

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze