Permalänk
Medlem

Vägg på TV

Hallå där!

Jag tänkte sätta upp min 50" tv på väggen nu till helgen. Har inhandlat väggfäste och kommer att sätta upp en skiva framför väggen i reglarna då jag har gipsvägg.

Till det krångliga... Jag letar efter en längre strömkabel till TVen ? Samt en 90 graders Scart-kontakt för mitt Wii. och två 90 graders HDMI kontakter. Vart ska jag börja leta?

Permalänk
Skrivet av DjuDju:

Till det krångliga... Jag letar efter en längre strömkabel till TVen ? Samt en 90 graders Scart-kontakt för mitt Wii. och två 90 graders HDMI kontakter. Vart ska jag börja leta?

Kjell.com har ju en del grejor.
tex
http://www.kjell.com/se/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/...
http://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/h...

Vinklad scart har jag aldrig sett, finns det? skulle bli en väldigt stor omständig adapter i så fall.
Men din TV'n kanske har komposit eller komponent video ingångar med tex phonkontakter, som du kan koppla din Wii till istället.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Vinklad scart finns och är dessutom rätt vanligt. Men borde du inte köra komposit för något bättre bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: verkar enbart ha hdmi och scart kontakter i tven... Ingen komposit.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Eqon: tack till dig med... Blir nog kabelgigantdn:)

Permalänk
Medlem

Vet ni föresten om det går att förlänga sladdar till högtalare från samsung hemmabiosystem? Dom har ju sin egen lilla kontakt:/

Permalänk
Medlem

@DjuDju: Kan verkligen rekommendera komponentkabel för Wii. Det är som att få HD-kvalitet i jämförelse med scart (självklart utan HD upplösning). Betydligt tydligare och bättre bild.

Saknas komponentingång i TV-n så bör en HDMI-lösning ge samma resultat.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

@Lythelius: Coolt! Ska fundera på det:) antar att den från Kjell funkar bra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Hallå där!

Jag tänkte sätta upp min 50" tv på väggen nu till helgen. Har inhandlat väggfäste och kommer att sätta upp en skiva framför väggen i reglarna då jag har gipsvägg.

Till det krångliga... Jag letar efter en längre strömkabel till TVen ? Samt en 90 graders Scart-kontakt för mitt Wii. och två 90 graders HDMI kontakter. Vart ska jag börja leta?

Går dock utmärkt att sätta direkt i gipsskivor också om du tex använder molly skruv.

Permalänk
Medlem

@jimjans: läste en kort guide på nätet som avrådde från det och rekomenderade en träskiva i reglarna.... Men vad vet jag:)

Permalänk
Medlem

Den guiden vill jag se!.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90