Nvidia gör systemkrav för virtuell verklighet

Permalänk
Medlem

Nu börjar burken kännas riktigt gammal asså :E

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

VR är nog framtiden, det kommer inte att dö ut.

Var har jag hört det där förut... Ja, jo, just det... Så sa man var gång man lanserade någon av de tidigare VR lösningarna med.

Bara så vi är överens. Jag har ingen aning om vad framtiden bär med sig. Jag bara kände att vi har hört just det där minst en 3-4 gånger redan.
Det kommer garanterat bli en enorm hit inom vården, (kirurgi) där man istället för att glo på en operations-skärm kan köra VR, osv.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Att använda en HMD vid koloskopi. (too close? )

Permalänk
Medlem
Skrivet av bathamel:

Att använda en HMD vid koloskopi. (too close? )

Som radiolog som tittar på virtuella coloskopier vore det faktiskt väldigt intressant. Har diskuterat detta med kollegor och vi är rätt pepp faktiskt. För riktig coloskopi är det svårare men virtuellt absolut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Största chansen detta lyckas är om företag snappar upp det för att göra sina nuvarande 3D ritnings program mer lättanvända. När man ändå bränner miljoner per år i licenser är 100k i utrustning inte speciellt mycket. Får man igen det i mindre antal licenser som behövs eller bättre output på de man har så finns det payback.

Med nuvarande krav är det extremt nichat för privatpersoner. Kommer bli senare halvan ~2018 (eller ännu senare) innan jag uppfyller de nuvarande rekommenderade kraven.

Permalänk
Medlem

Positivt med höga resurskrav så vi kan få lite fart på hårdvaru spelindustrin så att vi får hårdvara till mellan budget klassen som klarar spela titlar i över 1080p med god resultat.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

@RPGWiZaRD: Eller 1 kraftfull maskin per ögat så att det säljs fler produkter över långa loppet