Avalanche lovar fixa buggigt Just Cause 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Såhär går det när folk förhandsbokar spel, dom släpps ofärdiga.

Skickades från m.sweclockers.com

*suck* ännu en person som inte jobbar i spelbranschen och ska uttala sig om hur saker och ting går till.

Spelen kan inte testas med alla hårdvarukonfigs i världen in-house och buggar som upptäcks när spelet är släppt hade funnits även om ingen hade förhandsbokat spelet.

Rikta istället dina negativa tankar till de studios som släpper betald "pre-alpha"/early access för att sedan lägga ner spelet helt och sluta utveckla det!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Ingen klaga på fallout för det var buggar överallt. Men fy fan om något annat spel har buggar då JÄVLAR!

Bethesda har släppt spel som varit fyllda med buggar i cirka 20 år, lite andra förväntningar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

*suck* ännu en person som inte jobbar i spelbranschen och ska uttala sig om hur saker och ting går till.

Spelen kan inte testas med alla hårdvarukonfigs i världen in-house och buggar som upptäcks när spelet är släppt hade funnits även om ingen hade förhandsbokat spelet.

Rikta istället dina negativa tankar till de studios som släpper betald "pre-alpha"/early access för att sedan lägga ner spelet helt och sluta utveckla det!

Jag behöver inte vara kock för att avgöra om maten smakar illa eller inte. Klart att spel pushas ut för tidigt när dom är halvt betalda för innan lansering genom pre-orders. Det är ingen oinformerad åsikt att säga att pre-orders förstör spelbranchen, det är fakta. Bara denna skit med season pass är ännu värre, betala för saker som inte ens existerar än, utan garanti att få det man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag behöver inte vara kock för att avgöra om maten smakar illa eller inte. Klart att spel pushas ut för tidigt när dom är halvt betalda för innan lansering genom pre-orders. Det är ingen oinformerad åsikt att säga att pre-orders förstör spelbranchen, det är fakta. Bara denna skit med season pass är ännu värre, betala för saker som inte ens existerar än, utan garanti att få det man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, spel pushas inte ut tidigt pga pre-orders.
Dessutom som i avalanches fall som endast agerar "konsultfirma" åt square enix som är förläggare så tjänar inte studion något på ett trasigt spel, Avalanche får inte heller betalt av square enix för att släppa spelet tidigt.

Det är inte ens logiskt att spelen skulle släppas tidigare pga pre-orders, OM det nu vore så att studion fick betalt för det så skulle väl det mest logiska vara att de då har pengar till att fortsätta utvecklingen?

Se på WB och Batman, hur mycket tror du att de förlorade på att släppa ett trasigt PC spel? Är det pga pre-orders som studion som gjorde PC porten är okunniga och gjorde ett dåligt jobb?

I JC3s fall så handlar det om inget annat än att alla buggar inte kan hittas in-house pga att en studio kan inte sitta med tusentals olika hårdvarukonfigs, jag har spelat jc3 ett par timmar nu och jag har åkt på en crash till desktop. EN. Inga fps problem och förutom den enstaka kraschen så flyter det på väldigt bra.

Morderna spel har så länge jag minns alltid haft några mindre problem vid lansering, det finns en anledning till att det är standard med day 0, 20, 40.. Osv. patches.

Jag som jobbar i spelbranschen har ganska god insyn i hur det fungerar och det går väldigt mycket snack om hur pre-orders är anledningen till trasiga spel, men jag kan säga dig att så funkar det inte.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nej, spel pushas inte ut tidigt pga pre-orders.
Dessutom som i avalanches fall som endast agerar "konsultfirma" åt square enix som är förläggare så tjänar inte studion något på ett trasigt spel, Avalanche får inte heller betalt av square enix för att släppa spelet tidigt.

Det är inte ens logiskt att spelen skulle släppas tidigare pga pre-orders, OM det nu vore så att studion fick betalt för det så skulle väl det mest logiska vara att de då har pengar till att fortsätta utvecklingen?

Se på WB och Batman, hur mycket tror du att de förlorade på att släppa ett trasigt PC spel? Är det pga pre-orders som studion som gjorde PC porten är okunniga och gjorde ett dåligt jobb?

I JC3s fall så handlar det om inget annat än att alla buggar inte kan hittas in-house pga att en studio kan inte sitta med tusentals olika hårdvarukonfigs, jag har spelat jc3 ett par timmar nu och jag har åkt på en crash till desktop. EN. Inga fps problem och förutom den enstaka kraschen så flyter det på väldigt bra.

Morderna spel har så länge jag minns alltid haft några mindre problem vid lansering, det finns en anledning till att det är standard med day 0, 20, 40.. Osv. patches.

Jag som jobbar i spelbranschen har ganska god insyn i hur det fungerar och det går väldigt mycket snack om hur pre-orders är anledningen till trasiga spel, men jag kan säga dig att så funkar det inte.

Du missar nog det.
Anledningen till att folk säger att preorders förstör marknaden är att folk köper en produkt utan att veta vad produkten är. Var skon klämmer är att spelstudios släpper spel på en specific launch slot för att det är billigare för dom att släppa spelet och sedan patcha istället för att hålla kvar spelet och fixa det helt och sedan släppa det.

Skulle preorders sluta helt och folk skulle göra informerade köp från första början så skulle denna kultur med ofärdiga spel inte vara så utbrett.
Att säga att en spelstudio inte kan hitta alla buggar pga konfigurationer är sant men buggar som händer på Batman, Unity, Dying Light (Linux) krävs inte en specifik konfiguration utan hände på varenda dator du försöke köra på. Likaså prestandan när GTA4 släpptes.

Om en studio utvecklar på bara en typ av maskin konfiguration och Q/A har samma typ av konfiguration då får de skylla sig själva. Likaså när man anställer en spelstudio för mobilappar att göra en PC port. Men i dagsläget oavsätt vilken situation spelet är i så kommer folk köpa spelet och utvecklarna/publishers vet om det. Titta på senaste COD spelet, problem med prestanda var redan kända vid BETA men vid launch var exakt samma problem kvar. När jag alpha testade BF3 så var minst 2 vapen modeller åt helsike när man drog på attachments och enda svaret var "wont fix too late".

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Det enda positiva med halvfärdiga spel vid release är att folk som kör cracks får ett helvete med att ladda ner nya "knäckta" uppdateringar. Varje gång en uppdatering krävs måste man jaga efter en uppdaterad crack och löper återigen en risk att få virus. Medans den som betalat får uppdateringarna utan större strul.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag har inte spelat JC3 men väl JC2. Jag vill inte säga att det är dåligt spel men det blir vääldigt repetivt efter ett tag. Vad jag sett och hört av JC3 så har de inte förbättrat någonting förutom grafiken. Som sandbox spel så är det dåligt helt enkelt. Mad Max som också det är ett sandbox spel har jag hört gott om men jag har inte spelat det.

Men den minoriteten som du som gott kallar det har smaken nog att hålla sig ifrån dessa hjärndöda spel som den stora massan håller flockar sig till. Jag kan bara säga grattis!

JC3 skulle jag säga är bättre än Mad Max. Spelmekaniskt är det ett utökat JC2. Skulle säga att det är värt det om du kan få tag på det för 400kr eller mindre.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

JC3 skulle jag säga är bättre än Mad Max. Spelmekaniskt är det ett utökat JC2. Skulle säga att det är värt det om du kan få tag på det för 400kr eller mindre.

Går att köpa för 260:- på Kinguin, G2Play etc. som säljer nycklar. Kostar 330:- direkt på Steam här i Singapore i alla fall.

Rent allmänt, jag tycker spelet fungerar riktigt bra. Fick uppdatera mina grafikdrivrutiner (AMD) för att det skulle fungera, men inget mer märkvärdigt än så. Har ingen supermaskin, men maxar allt och det flyter på riktigt riktigt fint.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Du missar nog det.
Anledningen till att folk säger att preorders förstör marknaden är att folk köper en produkt utan att veta vad produkten är. Var skon klämmer är att spelstudios släpper spel på en specific launch slot för att det är billigare för dom att släppa spelet och sedan patcha istället för att hålla kvar spelet och fixa det helt och sedan släppa det.

Skulle preorders sluta helt och folk skulle göra informerade köp från första början så skulle denna kultur med ofärdiga spel inte vara så utbrett.
Att säga att en spelstudio inte kan hitta alla buggar pga konfigurationer är sant men buggar som händer på Batman, Unity, Dying Light (Linux) krävs inte en specifik konfiguration utan hände på varenda dator du försöke köra på. Likaså prestandan när GTA4 släpptes.

Om en studio utvecklar på bara en typ av maskin konfiguration och Q/A har samma typ av konfiguration då får de skylla sig själva. Likaså när man anställer en spelstudio för mobilappar att göra en PC port. Men i dagsläget oavsätt vilken situation spelet är i så kommer folk köpa spelet och utvecklarna/publishers vet om det. Titta på senaste COD spelet, problem med prestanda var redan kända vid BETA men vid launch var exakt samma problem kvar. När jag alpha testade BF3 så var minst 2 vapen modeller åt helsike när man drog på attachments och enda svaret var "wont fix too late".

Självklart så är problemen som Batman, Unity, Dying Light helt oacceptabelt. Men nu är det inte såna grova problem med JC3 och jag tycker det är fel att skylla det på pre-orders.

Sen kan man inte heller skylla på studios då det oftast är förläggaren som pushar på och vill ha in mer features än vad tiden räcker till, de flesta studios självpublicerar inte sina spel utan det är bara några få som gör det.
Om vi tar Batman som ett exempel så kan WB inte ha missat att PC porten var trasig, men de valde att släppa spelet ändå. Det är något som skadat WB som föräggare och alla studios de jobbar tillsammans med, Mad Max var konsumenter väldigt oroliga över för att det är ett WB spel och då tänkte alla direkt på problemen med Batman, i slutändan så var det ett av dagens bäst optimerade PC spel.

Så då återkommer vi till poängen, problemen med JC3 är inte pga pre-orders utan det är helt enkelt problem som inte har kunnat upptäckas in-house.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Självklart så är problemen som Batman, Unity, Dying Light helt oacceptabelt. Men nu är det inte såna grova problem med JC3 och jag tycker det är fel att skylla det på pre-orders.

Sen kan man inte heller skylla på studios då det oftast är förläggaren som pushar på och vill ha in mer features än vad tiden räcker till, de flesta studios självpublicerar inte sina spel utan det är bara några få som gör det.
Om vi tar Batman som ett exempel så kan WB inte ha missat att PC porten var trasig, men de valde att släppa spelet ändå. Det är något som skadat WB som föräggare och alla studios de jobbar tillsammans med, Mad Max var konsumenter väldigt oroliga över för att det är ett WB spel och då tänkte alla direkt på problemen med Batman, i slutändan så var det ett av dagens bäst optimerade PC spel.

Så då återkommer vi till poängen, problemen med JC3 är inte pga pre-orders utan det är helt enkelt problem som inte har kunnat upptäckas in-house.

Håller med dig om att man inte kan skylle på pre-orders. En förbeställning är helt ok och det är konsumentens helt egna fel om man lägger pengar på ett spel av utvecklare/publishers som inte förtjänar förtroendet. Det är lite grann "skyll dig själv om du ger dom pengar när dom producerat skit eller inte fungerande produkter på 5år" när man förbeställer.

Det många inte förstår är att om man ger en dålig utvecklare pengar i förtid för dom har en IP som de vill slänga under en buss eller en fet trailer/features som är för svåra att genomföra (för dom) så det enda det kostar för utvecklarna/pubs är sitt namn. De kan konka och starta nytt under nytt namn om dom är små eller på annat sätt minska hur stor effekt ett dåligt spelsläpp gör för dom. Motivationen är pengar NU, "no strings attached". Pre-order ger människor chansen att ta dina pengar i förtid om du blint litar på dom, det är inte anledningen till att ett spel är trasigt vid release. Gillar inte att förespråka mindre förtroende för människor men spelbranchen är en stor j*vla marknad idag, välkommen till big business folket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Färska Just Cause 3 må bjuda på explosioner till allas belåtenhet, men innehåller även diverse buggar och problem. Utvecklarna Avalanche Studios lovar dock att fila vidare på titeln.

Läs hela artikeln här

Kan ni inte vara lika hårda med Avalanche som ni varit med Ubisoft?

Olustigt att läsa en recension som sen visar sig vara väl tillrättalagd och några dagar senare följas av en artikel med "Avalance vet att de släppte skit men lovar fixa. Men de är ju gulliga som lovar göra det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Samma visa gång efter gång.
1: Folk förhandsköper spel.
2: Ofärdigt spel släpps.
3: Folk blir sura.
4: Utvecklarna lovar att fixa spelet.
5: Spelet är "fixat", dock ofta med dåligt resultat.
6: Profit.
7: Repeat.

Trams. AssCreed Syndicate är redan på rea då folk inte köper ett spel där föregångaren varit buggigt skräp.
Folk är smartare än du tror.

Dock är problemet oseriös gamingsjournalistik där de mer är en del av marknadsföringen än konsumentupplysning. DET gör att jag väntar med att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Ja, men Bethesdas signum är ju att släppa bra men trasiga spel. De har de gjort i säkert 15 år och det har aldrig blivit bättre spelsläpp för att folk har klagat. Det är tack vare modcommunitys som deras spel i slutet blivit betydligt stabilare.

Sen är ju problemet med Bethesda att de sitter på en gammal motor de inte gör något åt. Bra för att moddarna redan kan den utan och innan. Dåligt för att det är 2015 nu... Men de har ju blivit mer och mer drivna av konsollifieringen.

Permalänk
Medlem

När släpptes ett spel senast som INTE VAR TRASIGT VID RELEASE?!
Hur i hela .... kan gamers/kunder ens acceptera hur utvecklingen blivit.
Ett spel släpps sen ska vi vänta i MÅNADER på patchar och dylikt skit.

Blir så less på att alla som köper ett spel vid release ska bli ett företags gratis beta testare. För det är ju vad spelarna blir som köper ett spel vid release.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

En annan lirar det på kanon inga kraschar fps på över 60 i 1440p.

Ladd tider är ju bara ett skämt har man rätt grejer såfunkar det. Med ett 980ti, 4790k och 3 Ssd med 1500gb i read i raid 0 så tar det kanske 5-10 sec att ladda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem

Skiljer det sig tillräckligt mycket från 2:an så det är värt att köpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Luktar som detta klämdes ut med kraft innan jul, innan det var färdigsmält...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

3 Ssd med 1500gb i read i raid 0 så tar det kanske 5-10 sec att ladda
Skickades från m.sweclockers.com

Ja med 1,5 TB/s i read lär det gå undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

*suck* ännu en person som inte jobbar i spelbranschen och ska uttala sig om hur saker och ting går till.

Spelen kan inte testas med alla hårdvarukonfigs i världen in-house och buggar som upptäcks när spelet är släppt hade funnits även om ingen hade förhandsbokat spelet.

Rikta istället dina negativa tankar till de studios som släpper betald "pre-alpha"/early access för att sedan lägga ner spelet helt och sluta utveckla det!

Nej men seriösa företag borde använda sig av professionella beta-testare, vilket de historiskt har gjort till stor del men nu is stor grad slutat med.
När runt 10% av alla kunder drabbas av en bugg i ett spel kan det inte gärna vara testat på speciellt många system.
Utöver detta all övrig feedback de får från betatestare.

Ta Fallout 4 som jag har hyfsat bra koll på, när 10% av alla kunder kraschar när de går till vissa delar av värden när de spelat ett längre tag så är något seriöst fel. Betatestare skulle även påpekat andra saker som t.ex. att det går inte att rebinda många keys och att massor av tangenter är hårdkodade. Och någon skulle garanterat uppmärksamma de på att spelet är knappt spelbart för färgblinda.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |