Permalänk

Hjälp med att bygga en hemsida.

Hej, Jag ska nu bygga en hemsida för chefen och undrar hur man ska gå till vidare.
Ska man använda någon lättare hemsida så man bara fixar font och liknande saker, Eller bör man göra genom dreamweaver.
Har använt dreamweaver i skolan men det var ju ett tag sen..
Sidan ska vara relativt enkel men vill ju ha en vanlig adress som www.blablabla.com/se och sen antar jag för att man ska hamna på ''första'' sidan på google när man söker efter denna sak lär man betala en hel del pengar, Vart betalar man dom och någon som har en hum om hur mycket det kostar ?

Om ni själva har tid så kan ni få betalt för att bygga denna, Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AntonGerdin:

Hej, Jag ska nu bygga en hemsida för chefen och undrar hur man ska gå till vidare.
Ska man använda någon lättare hemsida så man bara fixar font och liknande saker, Eller bör man göra genom dreamweaver.
Har använt dreamweaver i skolan men det var ju ett tag sen..
Sidan ska vara relativt enkel men vill ju ha en vanlig adress som www.blablabla.com/se och sen antar jag för att man ska hamna på ''första'' sidan på google när man söker efter denna sak lär man betala en hel del pengar, Vart betalar man dom och någon som har en hum om hur mycket det kostar ?

Om ni själva har tid så kan ni få betalt för att bygga denna, Uppskattar all hjälp!

Hej!

Ska ni hosta hemsidan på egen server? Webbhotell? VPS?

Vad ska ni ha för funktioner?
Vad är det för typ av webbsida?

Jag skulle rekommender aatt ni kör på WP (Wordpress) som grund, då en stor del av dagens webbsidor byggs just med WP som grund. Sedan så gör ni antingen eget tema, eller ampassar ett köpe /gratistema till er.

För att hamna först / betala Google så är det AdWords ni ska kolla på.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Ska ni hosta hemsidan på egen server? Webbhotell? VPS?

Vad ska ni ha för funktioner?
Vad är det för typ av webbsida?

Jag skulle rekommenderaatt ni kör på WP (Wordpress) som grund, då en stor del av dagens webbsidor byggs just med WP som grund. Sedan så gör ni antingen eget tema, eller ampassar ett köpe /gratistema till er.

För att hamna först / betala Google så är det AdSense ni ska kolla på.

Alright, Eftersom den ska vara relativt enkel (Kontakt/Reklamsida) för ett föremål dom ska sälja.
Okej då får jag kolla på adsense.
Nu har jag tappat hans ritningar men den skulle vara ungefär typ, Hem, Info, Kontakt sida och en till, Med deras egna bilder och deras kontakt information och kanske en eller två videos.

Ska sätta igång lite nu och kolla vidare på WP och adsense så börjar man imorgon, Får tacka för hjälpen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AntonGerdin:

Alright, Eftersom den ska vara relativt enkel (Kontakt/Reklamsida) för ett föremål dom ska sälja.
Okej då får jag kolla på adsense.
Nu har jag tappat hans ritningar men den skulle vara ungefär typ, Hem, Info, Kontakt sida och en till, Med deras egna bilder och deras kontakt information och kanske en eller två videos.

Ska sätta igång lite nu och kolla vidare på WP och adsense så börjar man imorgon, Får tacka för hjälpen!

Hej!

Då låter WP bra som grund

Och får be om ursäkt om att jag nämnde fel Google tjänst, den rätta för anonsering är AdWords inte AdSense.
http://www.google.se/adwords/

AdWords = betala för annonsering/sökträffar.
AdSense = få betalt för reklam på sin sida.

Behöver ni hosting för webbsidan så kolla ex på one.com som webbhotell, där ingår en AdWords check om de inte ändrat det.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Då låter WP bra som grund

Och får be om ursäkt om att jag nämnde fel Google tjänst, den rätta för anonsering är AdWords inte AdSense.
http://www.google.se/adwords/

AdWords = betala för annonsering/sökträffar.
AdSense = få betalt för reklam på sin sida.

Behöver ni hosting för webbsidan så kolla ex på one.com som webbhotell, där ingår en AdWords check om de inte ändrat det.

Aha, Kollade nyss på adsense och insåg att jag hamnade fel haha, Tackar för rättningen!

Permalänk
Medlem

@AntonGerdin:

Kan hjälpa dig bygga upp en hemsida, har lite tid över i mellan projekten nu.
Isf säg till så kan vi gå igenom allt ang sidan ni är ute efter osv!
Mvh Solding

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Hade nog använt mig utav hemsida24 eller one.com eller något liknande, för det låter som du bara ska göra några få enkla sker?

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/