Permalänk

Bootar till BIOS..

Hej,
Hade 2 SSDs i datorn, ena var hel tom och anändes ej så jag koppla bort den och sen koppla in den i en annan dator. Nu när jag bootar min dator så går den till BIOS varje gång, jag trycker F8 och trycker på min SSD där mitt OS finns osv men BIOS dyker upp hela tiden. OS SSD finns som Boot option 1 i BBS pritorities osv men kommer bara till bios?

Permalänk
Medlem

Troligen ligger din bootsektor på den bortplockade SSDn.

Därav rekommendationen att koppla bort alla sekundära diskar vid windowsinstallation.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

@FatherOfThree:

Aha.. Så det är bara att installera om windows?? :S ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusleppen:

@FatherOfThree:

Aha.. Så det är bara att installera om windows?? :S ..

Det går att reparera/återställa bootsektorn.

Tex http://www.thewindowsclub.com/repair-master-boot-record-mbr-w...

Har personligen aldrig behövt återställa...

Behövs mer info prova googla tex:
"reparera bootsektor windows X"

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

@FatherOfThree:
Den länken du länka verkar funka för win 10 som installerar en system repair disc i systemet, medan jag har windows 7 där man måste skapa en skiva vilket jag inte gjort, enligt google sökningar så kan man skapa en system repair disc från annan dator med windows 7 men har bara en annan dator med windows 10 så vet inte om det kan funka att skapa denna CDn som funkar för windows 7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusleppen:

@FatherOfThree:
Den länken du länka verkar funka för win 10 som installerar en system repair disc i systemet, medan jag har windows 7 där man måste skapa en skiva vilket jag inte gjort, enligt google sökningar så kan man skapa en system repair disc från annan dator med windows 7 men har bara en annan dator med windows 10 så vet inte om det kan funka att skapa denna CDn som funkar för windows 7...

Du lär behöva någon boot skiva med just Windows 7, för att inte få oväntade problem.

Kan du inte sätta tillbaka SSDn tillfälligt? Och starta datorn, göra skivan/USB stickan och sen ta ut SSDn, och rätta det?

Alt har du inte Windows 7 install skivan? Den kan göra samma sak.