Min nya ASUS ROG Swift PG279Q vill ej visa över 85hz. Vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Min nya ASUS ROG Swift PG279Q vill ej visa över 85hz. Vad är problemet?

Tjena. Köpte mig nyss en PG279Q men har stött på problem - Av någon anledning vill inte Nvidias kontrolpanel visa mer än 85hz som valmöjlighet, trots än att min GPU (Gigabyte GTX 690) ska kunna hantera upp till 144hz (165hz överklocken är enbart för Maxwell kort)

Har installerat drivrutinerna för skärmen, senaste GPU drivisarna, och har ställt in på skärmen i sig att den ska visa rätt Hz. Hur jag än vrider och vänder på det visar den enbart 85hz. Har även testat sätta igång och stänga av G-sync, hjälper inte det heller. Är kabeln defekt?
Använder denna. (kan ju medella att jag redan beställt en ny för misstänker att det är kabeln.)

Någon aning om varför jag har detta problem?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Den kabeln är antagligen inte specifierad för 1.2.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Den kabeln är antagligen inte specifierad för 1.2.

Har googlat, och sökt som en jävla idiot efter vad problemet kan vara, och har kommit fram till samma beslut som dig. Antagligen är kabeln inte specifierad för 1.2 trots att Inet tydligt har skrivit att kabeln just är en DP 1.2 kabel. Har kontaktat dom om detta, och det lär antagligen åtgärdas relativt snart. Synd att jag ska behöva lida med 85hz under hela helgen bara Beställde en sån här istället.

Visa signatur
Permalänk

Inga problem för mig. Använder dock inte medföljande dp sladd utan den gamla till min "gamla" skärm. Fungerar 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Inga problem för mig. Använder dock inte medföljande dp sladd utan den gamla till min "gamla" skärm. Fungerar 100%

Kul att allt fungerar bra för dig!

Om du hade läst lite hade du säkert sett att jag inte använder medföljande sladd.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av spicy_mama:

@ggalaxyy:

Medföljande då?

Finns bara Mini-DP på GTX 690.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB