Permalänk
Medlem

Vilka språk är lämpliga

Hej!

Jag har en fråga angående vilka/vilket språk som är enklast att använda till en början?

Jag har kodat lite hemsidor i skolan och då var det HTML/CSS, men tänkte se ifall ni har några åsikter om vilket språk som är mest lämpat för en "nybörjare"

Programmerar även lite, har ni någon åsikt om vilket språk som kan användas där till en början?

Tacksam för den hjälp jag kan få!

/Oliver

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Hej!

Jag har en fråga angående vilka/vilket språk som är enklast att använda till en början?

Jag har kodat lite hemsidor i skolan och då var det HTML/CSS, men tänkte se ifall ni har några åsikter om vilket språk som är mest lämpat för en "nybörjare"

Programmerar även lite, har ni någon åsikt om vilket språk som kan användas där till en början?

Tacksam för den hjälp jag kan få!

/Oliver

Jag tyckte Python var lättast att lära sig grunderna i.

//Decco

Permalänk
Medlem

@Oliveeer96: Om du håller på med hemsidor redan så är det inte speciellt svårt att börja med att skriva lite JavaScript. Både lätt att skriva och att komma igång med och det finns massor med bra tutorials på nätet! Ha det så roligt!

Permalänk
Medlem

@Decco: Tack för ditt svar, ska testa detta!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

@Oliveeer96: Om du håller på med hemsidor redan så är det inte speciellt svårt att börja med att skriva lite JavaScript. Både lätt att skriva och att komma igång med och det finns massor med bra tutorials på nätet! Ha det så roligt!

Ska verkligen testa detta, tack för hjälpen

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Swift (nu Open-Source) skulle jag rekommendera