Permalänk
Medlem

Vattenkylning köpes

Intresserad utav att köpa vattenkylningsdelar, helst att hämta i Borås med omnejd. Kan tänka mig att åka till mot Jönköping och ev. Göteborg.

Det jag är ute efter är en större radiator, helst 3x 140mm, kan också tänka mig 2x 140, samt 3x 120.

Vill också köpa pump, res och allt annat som hör till. CPU-block ska passa ett 2500k.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en Black Ice XtremeIII Radiator , använt några månader, 12 mm slangnipplar monterade på,
hämtar du i Göteborg kan du få den för 300 SEK, kanske har en gammal Eheim 1250 som du får på köpet, får kolla i lådan ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Har en dual 240 rad om det är intressant

Permalänk
Medlem

Hur är det med anslutningar? Jag har rätt många över både silver och grån nickel, inklusive 90 graders anslutningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Har en Black Ice XtremeIII Radiator , använt några månader, 12 mm slangnipplar monterade på,
hämtar du i Göteborg kan du få den för 300 SEK, kanske har en gammal Eheim 1250 som du får på köpet, får kolla i lådan ...

Skrivet av stesten:

Har en dual 240 rad om det är intressant

Skrivet av VideoyGTX:

Hur är det med anslutningar? Jag har rätt många över både silver och grån nickel, inklusive 90 graders anslutningar.

Om jag ska åka utanför Borås och hämta (15+ min med bil) vill jag köpa ett komplett kit (eller nära komplett iaf). Det samma gäller frakt.

Letar alltså efter allt gällande vattekylning, jag har just nu inga delar.

Permalänk
Medlem

@CROE:
Radiatorn jag har är en 240 med plats för 2 st 120mm fläkt på vardera sidan
Och den finns i göteborg

Permalänk
Medlem

Du behöver inte åka, man kan skicka med posten eller schenker frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Du behöver inte åka, man kan skicka med posten eller schenker frakt.

Föredrar att hämta.

Skrivet av VideoyGTX:

Hur är det med anslutningar? Jag har rätt många över både silver och grån nickel, inklusive 90 graders anslutningar.

Vad är det för anslutningar och vilken storlek är det på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Intresserad utav att köpa vattenkylningsdelar, helst att hämta i Borås med omnejd. Kan tänka mig att åka till mot Jönköping och ev. Göteborg.

Det jag är ute efter är en större radiator, helst 3x 140mm, kan också tänka mig 2x 140, samt 3x 120.

Vill också köpa pump, res och allt annat som hör till. CPU-block ska passa ett 2500k.

Läs hela annonsen här

Hej!

Jag har i veckan byggt om och gått ifrån vattenkylning. Därmed finns vattenblock som använts på i5 2500K (EK-supremacy-full nickel), mängder av kopplingar/adaptrar/vinklar i nickel, en Swiftech MCP355 pump med acetaltop ifrån PetrasTech (affären finns ej längre...), filter, ventiler m.m. På radiatorsidan är jag dock lite okonventionell då jag använt värmepaket från bilar. Ta en titt i mitt galleri för att se vad det är för radiatorer (http://www.sweclockers.com/galleri/11647-externt-kyltorn-mode...).

Hör av dig i PM eller svara med citat på detta inlägg om något är av intresse.

//Tedvin

Permalänk
Medlem

Jag har en stegar 1-5 D5 pump med topp monterad, orange sleevade kablar.

500sek + frakt

Permalänk
Medlem

Jag har en svart Bitspower D5 top liggandes med ett litet gängfel från fabrik där gängan har lite för kort avstånd mellan tänderna på ett ställe där det bara är att slipa lite med en nålfil/sandpapper.

Pumpen är helt ny och "gängfelet" kom från fabrik och är simpelt att fixa, jag har själv inte fixat det då jag inte har haft verktyg till det hemma samt brist på ork.

Kostar ~60 Euro ny så jag hade tänkt mig en hundring eller två + frakt.

Har även orginalförpackning etc, hör gärna av dig i pm om du vill ha bilder/ har några frågor.

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw