Permalänk

TV från USA, Hjälp!

Hej!
Jag köpte en TV från USA på rea som jag vill att ska funka här Sverige. Här har jag lite info om den.
Voltage Range: 120v @60hz
Power Consumption: 28.74W
Mer info hittar ni här. http://cdn.vizio.com/documents/e40c2/um-e40c2.pdf eller här https://support.vizio.com/s/article/E40-C2-Model-Information.

Den har inte dual voltage som jag har förstått. Skulle vilja att ni rekommenderar en Transformator eller något sånt så jag kan använda den i sverige. Något billigt om det går så det funkar. Tack så mycket!

Samt är det step down eller step up jag behöver? Vet inte riktigt hur det funkar. Vad är input och var är output. Om någon skulle kunna ge mig ett perspektiv.

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Måste ha varit en jävligt billig TV, att skicka en tv från staterna plus tull kan fan inte vara gratis.

Permalänk

Ja, fick den ganska billigt.@Mobado:

Permalänk

Hej! Tack för svar men hur är det med HZ? Det står på den att Input är 230V Hz, Output 110. Är "input" adaptern till väggen? Och output adapter till till TV. Samt så är tvn 120V. Funkar det med 110V? @Mobado:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mariostylee:

Ja, fick den ganska billigt.@Mobado:

Ganska billigt kan inte räcka, att skicka den + moms och tull måste gått på en förmögenhet

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

1300 kr totalt, 40 tum. 1080p, Smart TV.@Fltoig:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mariostylee:

1300 kr totalt, 40 tum. 1080p, Smart TV.@Fltoig:

Med eller utan tull? Priset lär gå upp ganska mycket tror jag nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mariostylee:

Hej! Tack för svar men hur är det med HZ? Det står på den att Input är 230V Hz, Output 110. Är "input" adaptern till väggen? Och output adapter till till TV. Samt så är tvn 120V. Funkar det med 110V? @Mobado:

Input är vad adaptern får från väggen. Output är vad adaptern ger ut till prylen du ska koppla in. Skulle tro att det fungerar till 120V också, men vågar inte fastslå något om det.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Med eller utan tull? Priset lär gå upp ganska mycket tror jag nog

14% tull, 25% moms. Om den klareras i USA, är frakten momsfri, vilket en del handlare numera erbjuder sig att göra. (Det är tydligen bara i Sverige det utgår moms på frakt?) Eftersom priset tydligen är under 1400, är varan även tullfri, så det är bara moms på de 1300...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Betalade bara priset för själva TVn, betala ingen frakt eller import fees.@Reyintaz:

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nå, ska det vara rätt, ska du betala moms på det där, men frågan är om inte det är vad som avses under "Import Fees Deposit".
Det är en fan så billig TV. Hoppas du får igång den.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

10 volts skillnad, undrar om det funkar.@Gibbe:

Permalänk
Medlem

Kör en bump då jag funderar på att köpa en 21:9tv från vizio finns ju inga i europa förutom sonys 7år gamla 50"'are typ som säljs begagnat ibland för en förmögenhet. (vill veta om du får igång allt)