Riktigt besviken på Webhallen.

Permalänk
Medlem

Men alltså, återigen

1) webbis har själva byggt ett level/nivå system för att just belöna trogna kunder. Köp mer, levla upp, ge sken av stt du är en mer värd kund

2) gold nivå ger speedpacking, det står uttryckligen 'vi packar din order först', återigen: webhallens ide, verkar ju alltså inte ha följts

3) millimeterättvisa är svårt, men jag finner det ändå iaf lite märkligt att en order lagd 4 dagar senare ändå slank igenom tidiagre.
Det logiska vore att packa ordrar efter när dom lades. En sak då om man flippar på 9:13 och 9:23..
Men att missa på 4 dagar måste ju bara bero på en trött lagerarbetare som efter en shopping-frenzy på fredag följt av ett löningskrök kommit in bakis på måndagen och missat att 30 nov > 27

Permalänk

Dom har ju säkert delat upp arbetsuppgifterna. Ett lag av arbetare jobbar med alla ordrar från black friday och ett annat lag jobbar med ordrar som kontinuerligt kommer in.

Permalänk

aldrig varit ett problem för mig det tar ungefär samma tid att åka in till stan hämta det man handlat direkt i butiken som att få det skickat till ICA butiken.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Jag har aldrig haft problem med Webbhallen. Varken beställningar eller garantiärenden.
Inet däremot har jag inget bra att säga. En hårddisk gick sönder en gång som var köpt från inet. Den skulle bytas ut mot en begagnad hårddisk. Köpte även ett grafikkort från inet som det var fel på. Inet påstod att det inte var fel på kortet. Vände mig till Gigabyte som bekräftade att det är fel på grafikkortet.
Till slut så fick jag ett fungerande grafikkort. Alltid haft problem med garantiärenden hos inet.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Jag håller kanske inte med Ts till 100% dock har jag full förståelse för att han reagerar på detta sätt.

Jag har just nu liknande "problem" med en annan välkänd butik som körde Black Friday.

Jag kontaktade dem i Måndags angående min order och ville då veta när min beställning skulle skickas. Svaret var att den är upplagd för plockning och ska förhoppningsvis ligga i lådan under dagen. De påvisade även att de har mycket att göra nu så jag kanske måste vänta en extradag.

Inget har skickats (Onsdag kl 1.40).

Men det som fick mig lite fundersam var att jag beställt två saker varav den ena beräknas komma in i deras lager på Fredag. Dock har jag valt att sakerna ska levereras separat, så det ska inte vara något problem.

Jag fick ändå känslan av att de inte lagt in min order för plockning innan jag kontaktade dom, som att de tänkt vänta med att skicka tills den andra saken kommit in till deras lager och då skicka varorna tillsammans. Men detta ska tas med en nypa salt då det inte är helt enkelt att tolka saker via chatt och att jag tenderar till att vara lite överanalytisk ibland.

Men det blir intressant att se hur detta utspelar sig under dagen...

Kritik på det?

Blev lite fel datum
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffedropp:

Jag har ett genuint skäl att starta denna tråd där jag ventilerar mig till skillnad från er som bara skriver för att vara elaka med personliga påhopp och negativitet.

Som jag skrev så har man ännu inte skickat min beställning och ja, det är brukligt att man premierar långvariga kunder som lagt mycket pengar, speciellt om man som företag har strulat till det, inte bara en utan som nu tre gånger.

[off topic] Välkommen till forumet.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffedropp:

Exakt samma sak hände för mig för några år sen med Webhallen, då gällde det en datormus. Allt detta har med deras speedpacking att göra, och det verkar inte som den alltid fungerar som det ska, utan det händer att andra går före i kön fast dom har lägre level.

Trist när sånt händer, men tycker inte du ska bojkotta dom, det har varit Black friday helg, med ovanligt mkt att göra, lätt att det sker en miss.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Du har alltså skapat ett nytt konto för att komma in och gnälla av dig på alla andra som läser här. Bussigt hörru. Du kanske borde ta en funderare på vad du har för prioriteringar i livet om det gör dig så jävla misserabelt olycklig att få vänta någon dag extra på en beställning. Speciellt efter en black friday..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Du har alltså skapat ett nytt konto för att komma in och gnälla av dig på alla andra som läser här. Bussigt hörru. Du kanske borde ta en funderare på vad du har för prioriteringar i livet om det gör dig så jävla misserabelt olycklig att få vänta någon dag extra på en beställning. Speciellt efter en black friday..

Som att du är bättre på något sätt? Sparka på han som ligger är väl knappast en bättre egenskap. Vi vet vad de flesta tycker, om du har läst tråden så är det för mig konstigt att detta lyckades undgå dig. Är inte direkt så att du kommer med något nytt i ditt inlägg.

Vem är det som är så jävla miserabelt olycklig sa du?

Om du inte vill läsa om folk som "gnäller" så föreslår jag att du undviker forumsdelen Konsumenträtt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

Borde vara en DO anmälan på företaget, någon får ett paket före mig!
Alla i Sverige är lätt kränkta.
Bara läsa paragraf 1.2.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst då den saknar diskussionsvärde/frågeställning.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...